AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Kjæresten min har en datter på snart 18 år. Hun liker ikke meg og vil ikke treffe meg. Det er blitt respektert og jeg har holdt meg unna da de har vært sammen. Vi har vært sammen i to år. De to somrene vi har vært sammen har han hatt famile hytta en uke hver sommer. Jeg har kun vært der to dager pga hun har vært der sammen med han og venninne gjengen de andre dagene. I år vil han at jeg skal være med hele uken, men det nekter hun. Han har flere ganger prøvd å snakke med henne om hennes forhold til meg, men hun nekter å snakke om det. Hun bare stenger totalt og nekter å si et ord, blir bare taus, svarer ikke. Jeg har sagt at jeg blir bare hjemme som vanlig, så får de dra ut som vanlig, men han sier at nei, i år vil han ha meg med. Blir det slik og hun må bli hjemme, så kommer hun (og moren) garantert til å gi meg skylden og hun vil hate meg enda mer. Hun har ingen grunn til å hate meg, jeg har alltid holdt lav profil overfor henne, ikke blandet meg osv. Hun bare bestemte seg plutselig for å ikke like meg. Er det riktig at hun skal bestemme dette? Hva kan jeg/vi gjøre? Situasjonen kjennes fastlåst, og det er ingen hjelp å hente i moren heller. Anonymkode: b7706...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Fakta er, at om han overkjører henne så risikerer han at hun aldri blir med igjen. Hun er nå snart ut av redet, syns dere kan gjøre som før. Max 2 år så står hun på egne ben og hyttetur med pappa er ikke så kult lenger Anonymkode: c552a...43b 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fakta er, at om han overkjører henne så risikerer han at hun aldri blir med igjen. Hun er nå snart ut av redet, syns dere kan gjøre som før. Max 2 år så står hun på egne ben og hyttetur med pappa er ikke så kult lenger Anonymkode: c552a...43b Hun er der med venninne gjengen. Hun ble i utgangspunktet sur fordi han også skal være med. Hun mente at han burde holde seg hjemme så kun hun og venninnene kunne være der. Anonymkode: b7706...ae4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Å tvinge noen å være sammen, går sjeldent bra. Men hun bestemmer ikke over faren sin, selvsagt ikke. Men faren bør ikke tvinge henne å være sammen med deg. Hva skyldes det at hun har så mye i mot deg? Er du grunnen til at det ble slutt mellom faren og moren? Anonymkode: e63cb...227 6
Rotemor Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Du liker ikke henne heller og bør l far og datter ordne selv. Du har ikke noe med det (overskriften) Ang ferie så hadde jeg blitt hjemme.2 år er ikke så mye.. Endret 7. juni 2021 av Rotemor 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Hun kan jo selvsagt velge at hun ikke er interessert i å bli kjent med deg. Alle kan velge å ikke bli kjent med hvem som helst. Jeg holder egentlig mye med henne - hvem ens foreldre har sex med er helt uinteressant både som barn og som voksen. Og bli kjent med en tilfeldig dame bare fordi faren din har bestemt seg for at han liker å ligge med henne er … veldig kleint. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du og faren har veldig behov for å pådytte denne datteren «dama til pappa». Du er ikke gla di henne - hun er ikke glad i deg. Når det blir slutt kommer dere ikke til å holde kontakten. Hvorfor ikke bare leve adskilte liv? Anonymkode: 8cdaa...460 15
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å tvinge noen å være sammen, går sjeldent bra. Men hun bestemmer ikke over faren sin, selvsagt ikke. Men faren bør ikke tvinge henne å være sammen med deg. Hva skyldes det at hun har så mye i mot deg? Er du grunnen til at det ble slutt mellom faren og moren? Anonymkode: e63cb...227 Jeg var ikke grunnen til at de gikk fra hverandre, det skjedde 2,5 år før jeg kom inn i bildet. Vi vet faktisk ikke hvorfor hun plutselig hadde så mye imot meg, men vi mistenker at det er pga at da stod ikke faren på pinne 24/7 for henne lenger og pga hvordan moren har omtalt meg til hennes far foran henne. Anonymkode: b7706...ae4 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Rotemor skrev (3 minutter siden): Du liker ikke henne heller og bør l far og datter ordne selv. Du har ikke noe med det (overskriften) Ang ferie så hadde jeg blitt hjemme.2 år er ikke så mye.. Hvis du leser hva jeg har skrevet, så skriver jeg at jeg alltid har holdt lav profil og aldri blandet meg. Jeg har også holdt meg borte da hun ikke likte meg lenger og jeg har holdt meg borte de to forrige somrene. I år vil kjæresten ha meg med. Anonymkode: b7706...ae4 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun kan jo selvsagt velge at hun ikke er interessert i å bli kjent med deg. Alle kan velge å ikke bli kjent med hvem som helst. Jeg holder egentlig mye med henne - hvem ens foreldre har sex med er helt uinteressant både som barn og som voksen. Og bli kjent med en tilfeldig dame bare fordi faren din har bestemt seg for at han liker å ligge med henne er … veldig kleint. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du og faren har veldig behov for å pådytte denne datteren «dama til pappa». Du er ikke gla di henne - hun er ikke glad i deg. Når det blir slutt kommer dere ikke til å holde kontakten. Hvorfor ikke bare leve adskilte liv? Anonymkode: 8cdaa...460 Oj, dette var da veldig! Vi har vært kjærester over to år og er ikke bare ei random dame. Vi har planer om å leve sammen. Huff, du var veldig ufin syntes jeg. Men, det må en jo regne med da en kan skjule seg bak anonym knappen. Anonymkode: b7706...ae4 46
Rotemor Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du leser hva jeg har skrevet, så skriver jeg at jeg alltid har holdt lav profil og aldri blandet meg. Jeg har også holdt meg borte da hun ikke likte meg lenger og jeg har holdt meg borte de to forrige somrene. I år vil kjæresten ha meg med. Anonymkode: b7706...ae4 Ja, jeg leste. Svaret er at du bør holde avstand litt til. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Kan dere ikke dele uka i 2? Skjønner ikke helt hvorfor far må være der sammen med en gjeng 18-åringer? Anonymkode: 7afdb...113 19
Sarinabalerina Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Tenker at det ordner seg og at dere ikke bør tvinge dette gjennom. Kanskje dere heller kan ta en kjærestetur en annen plass, så blir det hytteturer andre år. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dere ikke dele uka i 2? Skjønner ikke helt hvorfor far må være der sammen med en gjeng 18-åringer? Anonymkode: 7afdb...113 Fordi han kun har hytta en uke på sommeren og ønsker selvfølgelig å være der selv også da. Anonymkode: b7706...ae4 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 Datteren høres veldig bortskjemt ut. Hun er nesten 18 år, og hun bør kunne snakke om hvorfor hun ikke ønsker å forholde seg til deg. Hun kan heller ikke forlange å få hytta alene for å være der med en venninnegjeng. Jeg er enig med far, jenta vil nok komme til fornuft! Hun er jo ikke dyttet bort, det er jo ønsket at hun er der på ferie sammen med dere. Og ja, jeg kjenner meg igjen i jenta, når mor fikk seg ny kjæreste, gjorde akkurat det samme... Kjæresten er idag likestilt med min biologiske far. Anonymkode: 66df1...5d9 27
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere ikke dele uka i 2? Skjønner ikke helt hvorfor far må være der sammen med en gjeng 18-åringer? Anonymkode: 7afdb...113 Hun nekter å gå med på det. Anonymkode: b7706...ae4
AnonymBruker 42 Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Akkurat så mye faren lar 18åringen bestemme. Det er helt opp til han selv. Om far har bestemt seg for at han vil du skal være med, så blir du med. -Så får "barnet" evt. la være å bli med, eller prøve å leke litt voksen, tenker jeg... 27
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hun kan jo selvsagt velge at hun ikke er interessert i å bli kjent med deg. Alle kan velge å ikke bli kjent med hvem som helst. Jeg holder egentlig mye med henne - hvem ens foreldre har sex med er helt uinteressant både som barn og som voksen. Og bli kjent med en tilfeldig dame bare fordi faren din har bestemt seg for at han liker å ligge med henne er … veldig kleint. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du og faren har veldig behov for å pådytte denne datteren «dama til pappa». Du er ikke gla di henne - hun er ikke glad i deg. Når det blir slutt kommer dere ikke til å holde kontakten. Hvorfor ikke bare leve adskilte liv? Anonymkode: 8cdaa...460 Altså, les hva TS skriver , nøye, før du kommenterer så mye dritt! Anonymkode: 7f6b1...0c6 28
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 Beeblebrox skrev (6 minutter siden): Akkurat så mye faren lar 18åringen bestemme. Det er helt opp til han selv. Om far har bestemt seg for at han vil du skal være med, så blir du med. -Så får "barnet" evt. la være å bli med, eller prøve å leke litt voksen, tenker jeg... Ja, på en måte er jeg enig, men tenker at dette muligens vil forverre forholdet mellom henne og meg, at hun vil legge skylden på meg og mislike meg enda mer. TS. Anonymkode: b7706...ae4 2
AnonymBruker 42 Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, på en måte er jeg enig, men tenker at dette muligens vil forverre forholdet mellom henne og meg, at hun vil legge skylden på meg og mislike meg enda mer. TS. Anonymkode: b7706...ae4 Om det blir sånn, så er jo det selvsagt kjipt, men det er på en måte opp til far å ta den avgjørelsen og forklare situasjonen for datter. (tenker iaf. jeg personlig) Om datter har tenkt til å sette seg på bakbeina å furte, så får det bli opp til henne også... So bee iiit 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 Beeblebrox skrev (5 minutter siden): Om det blir sånn, så er jo det selvsagt kjipt, men det er på en måte opp til far å ta den avgjørelsen og forklare situasjonen for datter. (tenker iaf. jeg personlig) Om datter har tenkt til å sette seg på bakbeina å furte, så får det bli opp til henne også... So bee iiit Ja, håper bare han klarer det. Hun låser helt når mitt navn nevnes. Anonymkode: b7706...ae4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå