Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg har fått en antibac-flekk på min Mulberry veske i naturlig ubehandlet skinn.

Den har fadet litt nå ila en halvtime, men fortsatt litt mørkt i dette området. Hva gjør jeg??? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare må godta at veska har fått sin første flekk.  Jeg synes uansett skinnvesker er veldig mye finere når de ser litt slitte/ brukt ut 😊

Anonymkode: 4b1f7...081

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting du kan gjøre.

Anonymkode: cc7ba...c78

AnonymBruker
Skrevet

Du kan google "hand sanitizer stain on leather" e.l. for diverse tips, men det ser dessverre ikke så lovende ut.

Anonymkode: d0783...d29

• Liker 2
Skrevet

I tilfelle noen kommer utfor samme problemstilling, kan jeg dele hvordan det gikk.

Prøvde først tørt bakepulver på flekken over natten for å absorbere oljen fra antibacen. Det hjalp litt. Fant også et tips om å forsiktig stryke et hvitt viskelær på det mørke området (flekken var bare ca 3x3 mm). Ble enda bedre. Men fremdeles en litt mørk flekk der antibac-dråpen traff vesken. Også etter jeg prøvde å ta på litt skinnrens fra skobutikken.

Var i ferd med å gi opp, men...

Det som til slutt fjernet flekken HELT, var å ta litt sitronsaft på en q-tip og ta forsiktig på akkurat der flekken var. Gjorde det et par omganger, og vasket forsiktig med vann til slutt (for å fjerne syren). Nå er vesken helt fin😊

Nb. Jeg prøvde alle stegene på et lite synlig område på vesken først. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...