AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Hvor mye er det innenfor å bidra til klassekassen? Foreldre skal gi penger som skal dekke nyttige ting for alle barna. Jeg skal bidra men hvor mye penger er vanlig å gi? Anonymkode: 8f5fc...7a8
Blomsterpotta Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Dette ble alltid avtalt på felles foreldremøte hvert år da mine gikk pÅ skolen. Trur vi betalte ca 200.- pr elev.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Spør læreren. Jeg gjør det hver gang jeg må gi en sum, uten at sum er angitt. I ny jobb spurte jeg både om hva folk normalt ga til gavekassen, til folk som sluttet, og hva man normalt betalte i tips når man var ute på jobbmiddag. Og mye mer. Anonymkode: 31a7f...741
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Er det ikke sagt noe om det? Her pleier de å oppgi en veiledende sum per barn, også kan man gi mer eller mindre eller ingenting om man vil. Det ligger som regel på 30-50 kr, men de samler inn fra gang til gang når noe trengs (eller hvis det skal kjøpes gave til lærer). Hvis dette er innsamling av penger som skal vare litt lenger, til flere ting, så trengs det nok mer. Anonymkode: def5a...bc9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Kan du ikke spørre noen av de andre foreldrene hva som er vanlig? I de klassene jeg har vært i har det variert mellom 100-200. Anonymkode: 671d9...e6f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Ts her. Nei, det ble ikke oppgitt en sum. Skal spørre læreren om dette. Takk til dere som svarte! Anonymkode: 8f5fc...7a8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Det er ikke oppgitt en sum fordi det ikke er lov til å kreve inn penger til en klassekasse. Det er frivillig. Vi gir 100kr +/- i en lukket konvolutt. Læreren skal ikke blandes inn i klassekassen. Anonymkode: 30b93...13e
A-hunter Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): fordi det ikke er lov til å kreve inn penger til en klassekasse Men absolutt alle klasser har det likevel, bare at all kontroll forsvinner. Oftest er det initiert av læreren selv, presentert som et skikkelig hysj-hysj-opplegg ingen egentlig skal snakke om. Det er et komplett meningsløst opplegg og hva 2000 kroner i året for en hel klasse utgjør av forskjell er for meg fullstendig uforklarlig. Avskaff dritten en gang for alle eller gjør det til en læreroppgave. Hybriden vi har nå er en virkelig elendig løsning for absolutt alle. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Vi har gitt 200,-, og da holdt det for ca. to år. Anonymkode: 99a28...b27
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye er det innenfor å bidra til klassekassen? Foreldre skal gi penger som skal dekke nyttige ting for alle barna. Jeg skal bidra men hvor mye penger er vanlig å gi? Anonymkode: 8f5fc...7a8 Synes alle bør gi likt. Ellers blir det lite sosial utjamning. Anonymkode: 5c038...058
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes alle bør gi likt. Ellers blir det lite sosial utjamning. Anonymkode: 5c038...058 Er vel ikke alle foreldre som har råd til å gi flere hundrelapper hvert eneste år. I tillegg har dem kanskje flere unger også... Anonymkode: 0dcf9...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå