Mfyb Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Hjelp! Jeg har fått en antibac-flekk på min Mulberry veske i naturlig ubehandlet skinn. Den har fadet litt nå ila en halvtime, men fortsatt litt mørkt i dette området. Hva gjør jeg???
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Tror du bare må godta at veska har fått sin første flekk. Jeg synes uansett skinnvesker er veldig mye finere når de ser litt slitte/ brukt ut 😊 Anonymkode: 4b1f7...081 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Det er ingenting du kan gjøre. Anonymkode: cc7ba...c78
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Du kan google "hand sanitizer stain on leather" e.l. for diverse tips, men det ser dessverre ikke så lovende ut. Anonymkode: d0783...d29 2
Mfyb Skrevet 14. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2021 I tilfelle noen kommer utfor samme problemstilling, kan jeg dele hvordan det gikk. Prøvde først tørt bakepulver på flekken over natten for å absorbere oljen fra antibacen. Det hjalp litt. Fant også et tips om å forsiktig stryke et hvitt viskelær på det mørke området (flekken var bare ca 3x3 mm). Ble enda bedre. Men fremdeles en litt mørk flekk der antibac-dråpen traff vesken. Også etter jeg prøvde å ta på litt skinnrens fra skobutikken. Var i ferd med å gi opp, men... Det som til slutt fjernet flekken HELT, var å ta litt sitronsaft på en q-tip og ta forsiktig på akkurat der flekken var. Gjorde det et par omganger, og vasket forsiktig med vann til slutt (for å fjerne syren). Nå er vesken helt fin😊 Nb. Jeg prøvde alle stegene på et lite synlig område på vesken først. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå