Gå til innhold

Kan man be om oversikt over ansatte i bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hjemmesiden til barnehagen er det bilder + litt info om de ansatte, eller egentlig mest folk som ikke arbeider der lenger. Er det innafor å spørre barnehagen om å få informasjon om de ansatte (navn + utdanning) som jobber der nå? Det er en del rotasjon på ansatte fra uke til uke og skulle gjerne hatt litt oversikt over de som er på avdelingen. Eller er det for mye å be om? 

Anonymkode: 02182...33c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en del personvern de må ta hensyn til. Men hos oss så står det plan med dagens bemanning på døra. 

Typ: 

Tidligvakt: Åse - Pedagogisk leder

Mellomvakt: Trond - Assistent

Senvakt: Tiril - barnehagelærer

Men ingen etternavn eller noe slikt. De har slitt med mange foreldre som søker dem opp på Facebook osv. 

Anonymkode: 605a9...060

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt snakke med de når du henter barnet ditt, kan du ikke? 

Anonymkode: ceaa5...dda

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke innafor. Jeg jobber som barnehageassistent og jeg mener at det er ubehagelig når foreldre vil ha etternavnet mitt og derretter sende meg venneforespørsler på facebook, snapchat og lignende. 

Litt hensyn til mitt privatliv må de vel ha. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan godt snakke med de når du henter barnet ditt, kan du ikke? 

Aldri noen som har tid til å si mer enn kanskje «Jens har vært mye ute i dag». De sier fort ha det og løper tilbake til to som gråter og tre som maser. Synes ikke det virker som riktig tidspunkt til å spørre om fornavn og utdanning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette er ikke innafor. Jeg jobber som barnehageassistent og jeg mener at det er ubehagelig når foreldre vil ha etternavnet mitt og derretter sende meg venneforespørsler på facebook, snapchat og lignende. 

Litt hensyn til mitt privatliv må de vel ha. 

Jeg skrev ikke at jeg ville ha etternavn 🤷‍♀️ Jeg ønsker å vite fornavn og utdanning på de som er med barnet mitt hele dagen. I går igjen var det en helt ny person der da jeg hentet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke noe regler om vor mange pedagoger som skal være på jobb samtidig?

Anonymkode: 6dfdc...510

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På hjemmesiden til barnehagen er det bilder + litt info om de ansatte, eller egentlig mest folk som ikke arbeider der lenger. Er det innafor å spørre barnehagen om å få informasjon om de ansatte (navn + utdanning) som jobber der nå? Det er en del rotasjon på ansatte fra uke til uke og skulle gjerne hatt litt oversikt over de som er på avdelingen. Eller er det for mye å be om? 

Aner ikke, men syns absolutt dette er innafor å få vite som forelder. Noen nevner allerede sitt eget personvern som ansatt. Tenker du på som barnehageansatte skal ha bedre personvern enn oss som jobber i politi og psykiatri?! Vi jobber med voldelige personer men hår med id på! Det burde barnehageansatte også. Av åpenbare grunner jeg ikke trenger å utdype. 

Anonymkode: dc6a1...ac4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått tilsendt bilder og fornavn på forhånd når de har begynt i barnehagen og når de skal opp på storebarn. Dersom det er endringer i personalet på basen vår får vi også beskjed om det. 

Samme som at de har bedt om bilder av de som har mulighet til å hente barnet, slik at de ikke leverer barnet til en fremmed.

Anonymkode: 1bacb...e18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skrev ikke at jeg ville ha etternavn 🤷‍♀️ Jeg ønsker å vite fornavn og utdanning på de som er med barnet mitt hele dagen. I går igjen var det en helt ny person der da jeg hentet. 

Kan du ikke spørre «hei! Hvem er du? Hvem er du vikar for?». Det gjør jeg hver gang...

Anonymkode: 30ac5...571

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Antall pedagoger ansatt. Ikke noe krav om når de er der 

Anonymkode: 9a391...868

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eh nei. Det skal være så og så mange pedagoger per barn ja, men ikke nødvendigvis på jobb samtidig. Kan jo fint være at pedlederen har tidligvakt og assistenter/barne-og ungdomsarbeidere på mellom og senvakt feks.

Såklart kan du hilse på vikaren og spørre hva h*n heter. Og det er da helt normalt at man enten sender ut en oversikt over ansatte eller henger opp i gangen feks, jeg vet såklart hvem som er ped.ledere og hvem som er assistenter i barnehagen til sønnen min. Kan til og med fullt navn på alle, uten at jeg har søkt de opp på Facebook av den grunn. Men nå jobber jeg i barnehage selv og vil heller ikke ha venneforespørsler av foreldre 😅 (med unntak av de jeg kjenner fra før, bor på et lite sted så er en del av de, sletter de jo ikke på Facebook da 😄

Anonymkode: 222f4...b47

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du bør kunne få vite navn og stilling på de fast ansatte og vikarer som er der over tid. Men de kan ikke greie å oppdatere denne informasjonwn hver gang de har en ny vikar.

Utdannelsen til hver enkelt får du nok ikke vite. Hvorfor ønsker du det, forresten? Mange ufaglærte gjør en utmerket jobb med barna, og det er uansett regler for hvor mange pedagoger som skal være ansatt.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men kan du ikke høre med de som jobber der, eller ta kontakt med styrer?

AnonymBruker
Skrevet

Barnehager burde ha fokus på at de ansatte presenterer seg.. Helt vanlig folkeskikk. 

Jeg har flere ganger spurt nye voksne hvem de er, men jeg synes ikke det er mitt ansvar å avklare det egentlig.. 

Anonymkode: ad56c...d16

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart innafor å be om! Når de nye ikke klarer å presentere seg som normale oppegående mennesker så må man be om det. Har selv tatt opp dette med avdelingsleder og får nå beskjed hvem de nye/vikarene til barnet mitt er.

Anonymkode: ca07f...135

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres merkelig ut å spørre hvilken utdanning en person har tatt. Høre om hvilken stilling de har blir noe helt annet. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om å få vite hvilke ansatte som er på avdelingen den dagen. Om de har en vikar for eksempel. Det burde egentlig barnehagen skrive om i dags rapporten for eksempel. 

Anonymkode: 2725f...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Navn ja, utdanning nei

Anonymkode: 6164a...860

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo be dem om å oppdatere hjemmesiden sin slik at de som ikke jobber der blir byttet ut med dagens ansatte😊

Anonymkode: 8c032...d2b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...