AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 La merke til at kasse-operatøren virket ny, ung person, sikkert ferievikar. Jeg kommer med en full handlevogn, og legger varene opp. SISTE vare var noe i løsvekt. Ser at vedkommende trykker på kassa, leter gjennom kodene de har i den oversikten sin, knoter mer med kassa, blir rødere og rødere, før varen glir nedover båndet. I god tro betaler jeg og pakker varene. Kommer i bilen, og finner ikke løsvekt-varen på handlelappen… Hun valgte altså å bare GI den bort, unngå problemet, og dermed «løste» hun situasjonen for seg selv. Ikke sa hun i fra at hun ikke fikk til, ikke ringte hun på hjelp… Og ikke ba hun meg om å prøve selvbetjeningskassen… Da jeg oppdaget feilen tok jeg varen med inn, men detvar blitt kø, så jeg gikk bare til enden av kassa og sa til henne at denne har du ikke slått inn, kan jeg slå den inn selv på selvbetjening? Noe som var helt ok. Men så begynte jeg å tenke: dette var jo ikke greit?? Hun skulle jo ringt på en annen og fått hjelp? Eller henvist meg til selvbetjening? Hva om jeg hadde blitt kontrollert på tur ut med «tjuvgods» i posene? Så poenget mitt er: skulle jeg sendt en mail til butikksjef ang dette og forklart det inntrufne? Slik at den ansatte får bedre opplæring, og slik at kunder unngår å bli stemplet som tyv om det skulle være kontroll? Aldri opplevd kontroll, men man vet jo aldri.., Hva tenker dere? Anonymkode: c4d2b...1ff 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 8. juni 2021 Karen.... Anonymkode: eb6db...e0a 178
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 8. juni 2021 Det første som slår meg, som butikkansatt selv, er at enten tør hun ikke ringe etter hjelp (hvis hun var ny?) eller så er det klin umulig å få hjelp når hun gjør det. Sistnevnte er dessverre en ting man ofte ser, noe som er synd for en stakkars nyansatt som ikke kan alt. Anonymkode: 7744c...6f7 106
Populært innlegg Svartfugl Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La merke til at kasse-operatøren virket ny, ung person, sikkert ferievikar. Jeg kommer med en full handlevogn, og legger varene opp. SISTE vare var noe i løsvekt. Ser at vedkommende trykker på kassa, leter gjennom kodene de har i den oversikten sin, knoter mer med kassa, blir rødere og rødere, før varen glir nedover båndet. I god tro betaler jeg og pakker varene. Kommer i bilen, og finner ikke løsvekt-varen på handlelappen… Hun valgte altså å bare GI den bort, unngå problemet, og dermed «løste» hun situasjonen for seg selv. Ikke sa hun i fra at hun ikke fikk til, ikke ringte hun på hjelp… Og ikke ba hun meg om å prøve selvbetjeningskassen… Da jeg oppdaget feilen tok jeg varen med inn, men detvar blitt kø, så jeg gikk bare til enden av kassa og sa til henne at denne har du ikke slått inn, kan jeg slå den inn selv på selvbetjening? Noe som var helt ok. Men så begynte jeg å tenke: dette var jo ikke greit?? Hun skulle jo ringt på en annen og fått hjelp? Eller henvist meg til selvbetjening? Hva om jeg hadde blitt kontrollert på tur ut med «tjuvgods» i posene? Så poenget mitt er: skulle jeg sendt en mail til butikksjef ang dette og forklart det inntrufne? Slik at den ansatte får bedre opplæring, og slik at kunder unngår å bli stemplet som tyv om det skulle være kontroll? Aldri opplevd kontroll, men man vet jo aldri.., Hva tenker dere? Anonymkode: c4d2b...1ff Vær litt grei mot folk, da! Å være ny i kassa på en matbutikk kan være ekstremt stressende. Folk kan være ekstremt frekke. Dette kommer til å bli myw bedre snart, når hun blir trygg i jobben sin. Ikke gjør det verre ved å sladre på henne. Og nei, du blir ikke stemplet som tyv for dette. 146
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Alt man kan lage problemer ut av. La sjefen på kiwi ta seg av det der. La det passere Anonymkode: f171d...9f1 36
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Ah whatever liksom. Gi beskjed til butikksjef så han kan sparke jenta da .... Bare gå videre med livet dit du Anonymkode: 97fb2...ce7 27
atropos Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Karen.... Anonymkode: eb6db...e0a Jepp. Klassisk Karen 29
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 8. juni 2021 Hva er det med dere kvitteringsfolk og det å skulke "ta" de ansatte først etterpå når de er opptatt med 10 andre? Hvis dere absolutt skal kverulere på noe så ta det der og da istedetfor å komme trampende inn igjen med fingeren i været og sinnarynke. Jeg ser dere ofte, og hver gang tenker jeg så slitsomt det må være å gå rundt å være en sånn rett-skal-være-rett-person som absolutt skal stoppe opp og lage en scene rundt den minste lille ting. Lurer på hvor mye tid jeg har kastet vekk på sånne idioter som kommer inn igjen i butikken og gneldrer om ett eller annet når betjeningen er opptatt med å få unna kø. Men DET driter jo disse folka i. Hvis jeg betalte 1 krone for mye for den blomkålen så driter jeg faktisk i det. Herregud velg deres kamper Anonymkode: e1fd6...687 85
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 8. juni 2021 Hvem faen sitter i bilen og leser handlelappen? Tror du har større problemer enn at varen ikke bie slått inn... Anonymkode: b8968...107 65
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 Er det rart det er krig i verden... bare smil og vær glad, du! Åssen i all verden mener du en slik kontroll i en matbutikk skal foregå, med alle de menneskene som ikke tar med seg kvittering? Anonymkode: a6e93...d55 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 8. juni 2021 Du hadde ikke blitt anklaget for tyveri dersom du hadde blitt tatt i kontroll, det er ikke ditt ansvar at kassereren slår inn alle varene. Ingen grunn til å være dramatisk. Jeg har selv gjort lignende fra tid til annen, dersom vi har hatt det ekstremt travelt og det ikke har vært anledning til å løse problemet på stedet. Av en eller annen grunn har jeg alltid sett for meg at dette er helt greit for kunden, ikke visste jeg at jeg risikerte å møte en idiot som sladrer til sjefen fordi de har fått noe gratis.. Anonymkode: b66f9...ce6 86
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Herre jævla gud. Ta deg sammen. Anonymkode: ce46d...eda 24
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 Tenker du må roe deg et par hakk...jeezes.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 Kjære vene.... Har du virkelig null omtanke for andre mennesker? Stakkars jente i kassen, hun er nok meget godt klar over at hun gjorde en feil der uten at du skal lage et nummer ut av det. Hvem sjekker kassalappen??!??! Anonymkode: 429b8...07b 24
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Det er slike kunder de ansatte snakker om på bakrommet i lunsjpauser. Vi fikk en sånn klage engang, og ingen klarte å ta den seriøst. Du skal ha at du er en ærlig sjel, de fleste ville bare reist hjem uten å gå inn igjen i butikken for å betale, men å sende klage til sjefen hennes fordi hun ikke slo inn alle varene...? Det blir jo bare rart. Anonymkode: 4c86e...4d3 30
PallePalle Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 «Forklart det inntruffne»?? Nei chill, menneske. Hvis det er så viktig for deg å få betalt de kronene kan du bare handle på selvbetjening neste gang og presse vekten litt ned 23
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 Huff. Glem det og gå videre. Ikke ødelegg for henne stakkars😊 Anonymkode: 9e422...957 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 Dette er det dummeste! Skal du lage drama for dette? Se for deg scenarioet: kassadama glemmer å slå inn en vare eller lignende, opp mot kirurgen glemte en skalpell i magen din… jeg hadde værtfall ikke vært i tvil om at det var legen jeg hadde klaget på 🙈 Anonymkode: e54f5...d18 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå