AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Hva er dine erfaringer med å flytte inn i bolig din samboer tidligere har delt med sin eks? Klarte du å føle deg hjemme, og gjøre huset til ditt hjem? Eller følte du deg alltid som en gjest i hans hus? Ble det bedre etter du kjøpte deg inn, om du på noe tidspunkt gjorde det? Eller endte dere opp med å selge og kjøpe noe sammen? Anonymkode: db765...96a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Nå har jeg kun vært i motsatt situasjon. Der min kjære flyttet inn i en bolig jeg hadde delt med en ex. Jeg og ex hadde begynt å pusse opp, og jeg ferdigstilte alene like før min kjære flyttet inn. Vi hadde begge fokus på: 1. Dette skal være begges hjem, og vi skal kunne påvirke hvordan det skal se ut begge to. 2. Dette er kun en midlertidig løsning frem til vi kjøper vårt felles hjem om noen år. Jeg tror det var ubekvemt i starten, men at vi klarte å gjøre den boligen jeg og ex startet på å pusse opp, til noe som ikke lenger inneholdt minner om ex, og som jeg og min kjære hadde bygget opp og formet i fellesskap. Når jeg tenker på den boligen i dag, så er det minnene jeg og min kjære skapte der som sitter igjen, ex var bare personen som bodde der litt med meg i starten. Anonymkode: 2c147...fa2
misslinn1985 Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Her er det viktigere med kommunikasjon med han du skal flytte inn med enn våre erfaringer. Her må du sette deg ned med ham å snakke om akuratt dette. Menn er som oftest ikke så opptatt av interiør (i hvertfall ikke de jeg har vært sammen med) og hvordan man har det hjemme. Men selvsagt finnes det de som er veldig opptatt av det. Her ville jeg snakket med ham, fortalt ham hva du føler og spørre ham hva han tenker, og hva han tror dere kunne gjort for å få det så bra som mulig. La han føle seg inkludert, da er det lettere å få ham til å skjønne hvordan du har det.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er dine erfaringer med å flytte inn i bolig din samboer tidligere har delt med sin eks? Klarte du å føle deg hjemme, og gjøre huset til ditt hjem? Eller følte du deg alltid som en gjest i hans hus? Ble det bedre etter du kjøpte deg inn, om du på noe tidspunkt gjorde det? Eller endte dere opp med å selge og kjøpe noe sammen? Anonymkode: db765...96a Søskenbarnet mitt var gift med en dame, og de fikk barn sammen og bygde seg hus. De skilte sec. Det gikk noen år, og søskenbarnet mitt fikk seg ny dame, og et barn til. For å si det sånn, så oser huset av x-kona sitt preg på huset. Ingenting er forandret. Jeg skjønner det virkelig ikke 😮 Jeg kunne aldri ha flyttet sammen med en mann, i huset han hadde eigd sammen med x-kona. Hadde solgt begge boligene, og kjøpt noe annet, og felles Anonymkode: 0be36...964
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Nå kjøpte han huset mens han var singel, men bodde vell med xen en stund. Vet ærligtalt ikke hvor mange år🙈 jeg kom inn i bildet når han hadde hatt huset i ca 3 år. Det første jeg gjorde, men samtykke fra ham, var å fjærne ALLE pyntetingene som stod igjen fra deres tid. Det var ikke lite😅 Han holdt på med oppussing og hadde planene klare på hvordan det skulle være, men endret en del da han spurte om jeg hadde ideer. I løpet av våre første år sammen byttet jeg ut alle møblene i stuen og spisestuen. Han kjøpte selv ny seng tidelig i forholdet vårt, da den andre var blitt så gammel. Klagde ikke på det for å si det sånn! Det var deilig når den nye sengen kom, og vite at ingen andre damer hadde vært i den. Kjøpte meg inn i huset etter ett par år, noe jeg var klar på fra starten. At jeg ville også eige vårt hjem. Han var enig i det😊 Anonymkode: 0d8be...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå