Gå til innhold

Hva er lurt her..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heihei

Jeg har et dilemma, eller to.

Den ene er at jeg ikke har rust med penger.

Den andre er at bilen min streika, iflg verkstedene (sjekket flere) så må den fikses for 20-25k. Markedsverdien på denne modellen,samme kjørelengde osv, er på 55-60k. 

Jeg vil ha ny bil men har ikke mye peng. Kun en til 110k. 

Burde jeg A: fikse denne og selge for 40k? Den vil ikke kunne gå for 60k som de andre pga en bult bak. Knuste lampen bak ved rygginf,fikset lampa men bulket er der. Og bilen interiørmessig inne er skittens( litt revnet sete og mye søl som ikke går vekk i stoffene. Altså fikse denne og selge, deretter kjøpe ny? Vil ikke selge privat da kjøper kan kjøre 1mnd og plutselig kreve ditt og datt. Mye greier for meg å takle.

Burde jeg B: vrake bilen for 3k og bare kjøpe ny?

Burde jeg 😄 vet ikke om det går ann i det hele tatt. Men snakket med bilforhandleren, om at jeg skal kjøpe den til 110k og levere den ganle i innbytte slik den er nå uten å fikse og heller kreve 20k for den. Istedenfor 60k som er markedsprisen( 40k for min). Eller er det ingen bilforhandlere som tar innbytte når bilen er i så dårlig stand? Dette er min første bil, så er litt gjetting her..

Bilen er eu godkjent til mars 2022.

 

Anonymkode: cf052...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du får 20 k i innbytte som den er, hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: a104b...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du får 20 k i innbytte som den er, hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: a104b...19a

Jeg tenker det er det letteste og sikreste. Hvis bilforhandleren går med på det. Men siden det er min første bil, så har jeg ikke erfaring med slikt. Har noen hørt at det går an? Eller tar de inn kun biler som er kjørbar og pent brukt?

Anonymkode: cf052...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså hvis de tar inn for 20k og må fikse den for la si 15k materialer og 5k for lønn til sine ansatte. Så er kostnaden 40k for den ganle. Også får de bare solgt den for 50-60k ? Dårlig butikk, så stor nei, sannsynligvis?

Anonymkode: cf052...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la min ut for salg uten eu-godkjenning, med mangellapp, og senket prisen en god del fra markedspris. Og "solgt som den er, med behov for reperasjon"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fiks den for 20-25K, og selg den for 50-60K etterpå. 

Da sitter du igjen med 30-35K. Får du ikke den solgt, så har du likevel en bil som fungerer. 

No-brainer, spør du meg. 

Anonymkode: 269b2...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville også startet med å prøve å selge den som den er. Skriv i annonsen at den krever en del reparasjoner. Mange som skrur selv kjøper sånne biler og fikser opp. 

Om du ikke får solgt den kan du høre med forhandler, men jeg har kanskje liten tro på at de vil ha den..

Anonymkode: 8fd55...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leverte inn "skrotbil" for 10.000 i innbytte forrige gang vi kjøpte bil. Forhandleren har kontakt med oppkjøper av slike biler som stripper dem for deler etc. Da slapp vi bryet med reparasjon og salg, og tok heller et lite tap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fiks den for 20-25K, og selg den for 50-60K etterpå. 

Da sitter du igjen med 30-35K. Får du ikke den solgt, så har du likevel en bil som fungerer. 

No-brainer, spør du meg. 

Anonymkode: 269b2...467

Jammen da sitter jeg igjen med 2 biler. Når jeg kun bruker 1.....

Anonymkode: cf052...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jammen da sitter jeg igjen med 2 biler. Når jeg kun bruker 1.....

Anonymkode: cf052...258

For det andre så får jeg ikke markedsprisen, pga interiøret som jeg nevnte oppe. Eller er ikke det en big deal? At det er motoren og det tekniske som er viktig at det skal være i orden?

Anonymkode: cf052...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke fiks bilen om du tror det kommer mer feil etterpå. Det er seriøst et dårlig råd av den ene AB over.

Videre tror jeg du har en mulighet C også, som andre antyder: Legg den ut på FINN som delebil, og gjør det klart og tydelig hva som feiler bilen akkurat nå. Alt du kjenner til. Er de vanligvis verdt 50-60k, kan du vel kanskje få opp mot 15k privat.

Om forhandler kan ta imot bilen for 20k, og du skal kjøpe ny for 110k, så ville jeg ha prutet en del på det. 110k er en "ikke-pris" som signaliserer at de har litt å gå på. Si at du legger 75000 imellom, så blir dere enige om 80000 til slutt?

Husk å ikke makse budsjettet ditt, det kommer flere utlegg. :)

Anonymkode: 6b23e...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde hjulpet om du sa fabrikant og modell? Om du får 20k for den av forhandler så hadde jeg tatt det tilbudet, da blir du kvitt den og trenger ikke å tenke på at folk skal komme tilbake å klage om du selger den privat.

Anonymkode: 99e89...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...