AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jentene i barselgruppen min som ammer har alle veldig mørke og store nipler. Jeg er i tredje trimester nå, men jeg syntes verken at brystene i seg selv eller niplene har forandret seg. Vil det kunne medføre at jeg vil slite mer med å få til ammingen? Det virker som om babyene deres får så godt tak når de har et større brunt området på knoppen og nipler som strutter ut. Anonymkode: c9851...708
Maleficenta Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jentene i barselgruppen min som ammer har alle veldig mørke og store nipler. Jeg er i tredje trimester nå, men jeg syntes verken at brystene i seg selv eller niplene har forandret seg. Vil det kunne medføre at jeg vil slite mer med å få til ammingen? Det virker som om babyene deres får så godt tak når de har et større brunt området på knoppen og nipler som strutter ut. Anonymkode: c9851...708 er du i barselgruppe før du har født? 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Jeg verken har eller hadde "mørke store brystvorter" da jeg ammet, under svangerskap eller forøvrig. Mine ser ut som de alltid har gjort. Små og rosa. Vær så snill og skriv norsk. Anonymkode: 3f87d...595 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): er du i barselgruppe før du har født? Ja, jordmor har etablert en gruppe for de som skal føde rundt samme tidspunkt men jeg har ikke født enda Vi treffes fremdeles litt ute da. Anonymkode: c9851...708
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg verken har eller hadde "mørke store brystvorter" da jeg ammet, under svangerskap eller forøvrig. Mine ser ut som de alltid har gjort. Små og rosa. Vær så snill og skriv norsk. Anonymkode: 3f87d...595 Takk for svar ☺️ Oi. Skrev jeg dårlig norsk? Anonymkode: c9851...708 1
Maleficenta Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jordmor har etablert en gruppe for de som skal føde rundt samme tidspunkt men jeg har ikke født enda Vi treffes fremdeles litt ute da. Anonymkode: c9851...708 å sånn gruppe ja. Sånn var jeg og med i. 1
Niny Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar ☺️ Oi. Skrev jeg dårlig norsk? Anonymkode: c9851...708 Er visst mange som ikke tåler ordet nippel, har fått klager selv da jeg skrev det 🙄😂 Bare til å overse 😉 Helt vanlig hos oss yngre, og regner med mange av de som klager på nippel selv bruker ord som jeans osv som heller ikke er norsk 🙈 Men for å svare på spørsmål. Er selv 19 uker, og har (desverre?) merket at niplene mine har utvidet seg noe. Vet mamma har fryktelig svære, noe jeg selv synes ser fælt ut 🙈 (ikke meningen å støte noen her!) Håper de ikke vokser særlig mye mer. De har også blitt endel mørkere, men dette går jeg ikke noe til 😊 Opererte ene brystet for 2 år siden, og fikk da et snitt langs siden av nippelen. Har sett at det brune har trukket seg forbi arret nå 😅 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Niny skrev (Akkurat nå): Er visst mange som ikke tåler ordet nippel, har fått klager selv da jeg skrev det 🙄😂 Bare til å overse 😉 Helt vanlig hos oss yngre, og regner med mange av de som klager på nippel selv bruker ord som jeans osv som heller ikke er norsk 🙈 Men for å svare på spørsmål. Er selv 19 uker, og har (desverre?) merket at niplene mine har utvidet seg noe. Vet mamma har fryktelig svære, noe jeg selv synes ser fælt ut 🙈 (ikke meningen å støte noen her!) Håper de ikke vokser særlig mye mer. De har også blitt endel mørkere, men dette går jeg ikke noe til 😊 Opererte ene brystet for 2 år siden, og fikk da et snitt langs siden av nippelen. Har sett at det brune har trukket seg forbi arret nå 😅 Jeg visste faktisk ikke at det var et begrepsbruk som ikke var akseptert jeg! haha. Men ironisk når vedkommende som påpeker at jeg skriver dårlig norsk på grunn av valg av begrep, bruker "og" foran verb i infinitiv. Tusen takk for svar for øvrig ☺️ Det skjedde så tidlig ja. Jeg har iallfall forhåpninger om at nippelen vil strutte mer etterhvert slik at barnet får et bedre gripetak iallfall, selv om det brune området kanskje ikke utvider seg. Ønsker deg lykke til videre med svangerskapet! Anonymkode: c9851...708 6
morning_sun Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Hvis babyen ikke får tak så kan du prøve ammeskjold. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 Uff så mye en gravid kropp skal igjennom, både før og etter man har født.😰 Skal ikke ha barn jeg Anonymkode: 0bd7d...046
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 Men uansett mine har gått fra lyserosa og flotte til store nippel og skikkelig mørk...ei venninne beholdt sine farge men vokste i størrelse , baby finner nok frem uansett er misunnelig på at du ikke har fått endring enda...puppene mine har endret seg sånn at jeg er flau over dem...men men sånn er det, er jo verdt det Anonymkode: 41b2b...8e6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 Med første var mine små og rosa under hele svangerskapet, men ble større og mørkere etter fødselen. Med nummer to har brystvortene blitt store og mørke fra tidlig i svangerskapet. Anonymkode: 1d22d...5e4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 Går brystvortene tilbake litt/mye når man er ferdig med melk? Altså minsker de igjen og areolaene lysere? Eller forblir de svære og mørke? 😭 Anonymkode: 22eae...23e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Med første barnet hadde jeg flate nipler og måtte bruke skjold for at babyen skulle få tak. Etter 5uker ammet jeg uten skjold og ammet i totalt 14 mnd. Denne gangen er niplene alltid struttene og jeg krysser fingrene for at det vil gi meg en lettere start! Snart termin så blir spennende å se. Det løser seg nok uansett Anonymkode: 04b71...78a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Går brystvortene tilbake litt/mye når man er ferdig med melk? Altså minsker de igjen og areolaene lysere? Eller forblir de svære og mørke? 😭 Anonymkode: 22eae...23e Mine gikk tilbake til å være små og lyserosa etter amming. Anonymkode: 1d22d...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Går brystvortene tilbake litt/mye når man er ferdig med melk? Altså minsker de igjen og areolaene lysere? Eller forblir de svære og mørke? 😭 Anonymkode: 22eae...23e Går tilbake til normalt. Anonymkode: d5fc4...a39
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Har veldig små «innadvendte» og lyse brystvorter, har alltid hatt det, også som gravid og ammende. De utvider seg og popper ut når baby suger, så fullamming har vært null problem med 3 av mine 4 små. Hun første ville ikke ha pupp, så hun måtte flaskes. Anonymkode: e79ec...790 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 Det er forskjellig fra person til person, rett og slett. Men det er ganske vanlig at areola (det mørke området rundt brystvorten) blir større, og at både areaola og brystvorte blir mørkere. Når man ammer blir ofte selve brystvorten større også. Mine var som to små prikker, etter å ha amma to unger i til sammen to år, er begge på størrelse med en pekefingertupp.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 (endret) Areola ble større og mørkere hos meg, ved begge fødslene. Det begynte å endre seg rundt uke 30 av svangerskapet. Det ble helt normalt igjen etter endt amming, men husker ikke hvor lang tid det gikk. Selve brystvorta ble muligens litt større, men jeg er usikker. Den hardnet derimot mer, og iblant hele tida. Så gikk rundt med stive brystvorter litt for ofte til at det var komfortabelt, det ble litt ømt. Det var så veldig synlig også. Skulle de ikke være hardnet fra før, så hardnet de så fort jeg så, hørte eller luktet babyen, ofte da vi bare snakket om babyen også. Anonymkode: 3b66c...397 Endret 8. juni 2021 av Vintermorgen Svar til slettet innhold er fjernet. 2
Juni15 Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har alltid hatt små rosa bryst-what ever det er lov å kalle det, altså både det runde området rundt og knoppene. Mulig de forandret seg noe under gravididet, men ikke store endringer i verken størrelse eller farge. Hadde ingen vanskeligheter med å amme 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå