Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på dette i år igjen,sommeren når man var barn på 90 tallet ligger i minnet. Alltid fint vær,jordbær med fløte,bading heeele dagen,frisk is. o.s.v Man var sammen med venner og alt lå liksom der forann oss helt urørt.Som et lite maleri av endeløs sommer som var så spennende.De var en sommer for ALT første kyss,første kjæreste,første sommeren man hadde sex o.s.v .Hva er deres beste minner ?Fortsatt får lukten av jordbær meg tilbake dit.Til en tid da alt var urørt på en måte og jeg tar meg i å lengte tilbake avogtil.For når man er litt over 30 så kjenner jeg ikke den samme kriblingen i magen lenger når man går ut i ferie klar er for nye eventyr.Hva er sommer for dere og hvordan var sommeren på 90 tallet (gode minner.)Vi trenger en koselig tråd her inne igjen.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Savner 1990 ja. Da var det fest med gutta, og bytur etterpå.

Anonymkode: 4b866...ae0

Skrevet (endret)

Åå det fantastiske 90 tallet :rodmer:

Jeg husker pacific blue og Baywatch (fikk ha tv på rommet om sommeren) Og enten det var " Looking for freedom" som ga hjertekompresjoner med bicepsen eller CJ som gjorde alt i sakte film så var det bare toppen.., seine sommerkvelder med bading og smugrøyking bak naustet.. Cola i solen og den orginale sommerkroppen  som er intet mindre enn et par skrubbsår etter blåskjell oppskraping..) Det var "TOPP" sin skuledagbok og TOPP plakater av muskuløse kjendis plakater som hang i taket...

Jeg minnes lange ferier hvor tiden var en fryktelig ubetydelig bagatell..

Mariah carey kunne fremdeles være en ok sanger.. Absolute Music cd stabelen min vokste sirlig for hvert år og jeg fikk mitt første høytalerannlegg i gave til jul..

Macarena-psykosen gjekk som farsott uten sjenanse..

Shy guy-Diana King

Yess-Folk og røvere

Livin'la vida locka-Ricky Martin

Coco jamboo- Mr president

It's my life-Bon Jovi

Mabo nr. -Lou Bega

NIRVANA😍

Og ellers kjente og (ikke) så kjære lengre som E-type, scatman John, Spice Girls, Vengaboys og andre..

Jeg prøvde å ta råd fra denne sangen i 99

Søskene mine prøvde å lære meg at 80 tallet var det store innenfor både musikk og film uten at jeg lyttet særlig mye..

Jeg sov lenge uten bekymringer og ble vekket et par ganger av at broren min bare hadde bært meg ned til sjøen og kastet meg uti med dyne og det hele (det tar 5 sekunder fra mitt barndomshjem til sjøen).. 

99 tallet var en brytning mellom barn og tenåring, der husarrest var et kjedelig ord jeg begynte å høre men ikke forstå konsekvensen av... Jeg ble hentet av nabogutta i enten båt eller scooter (apropo scooter, han var 90 tallet han..) iført Buffalo sko og miss sixty bukse...

Brusen 'URRRRGGE" var ny og det var rimelig kult å like den også.. Samt en helt ny drikke en kunne dø av så den måtte jo prøves, den het "red Bull"

Jeg spiste "kræsj pink" (som endelig er tilbake) og så datidens skrekk "jeg vet hva du gjorde sist sommer" (fader for en lang tittel på både norsk og engelsk)

Jeg hadde det gøy, levde bekymringsfritt og solte meg i 90 talls glansen..

"I'm a 90 bitch" som ho søng ho dere.. ja dere vet.. uansett, koselig mimring ts❤️

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 8
Skrevet

Da jeg ble 18, og endelig kunne gå ut med venner og ta min første lovlige halvliter. Gode minner. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke si at jeg savner 90-tallet. Det var en fin tid, men det har 00 og 10 i all hovedsak vært også. 20-tallet derimot 🤮

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren på nittitallet var ganske kjedelig. Endeløse seilturer, og når vi var hjemme var venner på ferie, på hytta, etc.

Anonymkode: 4d859...37f

AnonymBruker
Skrevet
Kri88 skrev (10 timer siden):

Kom til å tenke på dette i år igjen,sommeren når man var barn på 90 tallet ligger i minnet. Alltid fint vær,jordbær med fløte,bading heeele dagen,frisk is. o.s.v Man var sammen med venner og alt lå liksom der forann oss helt urørt.Som et lite maleri av endeløs sommer som var så spennende.De var en sommer for ALT første kyss,første kjæreste,første sommeren man hadde sex o.s.v .Hva er deres beste minner ?Fortsatt får lukten av jordbær meg tilbake dit.Til en tid da alt var urørt på en måte og jeg tar meg i å lengte tilbake avogtil.For når man er litt over 30 så kjenner jeg ikke den samme kriblingen i magen lenger når man går ut i ferie klar er for nye eventyr.Hva er sommer for dere og hvordan var sommeren på 90 tallet (gode minner.)Vi trenger en koselig tråd her inne igjen.

Korte og kalde somre, husker rideleir med superundertøy og fisketurer i kjeledress, og at vi var blåfrosne hver gang vi hadde badet (som ikke var så ofte) 🤷  jordbær på størrelse med klinkekuler...

Eneste varme tiden på sommeren var den ene uka man fikk reise til farmor på ferie 🤷

Joda, første sommer med kjæreste, sex , og første sommerjobb, men nei, somrene nå er helt fantastiske sammenlignet med 90tallet!!

Anonymkode: 7f128...335

AnonymBruker
Skrevet

Elsket 90 tallet og spesielt sommeren *savn*

Anonymkode: 2b57f...777

• Liker 2
Skrevet

Fantastisk, spennende tid. Men det er vel 2000-sommerene også får den yngre garde. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner 90 tallet selv om jeg blir mye mobbet på skolen. Men ikke slutten av 2010 tallet og 2020 tallet. De siste fem årene har vært de værste årene i hele mitt liv av diverse årsaker.🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...