AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 For et par uker siden søla jeg nesten en hel kopp kaffe på et ganske lyst gulvteppe. Jeg huska ikke hva man bør gjøre. Tok en våt klut og gned masse, googla etterpå og så at det bør man ikke gjøre..... Så tok jeg nylonvask på en klut, så ut som at det funka supert. I annet lys neste dag, så jeg at teppet er litt mørkere der kaffen var. Men hadde det travelt, for jeg skulle reise bort på jobb. Nå kommer jeg snart hjem og må ha planen klar for hvordan flekken (rettere sagt en halvmeter med tørka kaffesøl) kan fjernes helt. Råd? Teppet er veldig korthåret. Anonymkode: d051e...0b4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Jeg tror du får problemer med å få bort flekken uten å bruke middel som også bleker. Jeg har vært i en tilsvarende situasjon, prøvde alt av både midler og kjerringråd, og endte med å kvitte meg meg hele elendigheten (kjøpte nytt teppe). Erfaringen min er at man ALLTID må fjerne flekken umiddelbart, ikke vent. Anonymkode: 9c6c1...a61
Million Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Hvis det er et ganske dyrt teppe, kan det være lønnsomt å rulle det sammen og ta det med til renseri, som kan rense det for deg. Alternativ to er å leie en tepperensmaskin (fås leid hos renserier, tror jeg) og rense det selv. Denne rensemaskinen sprøyter vann og rensemiddel ned i flekken, og suger det så opp og ut igjen, så kaffen følger med. Jeg tror ikke det er kjempedyrt å leie slike maskiner for ett døgn eller ev noen timer. Alternativ tre, hvis teppet er veldig billig, kast det og kjøp et nytt. Det gjorde vi en gang guttungen spydde utover et svært stort område på stueteppet vårt. Det var billig og kjøpt på Bohus, så vi kvittet oss med det.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Kärcher SE 5100 tekstilvasker/tepperenser.. Erfaringer med den? Den leies ut i nærheten ser jeg Anonymkode: d051e...0b4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Guardian tekstilenes. Sjukt effektiv. Anonymkode: 99647...90f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Vanish? Jeg har fått bort gamle og gjenstridige flekker med det. Men da må teppet skylles godt etterpå. Kan du spyle det ute evnt? Anonymkode: a02c5...d8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå