AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Hei! Jeg er aleneforsørger med to barn på 6 og 8 år. Fast 100 % stilling. 1 bil med 70 000 kr igjen på billånet. 350 000 kr i studiegjeld. Ingen annen gjeld. Jeg har fått bekreftet av kommunen per tlf at jeg får startlån. Dog uvisst hvor mye. Har nå i etterkant også fått bekreftet av min mor at hun kan stille som medlåntaker. Kan man søke startlån MED medlåntaker? Eller må jeg da gå i bank og søke vanlig lån? På hvilken måte får man mest i lån: startlån eller lån i vanlig bank med medlåntaker? Mitt mål er ikke å få mest mulig i lån, bare så det er sagt. Men trenger mer enn 2 mill for å få i det området som tilhører skolen barna går på. Anonymkode: ea344...b48 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Man får ikke ha medlånetaker hos husbanken. I vanlig bank fikk jeg også avslag med medlånetaker. Alene med to barn, bare billån på 85 000 kr. utenom, å 550 000 kr. i inntekt. Men fikk 3,6 mill. i lån hos husbanken. Ene barnet har en diagnose, vet ikke hvor utslagsgivende det var. Anonymkode: 60fb2...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Hadde faktisk satset på husbanken da. Men hadde søkt i flere banker med medlånetaker. Vi fikk avslag i alle bankene utenom husbanken, vi hadde ikke så mye egenkapital men hadde kausjonist. I husbanken fikk vi fullfinansiering. Anonymkode: e2c3f...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå