Gå til innhold

Har "alle" mus på hytta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...eller er det bare vi som sliter med det?

Anonymkode: 5b582...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn, jeg har aldri vært på en hytte der det ikke har vært muselort å finne et eller annet sted inne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har🙈 er i kjelleren hver vinter. Hytta er så gammel at den er full av smutthull der mus lett kommer inn....

Anonymkode: c0048...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Aper i kjelleren høres nesten litt verre ut enn noen mus - selv om de også kan være plagsomme

Anonymkode: fd009...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke, men nå befinner hytta seg på en øy der det ikke er mus. Kun spissmus, men de har ingen interesse av å gå inn i hus og hytter. 

Anonymkode: f4dae...f24

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi solgte ene hytta pga mus. Orket det bare ikke, ekle dyr.

Skrevet

Ja, vi har hatt endel, hatt hytten i 5 år.

Etterhvert som vi har pusset opp har vi fått tettet mer og mer hull + disiplin på å ikke etterlate mat og smuler på gulv og benk + musefelle (victor).

Det er fremdeles en og annen mus som går i fellen, men på langt nær slik som det var da vi overtok.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt hytte i 10 år. Bare et år hadde vi mus, men det var skikkelig ille. Mye skade på inventar. Vi ble kvitt de og siden har vi ikke hatt inne i hytten. Mannen beskytter ute med feller av ymse sorter. Jeg holder hus (rent og med musejager). 

Anonymkode: f9502...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk tettet godt, og finner ikke en eneste mus lenger i feller. Men det må skikkelig god tetting til! 

Anonymkode: 2323d...c91

AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne ikke folk på hytta hele tiden, dermed er det mer attraktivt for en musefamilie å slå seg til.

De er gjerne også omgitt av mer natur, slik at det er mer mus kan leve av.

Eldre hytter har gjerne små sprekker og åpninger der mus kan komme seg inn. Hus har også det, men man gjør oftere en større innsats om det er huset som har museproblem.

Anonymkode: 6a1ec...700

AnonymBruker
Skrevet

Alltid noe mus men sjeldent et problem. I fjor var det en del da, litt mer enn normalt/vanligvis, men vi tettet mye og det hjalp :)  Hytte i skogen så tror ikke man kan slippe helt unna mus da. Men vi legger aldri igjen mat som brød osv, støvsuger før vi drar ++

Anonymkode: 00489...d53

Skrevet

Jepp... Gammel tømmerhytte. I år var det ekstra ille. Må huske å snu alle bøtter opp-ned før vi drar, for de er dumme nok til å klatre oppi dem og kommer seg ikke ut. Har museskremmer (på batteri), men den har ikke funket igjennom vinteren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 12.04):

Jeg har jaktet på mus på begge hyttene. Det er et naturlig tilholdssted for mus. Hadde også en eldre enebolig på landet, der var det mus i fellene hver dag. 

Anonymkode: b9d9a...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kun i uthuset, dvs vedbod. Hytte fra 60tallet, aldri hatt mus inne.

Anonymkode: a727e...a25

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Ikke hjemme, men litt forskjellig rotter og mus på hytta i utlandet. Har hatt skremmere på batteri. De har fungert kjempefint, men frykter for hva jeg finner når jeg kommer dit igjen.  Batteriene er nok ferdige for lenge siden. Har det meste av kjeks og melposer i en plastkasse med lokk, men de gnager seg jo gjennom alt om de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...