Gå til innhold

Bør jeg finne meg i dette fra barnefar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefar har gått fra hverandre i graviditeten. Vi har bestemt oss for å bo sammen første tiden for babyen sin skyld(jeg bor 2,5 time unna til vanlig) han har et barn fra før, og jeg regner med meg og det nye barnet bor der en stund i starten. Nå nekter han min familie å komme på besøk når den andre ungen hans er der (noe han er mesteparten av tiden) fordi han mener det ikke er relevant at familien min opprettholder et forhold til han og at han ikke har godt av å skape forhold til min familie. Skal jeg nekte familien min å komme på besøk når det andre barnet er der? Familien min ønsker en nær relasjon til sitt nye barnebarn og jeg syns dette er helt under jorden fra hans side! Hva mener dere?

Anonymkode: 3e646...873

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Flytt hjem før fødsel, vær så snill. Dette blir ikke bra. 

Anonymkode: 9340d...46c

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud. Flytt hjem før fødsel, vær så snill. Dette blir ikke bra. 

Jeg har allerede flyttet, men jeg tenkte på barnets beste da jeg bestemte at vi skulle bo hos han en periode. Ser nå at det ikke blir slik.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han kan bestemme hvem som får komme inn i huset hans, men du kan selvfølgelig nekte å bo der. Det hadde jeg gjort. Den første tiden etter fødsel trengte jeg familien min mer enn noen gang.

Anonymkode: 734f7...4a3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Han får komme til deg. Dette går ikke;) Her ser vi en mann som allerede ikke forstår babytiden til tross for at han har barn fra før. Han er urimelig her. Ikke bo med han. Han må komme til dere. 

Anonymkode: 2cd5c...407

• Liker 19
Skrevet

Jeg synes umiddelbart dette høres ut som en dårlig plan, for din del. Hvis (det nye) barnet først har fått bostedsadresse hos far så er det ikke sikkert at det er så greit å få endret det senere uten fars tillatelse. Og han virker jo som en ganske rigid person.

Jeg håper for din del at han er et rivjern av en bleieskifter og nattevåker og kokk hvis du går med på dette.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan bestemme hvem som får komme inn i huset hans, men du kan selvfølgelig nekte å bo der. Det hadde jeg gjort. Den første tiden etter fødsel trengte jeg familien min mer enn noen gang.

Ja, han nekter de ikke å komme, men han vil ikke at familie og venner kommer når den andre ungen er tilstedet og sier jeg må planlegge ut i fra de gangene han ikke er der. Jeg syns det blir for dumt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, flytt hjem først. Å bo der en periode etter at baby er født for babyen skyld skal du ikke gjøre, det er ikke rett etter fødsel at baby har mest brukt for kontakt med far. I tillegg kan det være en tung periode, så hvis dere ikke får det til sammen nå så tror jeg ikke det blir noe lettere etter at baby er født. 
hadde selvsagt ikke sagt det samme hvis barnefar hadde vist seg som en sympatisk og grei fyr, men å nekte din familie å komme på besøk er bare å skape problemer, og det kommer det til å bli mer av. Synes ikke du skal «kaste bort» den fine tiden med baby, som du aldri får igjen, på å krangle og ha det vanskelig. 

Anonymkode: 154a8...1de

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, han nekter de ikke å komme, men han vil ikke at familie og venner kommer når den andre ungen er tilstedet og sier jeg må planlegge ut i fra de gangene han ikke er der. Jeg syns det blir for dumt!

Ja det blir det. Bo for deg selv i stedet, så kan du bestemme selv. Hadde han hatt samvær annenhver helg så kunne jeg gått med på det, men helt uaktuelt når barnet er der mesteparten av tiden.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som de andre: dra hjem igjen! 

Han er allerede håpløs med kravene sine. Lykke til videre! 

Anonymkode: 0a2d6...e4a

• Liker 8
Skrevet

Hans hjem, han bestemmer hvem som kan komme på besøk over lengre tid. 

AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (2 minutter siden):

Hans hjem, han bestemmer hvem som kan komme på besøk over lengre tid. 

Det er jo hennes hjem også, så lenge hun bor der. Men jeg ville flyttet NÅ. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt boende med han. Han høres ikke helt stabil ut.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flytt nå. Det kan bli en tung babytid om ting er sånn. Du trenger familien din mer enn han, og å kunne bestemme selv.  Han komner til å ha mye "makt" over deg viss dere bor hos han.  Dessuten er det jo nesten bedre for Baby at dere ikke bor med han fra starten av, enn om det blir en "opprivelse" senere

Anonymkode: bd392...ad0

• Liker 6
Gjest Robin666
Skrevet

Altså, hvor mye skal familien din være på besøk?? 

AnonymBruker
Skrevet

Babyen har ikke behov for flere omsorgspersoner enn deg den første tiden. Det er i så fall for hans del du bor sammen med han, for at han skal få med seg babytid. Babyens behov for primærperson nr 2 kommer ikke før i andre levehalvår. Veldig fint for pappaer som får vært der fra begynnelsen selvfølgelig, men ikke kompromiss til fordel for han med begrunnelse i barnet, for det stemmer ikke at det er barnets beste.

Anonymkode: 7a4b3...2f6

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg og barnefar har gått fra hverandre i graviditeten. Vi har bestemt oss for å bo sammen første tiden for babyen sin skyld(jeg bor 2,5 time unna til vanlig) han har et barn fra før, og jeg regner med meg og det nye barnet bor der en stund i starten. Nå nekter han min familie å komme på besøk når den andre ungen hans er der (noe han er mesteparten av tiden) fordi han mener det ikke er relevant at familien min opprettholder et forhold til han og at han ikke har godt av å skape forhold til min familie. Skal jeg nekte familien min å komme på besøk når det andre barnet er der? Familien min ønsker en nær relasjon til sitt nye barnebarn og jeg syns dette er helt under jorden fra hans side! Hva mener dere?

Jeg hadde bare sagt til dette fungerer ikke, og dersom han har tenkt til å opprettholde det kravet så flytter du hjem. 

Han er åpenbart på bærtur og det vet du. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke for barnets beste, barnet trenger en mor som er godt ivaretatt - og det blir du med din familie rundt deg.

Anonymkode: 8f61f...3c9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

da hadde jeg nekta å bodd med han når han kommer med så urimelige krav

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...