Gå til innhold

Hvor bo i Trondheim?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et voksent par som skal flytte til Trondheim nå i høst/vinter. Er ikke veldig kjent der, så lurer på hvilket område vi bør se på? Ønsker ikke å bo i et område med for mye trafikkstøy og gjerne kort vei til turområder da vi har hund. 

Anonymkode: 4fead...e49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo bare å holde seg unna Midtbyen. 

Anonymkode: 3c135...d35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ranheim og Byåsen er fint.

Anonymkode: 76657...cf9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Øvre deler av Byåsen, kanskje Stavset?

Anonymkode: 6c4d3...7f8

• Liker 6
Skrevet

Steinan og Stokkanhaugen er fint, nært Estenstadmarka og mye sol. Ugla er nært Bymarka, men med skikkelig sen vår - så der blir dere omfavne  vintersport :) Lade med fjorden og Ladestien er tidlig vår, mange nye leilighetskompleks i det området.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sverresborg! Nær marka, nær byen. Idyll!

Anonymkode: 6360a...d1b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva leter dere etter? Leilighet, hus? Hvor skal dere jobbe/behov for kollektivtrafikk? Er dere glad i vinter/snø, eller vil dere ha minst mulig av det?

Anonymkode: 0dd08...26d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi leter etter både leilighet og hus. Er avhengig av bil i jobb uansett, så sånn sett spiller det ikke noen rolle. Er fra østlandet, så må si at tidlig vår frister mest og vi er heller ikke de største skientusiastene. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sverresborg er fint, men dyrt! Samme gjelder Lade. Men spørs på hvor mye dere er villig til å betale, og hvor mye plass dere trenger. Får mer for pengene litt unna sentrum, f.eks lenger opp på Byåsen eller Heimdal/Tiller-området. Mange fine turområder der også.

Anonymkode: 065ce...45e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prisklasse? Turområder finner du i Estenstadmarka. På den siden av byen våres det tidligere enn på Byåsen. 

Anonymkode: 64438...0cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi leter etter både leilighet og hus. Er avhengig av bil i jobb uansett, så sånn sett spiller det ikke noen rolle. Er fra østlandet, så må si at tidlig vår frister mest og vi er heller ikke de største skientusiastene. 

ts

Da er nok Lade eller Ranheim bedre enn Byåsen og Heimdal 😊

Anonymkode: 065ce...45e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sverresborg er kjempedyrt, typ 4 mill for en blokkleilighet fra 50-tallet. Dårlige parkeringsmuligheter for den som har bil og mye støy ettersom en av byens hovedveier er like utenfor vinduet. Veldig pent rundt Sverresborg museum og Theisendammen, ellers ikke. Overpriset så det holder. 

Ettersom du liker tidlig vår ville jeg ha sett på området Lade-Ranheim. Det har blitt bygget en del her siste årene, spesielt på Ranheim, så det er mange fine leiligheter i allefall. 

Anonymkode: 22cbb...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Øvre deler av Byåsen, kanskje Stavset?

Jeg leter etter leilighet her for det er et nydelig område 🥰 Men det er langt mellom rekkehus og leiligheter, skikkelig enebolig-strøk og dermed relativt dyrt. 

Anonymkode: 22cbb...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Østlandet, og flyttet til Lade. Der var det landlige omgivelser, nærme sjøen og mye grønt areal. Slapp den grusomme følelsen av å bo midt i en storby. Selv om bykjernen var innenfor gåavstand. 

Anonymkode: 6e71e...e4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har solgt enebolig i Oslo, så prismessig står vi ganske fritt, da det er litt billigere å kjøpe i Trondheim.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

OK, da har dere råd til Lade. Men når du skriver turområder; holder det med stier langs fjorden som deles av ganske mange andre turgåere, og parker? Eller ser du for deg tur i skog og mark?

På Lade deles friluftsområdene av ganske mange andre. Og når Byåsen utgår pga sen vår, så tror jeg du står igjen med utkantene på østsida av byen. Steinan og Dragvoll. Det er muligens også gode turområder rundt Olderdalen på Ranheim, eller Reppe? Væretrøa?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lade er den eneste plassen i Trondheim 🥰 dyrt, men verdt det. 

Anonymkode: 4fa10...45e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å flytte til Trondheim nå, med barn og planer om hun etterhvert. Jeg flytter til Ranheim :)

Anonymkode: 6b01a...fe7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Byåsen er et h.. å komme seg fra dersom man er avhengig av bil for å komme seg noe sted, bare så dere vet det 😅

Jeg bor på Angelltrøa, på østsiden av byen. Her er det både rekkehus, leiligheter og eneboliger til en OK pris. Det er nære Estenstadmarka, som er et kjempefint område. Bymarka som ligger nære Byåsen er mer populært, men det er i Bymarka alle ski-gale befinner seg om vinteren 😄 

Anonymkode: 8b2c1...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

OK, da har dere råd til Lade. Men når du skriver turområder; holder det med stier langs fjorden som deles av ganske mange andre turgåere, og parker? Eller ser du for deg tur i skog og mark?

På Lade deles friluftsområdene av ganske mange andre. Og når Byåsen utgår pga sen vår, så tror jeg du står igjen med utkantene på østsida av byen. Steinan og Dragvoll. Det er muligens også gode turområder rundt Olderdalen på Ranheim, eller Reppe? Væretrøa?

Kan godt dele turområde med andre ja. Viktig å ha en hyggelig plass å gå tur på i hverdagen. Ellers kan jeg godt sette meg i bilen å kjøre til skog og mark i helger ol. Tror jeg skal ta en nærmere titt på Lade. Mange som har nevnt det😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...