Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona er i 40 åra, den peneste jeg vet om. Og er en dame som alle synes er sexy. 

problemet er at hun ikke skjønner det selv, å hun lyser dårlig selvtillit. Noe hun har fra dårlig oppvekst og destruktive forhold. 

hvordan kan jeg bygge opp selvtilliten hennes ?

Mann 45

Anonymkode: 0f9e7...57e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og nå har hun gått inn i enda et destruktivt forhold, til enda en mann som vil endre henne?

Du bør heller stoppe opp og gå i deg selv med de følelsene der.

Det finnes liksom ikke noe mer klassisk enn en idealistisk partner - særlig en i 40-åra - som vil fikse en kvinne, redde en kvinne, etc. og som søker til eksterne kilder (i dette tilfellet oss) for å finne idéer. Som blåser seg selv og sin egen rolle opp. 

Ikke gjør det. Bare lytt til henne. Til det hun faktisk sier, ikke til det du vil at hun skal si. Lytt lytt lytt. Lær lær lær.

Anonymkode: 37bd2...eef

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har da ingenting med at jeg er destruktiv, men å bygge opp hverandre.

prøver ikke å endre hun. 

men takk for råd 🥳

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har da ingenting med at jeg er destruktiv, men å bygge opp hverandre.

prøver ikke å endre hun. 

men takk for råd 🥳

Hadde det vært sant, så hadde du jo hørt med HENNE, ikke med oss.

• Liker 1
Skrevet

Det du kan gjøre er å vise hvor glad du er i henne og hvor flott du synes hun er. Lytte, støtte og vise kjærlighet. Det er ikke sikkert at det endrer noe for henne når det gjelder selvtillit, men hun er da i alle fall trygg på deg. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

problemet er at hun ikke skjønner det selv, å hun lyser dårlig selvtillit. Noe hun har fra dårlig oppvekst og destruktive forhold. 

Mann 45

En dame som alle syns er sexy... 

I mine ører er ikke det fantastisk. 

Liker du ikke utstrålingen hun sender, er det det du vil endre på? Du sier det lyser dårlig selvtillit. Kanskje det bare er hennes utstråling som er sånn? Kanskje hun ikke vil stå i fokus og være dritsexy? 

AnonymBruker
Skrevet

Hun bør nok gå til en psykolog i så fall, eller få annen kyndig veiledning til å bedre selvtilliten. Det inni henne som gjør at hun ikke føler seg vel med seg selv, det er ikke noe fine ord og hyppige komplimenter kan endre, det er den lille stemmen inne i hodet hennes som må tas tak i, og det må hun ordne selv. 

Bare vær glad i henne, aksepter at hun har dårlig selvtillit og la henne være den hun er. Vis at du er fornøyd med den hun er, når du pirker på den dårlige selvtilliten hennes, så vil du bare jobbe mot deg selv og forsterke tankene hennes om hun ikke er god nok. Vær en trygg, stabil og snill mann, sånn at hun føler seg trygg nok til å jobbe med sin egen tankegang. Støtt henne gjerne hvis hun føler hun vil ta tak i det og betror seg til deg, men ikke la ditt ønske om at hun skal utstråle selvtillit gi henne enda dårligere selvfølelse, det er ikke bare synet på eget utseende som former selvtilliten, som regel ligger det mye dypere enn som så. 

Anonymkode: 1b6a5...2f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Jajajane skrev (5 minutter siden):

En dame som alle syns er sexy... 

I mine ører er ikke det fantastisk. 

Akkurat.

Høtes ut som en av de tusen cuckolds in spe som har trukket til kvinneguiden for å finne ut hvordan de kan få dama til å ligge med andre menn, og så skylde på hennes dårlige selvtillit.

Fokus på utseendet og sex og å være sexy er det siste man behøver når man mangler selvtillit, det er jo nettopp fordi man føler seg som «bare en kropp, et objekt» at man ofte mangler selvtillit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom hun selv føler på dette, syns jeg det er flott at du vil hjelpe henne med det. Det er lite annet å gjøre enn å være hyggelig og positiv, ikke klage på ting. Bygg henne opp å få henne til å skinne. Hvis hun vil. 

Anonymkode: c1194...f12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mann 45

Jeg dater en tilsvarende mann. Alle synes han er utrolig kjekk og han har dårlig sjøltillit, føler seg litt som et ferskt kjøttstykke blant løver som ikke ser ham som et helt menneske. Han har ikke hatt en dårlig oppvekst i den forstand, men har nok til tider følt seg litt misforstått. I voksen alder har han også hatt noen dårlige opplevelser. Han stoler ikke helt på folk og var sjalu i starten.

Mitt fokus er IKKE på å "gi" ham god sjøltillit, men å være en varm, trygg og forutsigbar (men ikke kjedelig) base for ham. Videre utvikle sammen det vi har felles, som hobby, sexliv og framtidsplaner.

Anonymkode: d9520...20f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle synes han er utrolig kjekk og han har dårlig sjøltillit, føler seg litt som et ferskt kjøttstykke blant løver som ikke ser ham som et helt menneske.

Dette.

Det er typisk at pene mennesker har lav selvtillit fordi de blir oppfattet som objekter, kjøttstykker etc, og så tror andre at det er fordi de ikke ser hvor pene eller sexy de er. Det blir en spiral i helt feil retning.

Vet man om en sexy person med lav selvtillit, så fokuser på alt annet enn hvor sexy de er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og nå har hun gått inn i enda et destruktivt forhold, til enda en mann som vil endre henne?

Du bør heller stoppe opp og gå i deg selv med de følelsene der.

Det finnes liksom ikke noe mer klassisk enn en idealistisk partner - særlig en i 40-åra - som vil fikse en kvinne, redde en kvinne, etc. og som søker til eksterne kilder (i dette tilfellet oss) for å finne idéer. Som blåser seg selv og sin egen rolle opp. 

Ikke gjør det. Bare lytt til henne. Til det hun faktisk sier, ikke til det du vil at hun skal si. Lytt lytt lytt. Lær lær lær.

For en idiotisk svar. Hva er mer vakkert enn en mann som synes hans kone er vakker og ønsker hun skal se det selv? 

Anonymkode: af0a0...5eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en idiotisk svar. Hva er mer vakkert enn en mann som synes hans kone er vakker og ønsker hun skal se det selv? 

Å respektere andre menneskers følelser, fremfor å dra egne meninger nedover hodet på andre, er et veldig godt utgangspunkt.

Det å skulle redde kvinner kalles å være hvit ridder, og det er et symptom man helst vil unngå. 

Godt man SLIPPER å være sammen med noen som ikke forstår det eller er villig til å akseptere det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i litt samme situasjon med en mann som jeg elsker mer enn alt i verden. Jeg synes med hånden på hjerte at han er den kjekkeste mannen som eksisterer. Han er også svært oppegående og karismatisk, så hans utseende og utstråling trekker de aller fleste som møter han. Likevel så merker jeg snev av usikkerheter og dårlig selvtillit, slitsomt mye i begynnelsen, mindre nå. Som jeg synes var oppriktig er helt absurd. Jeg skulle ønske han visse selv han er det vakreste i verden for meg. Jeg kan dessverre ikke påvirke hans oppfatning av seg selv. Jeg har derimot gitt han mye oppmerksomhet i form av kjærlige ord og handlinger. Hvor jeg gjør alt for han og han vet det, og ikke minst sørge for at han forstår hans posisjon i mitt hjerte. Det er nok ikke alltid like enkelt å komme gjennom til en usikker person på den måte, men her vant kjærligheten for meg og jeg tror han føler seg svært sterk på sin plass i hjerte mitt og livet mitt. At det er ingen som kan ta hans plass noensinne. Den tryggheten jeg har jobbet med å gi han har hjulpet på selvtilliten hans i stor grad. og jeg elsker det🤗

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ikke enig med deg i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er også svært oppegående og karismatisk, så hans utseende og utstråling trekker de aller fleste som møter han. Likevel så merker jeg snev av usikkerheter og dårlig selvtillit, slitsomt mye i begynnelsen, mindre nå. Som jeg synes var oppriktig er helt absurd. Jeg skulle ønske han visse selv han er det vakreste i verden for meg.

Men hvorfor dette fokuset på å føle seg vakker?

Hvorfor ikke fokusere på litt dypere verdier som å føle seg elsket og velkommen?

Det er et eller annet grunnleggende nifst ved mennesker som stadig bruker ord som pen og vakker, og som er opphengt i det ytre. Det gjør jo bare at man faller lengre og lengre fra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om en har lavt selvbilde er det noe hun må finne ut av selv.

Du kan være der å støtte henne og lytte. Tror fokus på det ytre virker mot sin hensikt uansett hva du sier.

At du ser vakre indre kvaliteter og responderer til dem er veien å gå tenker jeg.

I tillegg til kan du kanskje gi henne forslag til å lytte til noe positivt og oppbyggende.

Ei jeg kjenner sa det hjalp hennes selvbilde  å høre på  Put Your Crown On!

Finnes sikkert mange andre lydbøker også som kan være til hjelp også, det var den jeg kom på.

Anonymkode: 3ae78...b9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mann 45

Kona di er 40 år gammel. Hun er definitivt ikke den peneste du vet om, det er bare noe du sier fordi hun er kona di. Første bud kan være å kanskje opptre litt realistisk. Å kalle en kvinne verdens vakreste, deiligste og så videre er bare tåpelig, for vi kvinner skjønner jo at det er løgn. 

Jeg har dårlig selvtillit selv. Jeg vet at menn kaller meg pen bare for å få sex. Så komplimenter hjelper ikke meg i det hele tatt. Om kona di føler på det samme, så hjelper det ikke å kalle henne pen. Hjelp henne å finne en aktivitet eller hobby som hun mestrer og kan bli god i, og som vil øke selvtilliten. Ros henne når hun gjør noe bra og oppnår noe. Hold utseendet hennes utenfor samtalen. 

Anonymkode: afb2b...e22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...