Gå til innhold

Bør jeg være grei eller ta igjen med samme mynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

det går jo og ut over ungen. Det er jo ikke greit

Hun er den eneste med bleie og kommer billig unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Me for life skrev (2 minutter siden):

Hadde ikke kjøpt noe på den lista uansett pris, det er jo gaver til foreldrene. Finner ikke en 2-åring som ønsker seg Kivat sko, regntøy eller parkdress. Hadde kjøpt noe som en 2-åring faktisk vil synes er gøy, en leke. Og da til 200-300.

de nyttige tingene syns jeg de kan ønske seg fra sine foreldre.

• Liker 4
Skrevet
?mynonA skrev (Akkurat nå):

Hun er den eneste med bleie og kommer billig unna.

diare er vondt og jævlig uansett

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gaveliste til en 2 års dag?? Fuck it. Hadde kjøpt en fin kjole på salg, eller undertøy eller noe nyttig som kommer ungen til gode. Men ikke over 100kr.

Anonymkode: d9110...948

• Liker 2
Skrevet (endret)
vinterdekor skrev (17 timer siden):

Hun har ikke sagt at hun vil ta igjen. Hun har bedt om råd, intet annet.

Les overskriften.

Til spørsmålet:

Uansett, det er lov å komme med gaveønsker. Men det er ingen tvang, og ingen bestillingsliste. Det ville ikke jeg sett det som i alle fall, da hadde jeg satt meg på bakbeina. Jeg velger selv hva jeg vil gi noen (inkl barn) i gave. Jeg går ikke for foreldrenes kravliste dersom det er altfor dyrt. Kjøp en rimelig sommerkjole e.l. til barnet og så får de være fornøyde med det.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

En ønskeliste er en ØNSKEliste, ikke et krav. Det går og an å gå sammen flere og spleise. Skjønner dere er litt irriterte, men det er ikke niesen sin feil at hun har kjipe foreldre. Ville latt være å synke så lavt at det går utover en uskyldig toåring, selv om det frister. Kjøp det dere vil og noe dere tror hun blir glad for. Men kjøp leke, ikke ulltøy, kjeledress osv for det er det foreldrene som ønsker seg, ikke hun. 

• Liker 6
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

diare er vondt og jævlig uansett

..og veldig artig for den som ikke har det, men står og godter seg fordi det bare er én do i huset.

Skrevet
?mynonA skrev (Akkurat nå):

..og veldig artig for den som ikke har det, men står og godter seg fordi det bare er én do i huset.

jeg tenker på toåringen jeg. Er gjerne moro og kødde sånn med voksne.. eller jeg syns igrunn ikke det er gøy heller, men små barn. NEI. Kan sikkert være farlig og for så små

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gi en fake 1000-lapp.

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (25 minutter siden):

Les overskriften.

Til spørsmålet:

Uansett, det er lov å komme med gaveønsker. Men det er ingen tvang, og ingen bestillingsliste. Det ville ikke jeg sett det som i alle fall, da hadde jeg satt meg på bakbeina. Jeg velger selv hva jeg vil gi noen (inkl barn) i gave. Jeg går ikke for foreldrenes kravliste dersom det er altfor dyrt. Kjøp en rimelig sommerkjole e.l. til barnet og så får de være fornøyde med det.

Ja, stemmer, i overskriften stiller hun et spørsmål. Det er det samme som å be om råd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ønskeliste, hun kan ikke forvente å få det som står der. 

Anonymkode: 91b31...32d

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Vi ble invitert i bursdagen til min manns niese i dag, altså dattera til mannens bror. Hun fyller 2 år, sammen med invitasjonen fikk vi en gaveliste fra svigerinne lang som ett uår. Og ikke én ting der koster under 500kr, mesteparten er 800-1200kr, (vinterdress,  parkdress, regntøy,  ullgenser, sko fra kivat, sykkel, osv). Vi har også ett barn som fylte 1 år for 2 måneder siden. De kom ikke i bursdagen og sendte heller ikke gratulasjon. De valgte også å ikke komme å dåpen til barnet mitt, der droppet jeg faktisk å invitere min tante, for å gjøre plass til disse to. De kom likevel ikke, og ga beskjed 1 dag i forveien, det var heller ingen god grunn. 

Jeg synes ærlig talt at dette er litt frekt og det frister ikke å gi bursdagen. Men er usikker. Hva tenker dere? Har tatt det med mannen og han er enig med meg i at det var litt spesielt,  men unnskylder dem med at de 

Anonymkode: ef72f...937

Hadde ikke engang svart på invitasjonen. 
gaveliste til en 2-årsdag 😰

de er ikkeriktig rett

Anonymkode: add5b...fee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt en gave som er passende for alderen til barnet, og som passer din lommebok. Den utsendte gavelisten hadde jeg ikke brydd meg om.

Anonymkode: e9fbd...a1c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Me for life said:

Hadde ikke kjøpt noe på den lista uansett pris, det er jo gaver til foreldrene. Finner ikke en 2-åring som ønsker seg Kivat sko, regntøy eller parkdress. Hadde kjøpt noe som en 2-åring faktisk vil synes er gøy, en leke. Og da til 200-300.

2 kilo smågodt fra butikken og en blokkfløyte skulle gjøre susen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en enkel gave til 2 åringen, for eksempel et puslespill eller en bok. 
Og så hadde jeg kanskje latt en kommentar falle til bror og svigerinne om at det er hyggelig å bli bedt, og synd de ikke kunne komme i selskapet til deres barn for 2 måneder siden. 

Anonymkode: ab5ab...e3b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hadde ikke engang svart på invitasjonen. 
gaveliste til en 2-årsdag 😰

de er ikkeriktig rett

Gavelister er da helt vanlig. Blir alltid lettet når folk gir ønskelister. Man vil da helst kjøpe gaver som mottaker blir glad for. Ikke så vanskelig med såpass små barn, men de har vel heller ikke bruk for ti like leker. Det er nå uansett bare en ønskeliste, ikke noe man er bundet av. 

• Liker 3
Skrevet
vinterdekor skrev (1 time siden):

Ja, stemmer, i overskriften stiller hun et spørsmål. Det er det samme som å be om råd.

Hun spør om hun skal ta igjen, og det var det du skrev at hun ikke hadde sagt noe om. Bare det jeg ville frem til. TS har altså tanker om det og snakket om å "ta igjen".

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde kjøpt en enkel gave til 2 åringen, for eksempel et puslespill eller en bok. 
Og så hadde jeg kanskje latt en kommentar falle til bror og svigerinne om at det er hyggelig å bli bedt, og synd de ikke kunne komme i selskapet til deres barn for 2 måneder siden. 

Anonymkode: ab5ab...e3b

Enig. 

Hadde også fått til en slags avtale ifht fremtidige gaver, ca verdi og hvor lenge man skal gi gaver. Hva er passe ifht konfirmasjon. Syns tante/onkel barna i utgangspunktet bør behandles rimelig likt  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på søskenforhold der man ikke snakker sammen, men allikevel omgås. Er det noen jeg kan si åpent og ærlig fra til, både om hva jeg føler eller hvis jeg syns han oppfører seg rart/teit/ubetenksomt; så er det virkelig til broren min.  Og han/de til meg. Ikke under et familieselskap, ikke så ektefeller hører det/blander seg, ikke utskjelling eller krangler. Men han fikk høre det da han og familien ikke kom i min eldstes (store) ett-årsfeiring med avbud en time før.  
Kjøp en leke eller et klesplagg, og mannen din bør snakke med sin bror at ettårsdag og dåp ble forbigått fra dem.

Anonymkode: daa95...8d7

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (7 timer siden):

Ingen grunn til å ta igjen på barnet for at foreldrene er duster. Boikotte et barns bursdag for å ta igjen på foreldrene - man synker ikke særlig mye lavere enn det. 

Ønskelister er veiledende. Kjøp noe hun vil bli glad for (=leker de nærmeste årene). Om du vil at nivået skal være likt, legger du deg bare i den prisklassen. Enkelt og greit.  

Jo. Det står i trådtittelen. "ta igjen med samme mynt". 

Det er ikke et punktum der, men et spørsmålstegn. Du siterer feil. Hun ber om råd, regner med det er derfor hun har startet tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...