Gå til innhold

Hvor bo i Trondheim?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag. Kjekt med tips fra folk som er kjent i området altså😊 Ser ut til at Trondheim øst er området som kanskje passer oss best, men skal følge med på Byåsen også.

Anonymkode: 4fead...e49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du må ha bil, Angelltrøa, Steinan, Dragvoll og deler av Risvollan. Da har du nærhet til Estenstadmarka, og er du ekstra heldig kan du gå dit hjemmefra. Våren kommer og tidligere der enn på Byåsen.

Estenstadmarka byr på et hav av turmuligheter sammenlignet med Ladestien. 

Anonymkode: 98b4a...d22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for mange gode forslag. Kjekt med tips fra folk som er kjent i området altså😊 Ser ut til at Trondheim øst er området som kanskje passer oss best, men skal følge med på Byåsen også.

Glemte å skrive at jeg er ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi har solgt enebolig i Oslo, så prismessig står vi ganske fritt, da det er litt billigere å kjøpe i Trondheim.

ts

Da står du jo relativt fritt til å velge. Det er mange mine strøk med eneboliger i Trondheim. Hadde jeg kunne valgt fra øverste hylle hadde jeg definitivt vurdert Lade. Jeg ser at noen skryter av Ranheim men det er bygd tett i tett der. Enkelte områder er jo like befolket og trafikkert som Midtbyen. 

Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt enebolig i området mellom Munkvoll og Stavset, kanskje Kystad. Litt sen vår, men det betyr bare at de har vinterføre mens andre har slaps. 

Anonymkode: 22cbb...4f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da står du jo relativt fritt til å velge. Det er mange mine strøk med eneboliger i Trondheim. Hadde jeg kunne valgt fra øverste hylle hadde jeg definitivt vurdert Lade. Jeg ser at noen skryter av Ranheim men det er bygd tett i tett der. Enkelte områder er jo like befolket og trafikkert som Midtbyen. 

Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt enebolig i området mellom Munkvoll og Stavset, kanskje Kystad. Litt sen vår, men det betyr bare at de har vinterføre mens andre har slaps. 

Mens jeg syns det har blitt alt for trangt på Lade, samtidig som det skal bygges enda mer. Født og oppvokst der, men holder meg heller i mer luftige områder i Østbyen.

Anonymkode: 98b4a...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke liker snø så hold dere unna Byåsen, Heimdal, Ugla, Stavset etc.

Hvis dere skal jobbe på utsiden av sentrum så anbefaler jeg å bosette dere på samme side. Å krysse sentrum i rushtiden medfører kø - ikke så ille som Oslo da. Nordsiden av sentrum er kanskje bedre på grunn av veinettet.

Malvik kommune kan også anbefales hvis dere liker mer landlige omgivelser, men vil fortsatt bo sentralt.

Anonymkode: a71c6...f65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt nærmere sentrum, rundt Lademoen kanskje. Det er et område som er up and coming. 

Anonymkode: 76657...cf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ikke er så glade i ski/snø, så bør dere se på andre områder enn Byåsen. Snøen forsvinner sist på den siden av byen!

Jeg liker Lade-området godt, men det bygges mye der nå så enkelte deler av Lade kan oppleves litt trangt. Grilstad Marina og Ranheim er også fint, men jeg synes samtidig det føles litt utenfor byen.

Ville ikke flyttet til Lademoen, som en over her foreslår, ja det er up and coming, men foreløpig er det mye kriminalitet og rusmisbrukere i det området. Hadde ikke følt meg komfortabel der. 

Anonymkode: d2656...808

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale Lade, Trolla, Byåsen, Ringvål og Jonsvatnet. Sistnevnte vet jeg har et veldig trivelig miljø. :)

Anonymkode: 090dd...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 11.02):

Vil anbefale Lade, Trolla, Byåsen, Ringvål og Jonsvatnet. Sistnevnte vet jeg har et veldig trivelig miljø. :)

Anonymkode: 090dd...043

Vi flytter fra Ringvål med halen mellom beina nå, lengre vintre og lengre ut i gokk kommer du nærmest ikke 🙈 tanken var fin da, men anbefales ikke om man ønsker å ha et sosialt liv. I fjor gikk vi på ski i t-skjorte i mai og akte i gatene i april 😅

Anonymkode: 4fa10...45e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi flytter fra Ringvål med halen mellom beina nå, lengre vintre og lengre ut i gokk kommer du nærmest ikke 🙈 tanken var fin da, men anbefales ikke om man ønsker å ha et sosialt liv. I fjor gikk vi på ski i t-skjorte i mai og akte i gatene i april 😅

Anonymkode: 4fa10...45e

Byneset er jo råfint da. Vurderer nesten å flytte dit selv. 

Ellers er jeg enig i at Lade også begynner å bli i overkant folketett. Men slik er det jo mange steder nå ettersom Trondheim snart bygger seg ihjel. Hva med Ilsvika forresten? Ser at få av dere nevner det stedet. 

Singsaker er jo også veldig pent område i Midtbyen for den som har råd og ønsker å bo der. Jeg holder også en knapp på Steinberget og Fagerlia☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt Fagerlia om jeg kunne velge fritt. Meeen, der koster det sitt+ det generelt er mye boliger på ca. 100 kvm, som blir for smått for oss. Lade er fint, men jeg synes det blir for trangt der mellom kjøpesenterene og fjorden, og i tillegg er det dyrt om du ønsker noe av størrelse med en hageflekk. Bor selv på Byåsen (nedenfor Ugla) og liker godt at vi kan gå eller sykle kjapt opp til marka. Mye finere turmark enn "bysiden" av Estenstadmarka synes jeg. En negativ ting her er at det fortettes veldig med boliger, så det er lite friområder og lite "luft" i nabolaget etter hvert. 

Anonymkode: 5c9f3...567

AnonymBruker
Skrevet

Nardo er virkelig helt topp om dere vil ha kort vel til sentrum, omkjøringsvei og Estenstadmarka. Nardoskrenten er som en rolig øy midt i byen, mange eiendomsmeglere som bor der har jeg inntrykk av.

Lade er nydelig, men MYE folk som går tur der, så velg område med omhu.

Sverresborg er koselig, men kan oppleves som litt trangt med mindre dere har 10+ mill å svi av.

Anonymkode: de009...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale Othilienborg 😉

Anonymkode: 99be1...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Heimdal og trives veldig godt. Kort vei til marka og kjøpesenter, og fredelig..

Anonymkode: 5f7ad...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Min søster bor på Byneset. Fint og fredelig med mye åker. Personlig foretrekker jeg Heimdal, som er litt nærmere kjøpesenter osv, men samtidig ikke for langt unna.

AnonymBruker
Skrevet

Om dere er rik er det noen fine murhus langs Nidelven, og idyllisk turområde rundt marinen.. 😅

Er dere ikke så rik ville jeg gått for Heimdal. Syns det ligger akkurat passe sentralt, ikke for mye folk, og mye skog og mark rundt.

Men så har jeg ikke bodd noe annet sted, så jeg vet ikke helt.

AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som om alle anbefaler området de selv bor i. Dere selger dere ut av Oslo og da er det ingen grunn til å ta til takke med Tiller, Heimdal eller Byåsen. Har bodd alle de stedene og kan bare anbefale det om dere vil ha døde, snørike omgivelser.

• Lade er fantastisk som mange sier, men dere må bla opp om dere vil ha enebolig eller rekkehus med litt luft rundt.
  • Møllenberg og Bakklandet har også noen fine, men dyre eneboliger, men ikke så ofte for salg. Rekkehus er det dårlig med her.
  • Videre østover er Tyholt, Singsaker og Berg også fine områder. Luftig, greit kollektivtilbud, sentrumsnært, samtidig som det ikke er umulig å ha bil.

Anonymkode: 70999...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...