Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart i arbeidspraksis og prøver å tenke ut hvilke jobber som kunne passet meg. Er egentlig åpen for det meste men kunne gjerne tenke meg en forholdsvis enkel jobb som samtidig oppleves som givende (skjønner at det nok varierer fra person til person og hva man er interessert i). Om jobben er ute er det ett stort pluss. Hittil har jeg bare kommet på en arbeidsplass: parkvesenet.
Jeg har forøvrig ingen utdanning.

Noen som har tips til andre jobber?

Anonymkode: 25617...af4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal snart i arbeidspraksis og prøver å tenke ut hvilke jobber som kunne passet meg. Er egentlig åpen for det meste men kunne gjerne tenke meg en forholdsvis enkel jobb som samtidig oppleves som givende (skjønner at det nok varierer fra person til person og hva man er interessert i). Om jobben er ute er det ett stort pluss. Hittil har jeg bare kommet på en arbeidsplass: parkvesenet.
Jeg har forøvrig ingen utdanning.

Noen som har tips til andre jobber?

Anonymkode: 25617...af4

Uten utdanning stiller man ikke sterkt i køa..Uheldigvis. 

Jeg jobber i helsevesenet. En ganske tildels "fri" jobb, med tøffe tak innimellom. Dog givende. 

Anonymkode: c6d45...835

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å søke fengselsskolen?
Det er betalt utdanning. To år med teori/praksis.
Det er ingen "enkel" jobb. Man har et stort ansvar overfor enkeltmenneskene man skal rehabilitere, og med tanke på å ivareta sikkerheten til kollegaer og samfunnet ellers. 
Men det er ikke den tøffeste utdanningsveien. Og det er svært givende arbeid :) 

Anonymkode: a279c...643

AnonymBruker
Skrevet

Barnehage? «Enkelt» men dog ofte stressende og kaotisk 😂 Og man er mye ute. Krever ikke utdanning for assistentstilling. 

Anonymkode: 1b082...97c

AnonymBruker
Skrevet

Parkvesenet høres bra ut :)

jobbe på bakeri, blomsterbutikk? 

publikumsvert på museum eller noe som er ute, f.eks. folkemuseet i oslo? 

det spørs jo også litt hva du mener med enkel. Enkel fysisk, psykisk, sosialt, lite stressende? 

En del fysisk krevende jobber krever ikke så mye bruk av hodet, og er sånn sett enkel. F.eks. på lager, eller jobber hvor man bærer ting. 

Jobber man f.eks. som publikumsvert på museum eller lignende, må man like å møte folk og ikke synes det er slitsomt, og er enkel sånn sett. Men vanskelig hvis man sliter med det sosiale. 

jobber på butikk/kafe/bakeri krever vel at man tåler litt stress, men er enkel ellers.

Jeg har jobbet på klesbutikk og museum og syns begge var dørgende kjedelig, selv om oppgavene var veldig greie og enkle. Men nå syns jeg det er lettere å jobbe med utviklingshemmede på bolig fordi dagene går så mye fortere. Men det er igjen "krevende" fordi man man løse mange situasjoner og holde hodet kaldt i blant. 

Anonymkode: 92bbe...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Parkvesenet som du nevner, eller jobbe på gravlund? 

Eller hva med å jobbe på kennel, eller i en stall? 

Anonymkode: 93640...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...