AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Del Skrevet 8. juni 2021 Inspirert av en annen tråd her inne, om katten som snek seg inn naboens inngangsdør. I den tråden nevnte noen kattespray, som skulle holde katter unna. Jeg har samme «problem» som i den tråden, men i mitt tilfelle er det ikke slik at inngangsdøra mi står på gløtt hele tiden. Men jeg har en litt pågående nabokatt, som jeg gjerne vil ha på avstand. Bor i rekkehus på én etasje, og må lufte om sommeren. Har vinduer som kan låses i lufteposisjon, og det er akkurat for smalt til at katten kan krype inn. Men den prøver likevel, og jeg hører ofte at den krafser på panelet under vinduet og «klager». Det er litt irriterende, spesielt når jeg forsøker å sove. Dersom jeg åpner ytterdøra få å gå ut, smetter ofte katten inn hos meg. Jeg er allergisk, og vil helst ikke ha den i huset. Den legger seg ofte hammocken jeg har stående ved inngangsdøra mi, og nå lukter det kattepiss av putene. Det virker som den liker å ligge der, og markerer for å synliggjøre at det er «hans territorium». Har aldri gitt katten mat, vann eller oppmerksomhet. Vet at katten har samme atferd overfor andre naboer, men ikke så pågående som hos meg. Bor forøvrig i et stort område med flere rekkehus, som er organisert som et sameie. I vedtektene står det tydelig at det ikke er lov med utekatt, men det virker ikke som om eieren bryr seg om det. Jeg vil ikke sladre til styret i sameiet, fordi jeg er redd for at det vil ende med at katten blir avlivet. Er ikke spesielt glad i katter, men har respekt for dyrs liv. Naboen min er hyggelig, og jeg forstår godt at han ønsker å ha katt. Jeg vet at jeg kan virke litt nærtagende, men når sitteplassen min (der jeg gjerne vil slappe av med kaffe om kvelden) stadig er full av kattehår og lukter kattepiss, er det lite trivelig for meg. Spesielt ettersom jeg er allergiker. Er heller ikke så glad for bråket. Dette har blitt en hverdagsirritasjon for meg, og jeg er sliten av å stadig vaske puter og vil og bære katten ut av leiligheten min. Fungerer kattespray? Isåfall kunne det være en løsning. Er det noen som vet om alternative løsninger, som kan løse dette «problemet» på en fleksibel måte? Mvh. nabo som er lei, men helst vil være grei Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Del Skrevet 8. juni 2021 Har forøvrig ikke noe alternativt sted å oppbevare putene fra hammocken. De har pleid å ligge der hele sommersesongen, ettersom inngangspartiet er overbygd og jeg har pleid å bruke den flere ganger om dagen. Om vinteren pakker jeg vekk puter / blomsterpotter etc. og kjører det hjem til mine foreldre der det er mulighet for vinterlagring. Det er ikke plass til noen putekasse eller lignende på uteområdet. Naboen for forøvrig i en liten leilighet (fellesvaskeri som er ombygget til leilighet), og ikke rekkehus slik som oss andre. Han har derfor veldig liten plass, så jeg vet ikke om det er bra for katten dersom den kun skal holdes innendørs på så lite areal. Da jeg leste om kattespray i en annen tråd her inne tenkte jeg at det kunne være løsningen, men jeg er usikker på om det faktisk funker. Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27714727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Del Skrevet 8. juni 2021 Sett av et par dager til å gjøre noe med problemet. Ha en full spruteflaske med vann stående ved vinduet og sprut på katta så snart den prøver seg. Vann er helt ufarlig, men avskrekkende, og de fleste katter synes det er så ubehagelig at de går andre steder etter hvert. Anonymkode: 7c12d...6ca 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27714890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sett av et par dager til å gjøre noe med problemet. Ha en full spruteflaske med vann stående ved vinduet og sprut på katta så snart den prøver seg. Vann er helt ufarlig, men avskrekkende, og de fleste katter synes det er så ubehagelig at de går andre steder etter hvert. Anonymkode: 7c12d...6ca Takk for svar! Det høres ut som en god og konstruktiv løsning. Er det noen flere som har forslag? Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 8. juni 2021 #5 Del Skrevet 8. juni 2021 Bytt ut putene og det som lukter piss eller få det skikkelig vasket. Selv om mennesker ikke kan lukte pisset så kan katter det, derfor det er viktig å virkelig vaske det (eller få det byttet ut). Du kan bruke kattespray eller sprute sterkt sitrus duft på putene/møblene for å få katten bort. Ellers: skremme bort katten med flaskespray. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. juni 2021 #6 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Det høres ut som en god og konstruktiv løsning. Er det noen flere som har forslag? Anonymkode: ad58f...d3c Pepper. Strø rikelig med sort pepper (finmalt) utover putene i hele hammocken, og belag deg på å ikke sitte der selv på noen dager. Neste gang katten kommer får den seg en overraskelse. Den vil sannsynligvis ikke snuse på pepperet mer enn én gang. Jeg leste dette i en kattebok en gang for mange år siden. Siden jeg da hadde katt, og den hadde en fæl uvane med å grave i mange av blomsterpottene mine inne så jorda lå strødd utover gulv og benker, så brukte jeg pepper-trikset. Jeg strødde pepper på jorden på de store pottene som sto på gulvet, og så pepper på kjøkkenbenken rundt en plante jeg hadde der. Så dro jeg på jobb og katten var alene hjemme. Første dagen var det potespor i pepperet.... siden aldri mer. Og ikke en eneste gang til i sitt liv rotet den katten i noen blomsterpotter. Pepperet kunne jeg slutte med etter noen dager. Ingen roting i jorda likevel. Den hadde lært - på egenhånd. Greia er nemlig at katten erfarte dette på egenhånd. Ingen mennesker i sikte, ingen som den så og som den kunne gå ut fra var den som utøvde straffen. Derfor fungerer trikset med vannpistol dårlig hvis katten ser deg eller VET at det var et menneske som gjorde det. Da går den bare vekk til du ikke er i sikte lenger, og så går den tilbake og legger seg der når den vet den er alene og ingen kan "ta den". Katter er ikke dumme. De unngår mennesket om de vet at straffen kommer derfra, og så bare går de tilbake når de er alene, f.eks. om natten. Et annet eksempel er, la oss si en katt er alene hjemme. Den bestemmer seg for å klatre i bokhylla, enda den vet den ikke får lov fordi den river ned ting. Folkene har løftet ned katten uttallige ganger og sagt NEI og fy, til ingen nytte. Men denne dagen er katten alene, og hopper opp på en hylle - og hele bokhyllen velter. Katten får sitt livs skrekk og piler derifra. Ut av dette lærer katten at bokhyller skal man holde seg unna, fordi de kan ramle på deg. Uten at noen mennesker sto i nærheten og gjorde at dette skjedde. Selvlært erfaring. Katten vil aldri klatre i en bokhylle igjen. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Del Skrevet 8. juni 2021 Når det gjelder å sprute vann på katter så finnes det en type vannslange/dispenser med sensor slik at kattene ikke trenger å assosiere vannet med mennesker. Vet ikke om dette lar seg praktisk gjennomføre mtp din situasjon, men bare et ekstra tips😊 Anonymkode: 590f6...f5d 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Del Skrevet 8. juni 2021 Kenelz skrev (27 minutter siden): Bytt ut putene og det som lukter piss eller få det skikkelig vasket. Selv om mennesker ikke kan lukte pisset så kan katter det, derfor det er viktig å virkelig vaske det (eller få det byttet ut). Du kan bruke kattespray eller sprute sterkt sitrus duft på putene/møblene for å få katten bort. Ellers: skremme bort katten med flaskespray. Takk for svar! Skal vurdere det med sitrus. Har vasket putene, men har ikke råd til å bytte dem ut. Det er en dyr hammock (40 årsgave til meg selv), og bare putene koster 2000-3000 kr. Har vanlig butikkarbeiderlønn, og var permittert store deler av fjoråret. Så jeg kan ikke bruke masse penger på dette. 😣 Kunne selvfølgelig bedt naboen om å erstatte putene. Har som sagt forståelse for at man ønsker katt (og respekt for dyrets rett til liv), men jeg synes at det er helt unødvendig å skaffe utekatt i et sameie der kattehold er strengt forbudt. Vil være grei når katten først er her, fordi jeg tror at alternativet er at den avlives. Men jeg tenker at eieren har liten respekt for naboer og/eller katten. Litt sånn - jeg skaffer katt, og håper at det ikke får konsekvenser. Det er jo naboens egen skyld dersom katten må omplasseres / avlives. Tenker ikke å klage til sameiet, med naboen risikerer jo at noen gjør det på ett eller annet tidspunkt. 🤷🏻♀️ Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når det gjelder å sprute vann på katter så finnes det en type vannslange/dispenser med sensor slik at kattene ikke trenger å assosiere vannet med mennesker. Vet ikke om dette lar seg praktisk gjennomføre mtp din situasjon, men bare et ekstra tips😊 Anonymkode: 590f6...f5d Tusen takk for svar! Er usikker på om det er praktisk mulig i min situasjon, men jeg skal se nærmere på det dersom pepper ikke fungerer 👍 Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Del Skrevet 8. juni 2021 Million skrev (27 minutter siden): Pepper. Strø rikelig med sort pepper (finmalt) utover putene i hele hammocken, og belag deg på å ikke sitte der selv på noen dager. Neste gang katten kommer får den seg en overraskelse. Den vil sannsynligvis ikke snuse på pepperet mer enn én gang. Jeg leste dette i en kattebok en gang for mange år siden. Siden jeg da hadde katt, og den hadde en fæl uvane med å grave i mange av blomsterpottene mine inne så jorda lå strødd utover gulv og benker, så brukte jeg pepper-trikset. Jeg strødde pepper på jorden på de store pottene som sto på gulvet, og så pepper på kjøkkenbenken rundt en plante jeg hadde der. Så dro jeg på jobb og katten var alene hjemme. Første dagen var det potespor i pepperet.... siden aldri mer. Og ikke en eneste gang til i sitt liv rotet den katten i noen blomsterpotter. Pepperet kunne jeg slutte med etter noen dager. Ingen roting i jorda likevel. Den hadde lært - på egenhånd. Greia er nemlig at katten erfarte dette på egenhånd. Ingen mennesker i sikte, ingen som den så og som den kunne gå ut fra var den som utøvde straffen. Derfor fungerer trikset med vannpistol dårlig hvis katten ser deg eller VET at det var et menneske som gjorde det. Da går den bare vekk til du ikke er i sikte lenger, og så går den tilbake og legger seg der når den vet den er alene og ingen kan "ta den". Katter er ikke dumme. De unngår mennesket om de vet at straffen kommer derfra, og så bare går de tilbake når de er alene, f.eks. om natten. Et annet eksempel er, la oss si en katt er alene hjemme. Den bestemmer seg for å klatre i bokhylla, enda den vet den ikke får lov fordi den river ned ting. Folkene har løftet ned katten uttallige ganger og sagt NEI og fy, til ingen nytte. Men denne dagen er katten alene, og hopper opp på en hylle - og hele bokhyllen velter. Katten får sitt livs skrekk og piler derifra. Ut av dette lærer katten at bokhyller skal man holde seg unna, fordi de kan ramle på deg. Uten at noen mennesker sto i nærheten og gjorde at dette skjedde. Selvlært erfaring. Katten vil aldri klatre i en bokhylle igjen. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et langt og nyttig svar! Nå ble jeg oppriktig glad. Dette er KG på sitt beste. 🥳 Tenk om problemet kan løses så enkelt 🙂 Prøver pepper i første omgang, så får vi se hvordan det går. Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. juni 2021 #11 Del Skrevet 8. juni 2021 Har du tenkt på å bare dekke til hammocken når den ikke brukes? Da holder du den også ren og fri for det meste. Til vinduer får man kjøpt gitter til å sette i lufteåpningen. Det er vel egentlig for å hindre innekatter i å rømme ut, men regner med det funker fint andre veien også Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. juni 2021 #12 Del Skrevet 8. juni 2021 https://www.zooplus.no/shop/katt/kattenett_kattedor/vindusgitter/393736?zootopia_rec=true&cn=initial&si=31&pn=web_category_l4&pr=container_1&strategy=79763595&rk=1-12&slot=1&pi=393736&rri=6fd67d13-a32a-4daf-ac47-714a47d71b3a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. juni 2021 #13 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et langt og nyttig svar! Nå ble jeg oppriktig glad. Dette er KG på sitt beste. 🥳 Tenk om problemet kan løses så enkelt 🙂 Prøver pepper i første omgang, så får vi se hvordan det går. Anonymkode: ad58f...d3c Lykke til. Bare husk at ute kan det blåse, og pepperet kan blåse bort. Kjøp derfor inn nok til at du kan strø ut nytt daglig om det blåser bort. Du nevnte noe om at denne hammocken sto under tak, så da står den kanskje i le og det blåser ikke så mye der? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Del Skrevet 8. juni 2021 Jeg ville forresten (I tillegg til å gjøre tiltak for å avskrekke katten fra mine ting) tatt en prat med eieren av katten og fortelle at den er til sjenanse. Altså ikke melde til styret og lage masse styr, men fortelle naboen dette direkte. Det kan jo faktisk være at katteeier ikke VET at dette er et problem. Vi hadde en slik oppmerksomhetssøkende katt i vårt borettslag, og det viste seg at den ikke "hadde det bra hjemme" og dermed oppsøkte alle andre naboer. De som eide den flyttet og tok med seg katten, som dessverre gang på gang reiste tilbake til gammel bolig, og dukket opp avmagret og stakkarslig der eier bodde før. (Tror til slutt katten døde. Og tror dessverre ikke den hadde noe godt liv.) En annen nabo fikk beskjed om at katten var for innpåsliten på naboer, og tok faktisk tak i problemet. Katten bor der ennå, og plager ikke lengere naboene. Jeg forstår at du ikke vil at katten skal avlives, fordi det ikke er snilt mot katten. Men det kan faktisk være at omplassering eller noe egentlig er snilt mot katten, og at den ikke har en veldig godt egnet katteeier i dag. Anonymkode: 203a9...c80 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 8. juni 2021 #15 Del Skrevet 8. juni 2021 Katter er veldig lite glad i vann, sterk sitruslukt - og pepper som noen her snakket om. Tipper at den blir rimelig lei om den får seg en vanndusj hver gang den nærmer seg. Og farlig er det i alle fall ikke. Selv om ti år gamle meg ble DYPT sjokkert da naboen der jeg vokste opp spruta vann på katten min for å jage den fra egen hage haha!! Da syntes jeg det var dyremishandling. Pepper har jeg aldri prøvd selv, men har hørt det er effektivt. Skader i alle fall ikke å prøve det også. Det ser litt shabby ut, men du kan også legge ut noen ferske appelsin/sitrus skall der den pleier å tråkke. De fleste katter HATER den lukten. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Del Skrevet 8. juni 2021 onyx skrev (Akkurat nå): Har du tenkt på å bare dekke til hammocken når den ikke brukes? Da holder du den også ren og fri for det meste. Til vinduer får man kjøpt gitter til å sette i lufteåpningen. Det er vel egentlig for å hindre innekatter i å rømme ut, men regner med det funker fint andre veien også Takk for forslag! Det med vindusgitter er ikke aktuelt. Katten kommer seg ikke inn vinduene slik det er nå, men «maser» og mjauer veldig for å komme inn. Så gitter vil ikke gjøre noen praktisk forskjell. Det ser dessuten ikke så pent ut. Kan vurdere et trekk til hammocken. Men det koster nok fort litt penger, og blir mye styr. På sommerhalvåret spiser jeg frokost, middag og kveldsmat der. Det blir et styr dersom jeg skal ta trekk av og på hver gang. Det er ikke meningen å være negativ her, er glad for alle innspill. Men jeg skulle ønske at naboen hadde tenkt seg bedre om før katten ble anskaffet, slik at jeg slapp å bruke tid og ressurser på dette. Forsøker å være fleksibel, men det er grenser for hvor store inngrep og begrensninger jeg vil legge på min egen hverdag for å få bukt med problemet. Her er det jo en nabo som har skaffet seg katt til tross for at det er forbudt, det er helt urimelig at vi andre skal erstatte dyre utemøbler, sette gitter på vinduene og dekke til møbler bare pga. den katten. 😒 Om jeg virkelig får katten vekk ved hjelp av pepper, migrerer den jo fort over til andre naboer. Og da blir enden på visa sikkert at noen andre klager til sameiet. Fatter ikke hva naboen min tenkte på da han skaffet seg den katten. Det er usedvanlig egoistisk å skaffe seg kjæledyr når man vet at det ikke er tillatt. Og dersom noen klager til sameiet, går det primært utover katten og ikke eieren. 🙃 Anonymkode: ad58f...d3c 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville forresten (I tillegg til å gjøre tiltak for å avskrekke katten fra mine ting) tatt en prat med eieren av katten og fortelle at den er til sjenanse. Altså ikke melde til styret og lage masse styr, men fortelle naboen dette direkte. Det kan jo faktisk være at katteeier ikke VET at dette er et problem. Vi hadde en slik oppmerksomhetssøkende katt i vårt borettslag, og det viste seg at den ikke "hadde det bra hjemme" og dermed oppsøkte alle andre naboer. De som eide den flyttet og tok med seg katten, som dessverre gang på gang reiste tilbake til gammel bolig, og dukket opp avmagret og stakkarslig der eier bodde før. (Tror til slutt katten døde. Og tror dessverre ikke den hadde noe godt liv.) En annen nabo fikk beskjed om at katten var for innpåsliten på naboer, og tok faktisk tak i problemet. Katten bor der ennå, og plager ikke lengere naboene. Jeg forstår at du ikke vil at katten skal avlives, fordi det ikke er snilt mot katten. Men det kan faktisk være at omplassering eller noe egentlig er snilt mot katten, og at den ikke har en veldig godt egnet katteeier i dag. Anonymkode: 203a9...c80 Takk for innspill! Har tenkt på om den ikke har det bra, og at det er derfor den oppsøker naboer. Men det ser i det minste ut som om den er velfôret, sunn og blank i pelsen. Ellers; takk for at du forstår situasjonen. Har lyst til å være grei, men det er grenser for hvor mye jeg vil tilpasse meg for å bli kvitt problemet. Det er jo eieren som burde ha tenkt seg om både to og tre ganger før katten ble anskaffet. Dersom han var veldig innstilt på å ha katt, burde han vurdere å flytte til et mer egnet sted. 🤭 Føler at det setter meg i en vanskelig moralsk situasjon, fordi jeg er redd for at den blir avlivet dersom jeg sier ifra. Anonymkode: ad58f...d3c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #18 Del Skrevet 8. juni 2021 Og hva med neste katt? Fugler som driter i hammocken? Alle andre ville dyr som reker forbi? Og ja, jeg har hatt katter i utemøblene og en rev som stjal alle sommerskoene mine fra terrassen... irriterende, men jeg kunne velge å irritere meg over nabokatten eller jeg kunne prøve å finne en løsning for meg selv. Det samme med reven. Den lusker rundt, så da får jeg heller ta skoene inn og slenge et teppe over utesofaen, det koster meg fint lite i ekstra arbeid. Anonymkode: 80990...33d Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27715948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hva med neste katt? Fugler som driter i hammocken? Alle andre ville dyr som reker forbi? Og ja, jeg har hatt katter i utemøblene og en rev som stjal alle sommerskoene mine fra terrassen... irriterende, men jeg kunne velge å irritere meg over nabokatten eller jeg kunne prøve å finne en løsning for meg selv. Det samme med reven. Den lusker rundt, så da får jeg heller ta skoene inn og slenge et teppe over utesofaen, det koster meg fint lite i ekstra arbeid. Anonymkode: 80990...33d Fikk du med deg at det ikke er lov å holde utekatt i borettslaget?! Eier er innforstått med dette, men skaffet seg likevel katt. Fugler har jeg aldri hatt noen problemer med. Hadde hammocken i tre år før katten kom. Det har vært én og annen katt på eiendommen min tidligere, men de har ikke markert eller laget noe særlig bråk. Det er heller ikke en plage, ettersom disse kattene bor lenger unna. Denne katten er her HELE tiden. Hvis jeg «legger et pledd» på hammocken hjelper det fint lite. Da legger katten seg bare på pleddet isteden, og fortsetter å markere. Det hjelper også fint lite på allergien min... Å ta presenning og festestropper av og på hammocken flere ganger om dagen, gidder jeg faktisk ikke. Vil heller ikke montere sjenerende gitter på vinduene mine. Det er ikke en menneskerett å holde katt hvor som helst, selv om det tydeligvis har gått noen hus forbi 🙄 Og det er utrolig egoistisk å gamble med kattens liv på denne måten. Det er ikke sikkert at eieren klarer å omplassere katten dersom sameiet setter ned foten. Da blir resultatet fort at katten må avlives. Slik jeg ser det kan verken jeg eller katten klandres for situasjonen. Den følger bare sine naturlige instinkter. Det er eieren som har gjort en feilvurdering her, og det går i første omgang utover meg og andre naboer. Dersom noen melder ifra, går det utover katten. Håpløst, og ekstremt egoistisk fra eierens side. 🙄 Anonymkode: ad58f...d3c 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27716042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Del Skrevet 8. juni 2021 Kan legge til at jeg forsøker å finne en løsning selv, derav denne tråden. Pepper eller vannspreder en god idé, dersom det funker. Men å montere gitter på vinduene og styre med presenning og lastestropper hver gang jeg skal sitte i min egen hammock, er for mye å forvente av meg som nabo. Sorry! Anonymkode: ad58f...d3c 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1485616-p%C3%A5g%C3%A5ende-katt-what-to-do-fungerer-spray-som-skal-holde-katter-borte/#findComment-27716070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå