AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Jeg og kjæresten (begge I 30-årene med barn fra før) ønsker med tiden å flytte sammen. Vi eier hvert vårt hus, men pga husets størrelse vil det være naturlig at jeg og mitt barn flytter inn til ham, i stedet for at han og hans barn flytter inn til oss. Saken er at jeg ønsker egentlig ikke å bo i hans hus, for jeg klarer ikke se for meg at jeg kommer til å føle det er mitt hjem noen gang. Det er veldig preget av hans eks, alt av interiør, fargevalg osv. Dessuten kjøpte de det sammen, og har jo i mange år levd som en familie der. Klart man kan pusse opp og kjøpe nye møbler, men det er allikevel et hus valgt av dem, samt alle minnene deres som sitter i veggene der. Jeg ønsker helst at vi finner noe nytt sammen. Vi kunne uansett trengt mer plass. Vi bor allerede temmelig nære hverandre, i samme skolekrets, så det er ikke snakk om å flytte langt, bare et annet hus i samme nabolag. Er det urimelig av meg å ønske at vi ser oss om etter noe annet? Og er det forståelig at jeg tenker slik? Jeg ønsker på en måte en ny start, hvor det er våre minner som skapes, og vi som setter vårt preg på huset. Jeg har ikke tatt det opp med han enda, så jeg vet ikke hva hans syn på saken er. Det ville nok vært naturlig at vi bodde en stund hos han, frem til vi eventuelt fant noe vi kunne tenkt oss å kjøpe, men jeg vil ha dette avklart før vi flytter inn. Anonymkode: 03355...8da
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Jeg tenkte i utgangspunktet ikke på dette som et problem da jeg flytta inn hos han.. Men, fire år etter føler jeg det fortsatt ikke som mitt.. Føler liksom ikke jeg kan endre på noe her, og selv de plassene jeg HAR gjort det, føler jeg at jeg ikke har hatt "rett" til det, og dermed er ikke gleden helt der.. Mannen ønsker at jeg gjør det til mitt, altså, men jeg føler egentlig bare at jeg er på besøk og ikke har "lov" til å gjøre det.. Så nei, det er ikke urimelig av deg å ønske et nytt felles hus. Anonymkode: 73906...4b7 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Dette er et kjent problem, og jeg hadde heldigvis mannlige venner som fortalte meg dette for mange år siden. Da det var min tur til å bryte, så protesterte jeg ikke, når hun gjerne ville kjøpe meg ut. Å føle seg som gjest etter mange år, kan skje begge veier, men jeg tror kvinner er mye sårere med tanken på at han har bodd der med en annen kvinne. Det holder ikke å kjøpe ny seng, lissom. I og med at dere ikke har drøftet det, og kanskje kommet i konflikt av det, så ville jeg prøvd å få en uhildet tredjepart til å så inn ideen hos ham, og fortelle at det der aldri kommer til å gå bra. Anonymkode: 9e2b6...828 6
misslinn1985 Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Hvorfor ikke selge begge og starte på nytt i ett hus som blir deres begge? 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Altså folkens. Følelsene deres er ikke så viktige. Det har gått fra bytte ut sengetøyet til bytte ut senga, pusse opp soverommet og nå skal hele huset byttes ut. Hvis penistransplantasjon var en greie hadde dere krevd ny og ubrukt pikk også. Verden har blitt gal. Anonymkode: 9d273...eae 20
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Jeg føler det på sqmme måten som deg, og ser svært positivt på at man kan selge hvert sitt hus og kjøpe et nytt felles. Håper vi også kan gjøre det etterhvert, så man ikke føler at man er på besøk hos eksen. Anonymkode: 4ae83...c47 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Dette tenkte ikke jeg på i det hele tatt. Mannen min hadde bodd alene i huset i nesten fem år da jeg flyttet inn, og det så i grunnen ikke ut som om det noensinne hadde bodd en dame der... 😄 Jeg er ganske interessert i interiør og hadde mange fine møbler og noe kunst som også fikk flytte inn. Det gikk med noen liter med maling og, men nå er det blitt et hus jeg er kjempeglad for å eie halvparten av. Huset er fint, og har fin beliggenhet og flott utsikt. Vi måtte nok ha lett en stund før vi fant noe tilsvarende (Og ettersom jeg kjøpte meg inn og eier halvparten så har jeg da hele tiden følt at det er mitt hus 😊). Anonymkode: e060d...806 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg og kjæresten (begge I 30-årene med barn fra før) ønsker med tiden å flytte sammen. Vi eier hvert vårt hus, men pga husets størrelse vil det være naturlig at jeg og mitt barn flytter inn til ham, i stedet for at han og hans barn flytter inn til oss. Saken er at jeg ønsker egentlig ikke å bo i hans hus, for jeg klarer ikke se for meg at jeg kommer til å føle det er mitt hjem noen gang. Det er veldig preget av hans eks, alt av interiør, fargevalg osv. Dessuten kjøpte de det sammen, og har jo i mange år levd som en familie der. Klart man kan pusse opp og kjøpe nye møbler, men det er allikevel et hus valgt av dem, samt alle minnene deres som sitter i veggene der. Jeg ønsker helst at vi finner noe nytt sammen. Vi kunne uansett trengt mer plass. Vi bor allerede temmelig nære hverandre, i samme skolekrets, så det er ikke snakk om å flytte langt, bare et annet hus i samme nabolag. Er det urimelig av meg å ønske at vi ser oss om etter noe annet? Og er det forståelig at jeg tenker slik? Jeg ønsker på en måte en ny start, hvor det er våre minner som skapes, og vi som setter vårt preg på huset. Jeg har ikke tatt det opp med han enda, så jeg vet ikke hva hans syn på saken er. Det ville nok vært naturlig at vi bodde en stund hos han, frem til vi eventuelt fant noe vi kunne tenkt oss å kjøpe, men jeg vil ha dette avklart før vi flytter inn. Anonymkode: 03355...8da Jeg er helt enig med deg. Finn dere noe sammen❤️ Er sikker på at han også forstår deg og ønsker det. Bare snakk med han, det går nok kjempefint Anonymkode: 7c17f...be2
Anonym90059005 Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Tror aldri jeg har hørt en eneste mann nevne dette som et problem, altså å bo i en bolig hvor dama før har bodd med en annen type. Dette er noe merkelig opplegg damer koker sammen oppi eget hode. Mange menn vil derfor synes at dette fremstår tullete og "urimelig". Å bytte hus kun fordi noen andre har bodd der før er sært. 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 Selv om jeg forstår ts må man også ta hensyn til økonomi. Hvordan blir det hvis dere skal kjøpe nytt? blir dere sittende med et enormt boliglån?🧐 Anonymkode: bcf6c...b35
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 Interessant problemstilling, TS. Har han hytte, hvordan hadde du følt deg om den? Han og eksen har jo muligens kost seg der også 😬 Personlig ville jeg kun hatt problemer med å bo i et hus hvor jeg vet noe forderdelig har skjedd, typ drap eller barneovergrep osv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 Takk for svar 😊 Godt å høre jeg ikke er helt urimelig, da blir det litt enklere å ta det opp med kjæresten også. Det er nok ikke egentlig sjalusi som ligger bak tankene mine, dermed har jeg ikke samme tankene rundt andre ting, eksempelvis hytte, som noen nevner. Men et hjem er for meg noe annet. Flytter jeg inn til han, er jo det et hjem jeg på ett vis bare får tildelt; "her skal du bo, selv om du hverken har valgt huset eller noe av det som er i huset". Det er valgt av han og en annen kvinne, i en tid hvor hun og det som nå er min kjæreste så for seg at det skulle være dem. Økonomisk blir det ikke noe problem å kjøpe noe nytt sammen, vi sitter jo med hvert vårt lån fra før, og to boliger som separat er verd mer til sammen enn hva prisen på én stor bolig er, i dette området. TS Anonymkode: 03355...8da 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 Vi solgte hvert vårt hus og kjøpte nytt sammen. Jeg ville definitivt ikke bo i hans hus, for eksen hans oppførte seg som om hun fremdeles bodde der. Anonymkode: 4fdbb...df5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Jeg gjorde motsatt tabbe for mange år siden, og det er i bunn og grunn mye av årsaken til at jeg har slitt økonomisk i 20 år etterpå. Jeg hadde et 2 år gammelt hus som jeg nok hadde nedbetalt ganske raskt på egenhånd, da jeg møtte en mann som flyttet inn hos meg. "Vi måtte ha noe sammen, en ny start, noe vi begge eide", var argumentene hans. Ok, jeg solgte og vi kjøpte et mye større og dyrere hus sammen. Da vi ble skilt, prøvde jeg å beholde huset så lenge jeg klarte, men måtte innse at jeg ikke klarte det, så da ble det solgt. Egenkapitalen jeg satt igjen med, rakk bare til å kjøpe en liten leilighet, som jeg etter noen år solgte nærmest med tap. Så følelser er ikke en god nok grunn for meg for å kjøpe og selge eiendom, bare fordi en annen dame/mann har bodd der før. Jeg lærte på den harde måten. Anonymkode: 996f0...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 En problemstilling jeg bare ikke hadde klart å tatt alvorlig. Anonymkode: e672a...465
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 Jeg ville heller ikke flyttet inn der han hadde bodd med eksen. Selg begge og finn et nytt der dere skaper en hjem sammen❤️ Lykke til 😍 Anonymkode: 50fd1...020
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Dere har begge barn innenfor samme skolekrets/nabolag, hvorfor må dere absolutt bo under samme tak? Hvis du flytter inn til han, så flytter du ikke bare inn i hans og exens hus, men også huset til barna hans. Du og dine barn vil alltid føle det som «annenrangs» /gjester i deres hjem. Anonymkode: 17e8c...41b 3
koldbruna Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 Om du kjøper deg inni huset er det jo like mye ditt som hans. Men det beste er kanskje om dere selger husene dere bor i nå og kjøper ett sammen,ett sted der dere starter på nytt sammen
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså folkens. Følelsene deres er ikke så viktige. Det har gått fra bytte ut sengetøyet til bytte ut senga, pusse opp soverommet og nå skal hele huset byttes ut. Hvis penistransplantasjon var en greie hadde dere krevd ny og ubrukt pikk også. Verden har blitt gal. Anonymkode: 9d273...eae Jeg ville aldri ha bodd i et hus der min mann og hans eks hadde bodd sammen. Anonymkode: 7b370...730
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 Anonym90059005 skrev (8 timer siden): Tror aldri jeg har hørt en eneste mann nevne dette som et problem, altså å bo i en bolig hvor dama før har bodd med en annen type. Dette er noe merkelig opplegg damer koker sammen oppi eget hode. Mange menn vil derfor synes at dette fremstår tullete og "urimelig". Å bytte hus kun fordi noen andre har bodd der før er sært. Det er jo fordi det som regel er kvinner som velger interiør, farger, løsninger og møbler! Anonymkode: 7b370...730 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå