AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg tenkte å søke jobb som lærer på tilrettelagt skole. Er barnehagelærer med mastergrad og har jobbet noen år som spesialpedagog i bhg. Lurer på hvordan det er med arbeidstid på skolen? Når jeg googler får jeg opp at lærere har 9 timers arbeidsdager. Det må jo være ubunden tid? Dvs arbeid de tar med seg hjem? Når slutter egentlig en lærer i hundre prosent stilling på jobb og kan dra hjem? Forstår at man har jobben mye med seg hjem, men når kan man altså dra hjem for dagen? Anonymkode: 515f7...62e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Det avhenger av lokal arbeidstidsavtale og timeplan, og er derfor helt umulig å svare på. Søk deg heller til en sektor der arbeidsgiver setter pris på jobben du gjør. Anonymkode: ab53a...638 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Det kommer an på timeplanen. Jeg er på videregående og har bundentid 30 timer i uka. Men jeg har i år alle førsteøkter fra 8.00 og har siste som er ferdig 15.30. Så jeg er låst 37.5 timer i uka. Andre år er jeg heldigere med timeplanen, og kan dra hjem litt tidligere en eller flere dager i uka (og bare jobbe mer hjemmefra). Så timeplanen avgjør. Anonymkode: 3d843...988 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Timeplanen og lokale avtaler avgjør, som flere påpeker. På skolen jeg jobber nå, har vi møter til 15.30 to ganger i uka. De resterende tre dagene kan jeg gå når jeg er ferdig med undervisningen (henholdsvis 13.30, 12.45 og 11.15). Skjer svært sjeldent at jeg går da, men har muligheten. På den forrige skolen jeg jobbet på hadde jeg langt mer bunden tid. Anonymkode: 5e9cc...ed7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Skal du ha fag, eller bare spesped? Siden det er spesifikke krav for utdanning for å undervise og du har barnehagelærer i bunn. Men om det er snakk om ren spesialpedagogisk lærer og ikke fag så er det vel andre krav. Men en må ha 60 studiepoeng om man skal undervise i norsk, for eksempel ellers så er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Det er nemlig veldig variabelt! Men jeg tror 8-15 er omtrent når man er bundet til å være på skolen. Men som sagt: varierer fra kommune til kommune og skole til skole innenfor samme kommune. Anonymkode: 9f467...7b2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Det er alltid en mulighet å ta en telefon å ringe til de før du leverer søknaden. den tilrettelagte skolen i kommunen jeg jobber (jobber i PPT) har skole fra 9-14, men mulighet for Sfo fra 7 til 1630,da er noen fra personale der. er derfor usikker på bunden tid. Anonymkode: 174d4...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå