Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg vurderte å kjøpe en luft kjøler på tilbud, jeg sto å snakket med en ansatt da jeg lurte på hvor mange kvm den klarte å kjøle. Hun som jobbet der klarte ikke finne ut av det, så jeg spurte om det ikke er åpent kjøp, da kan jeg jo bare prøve om den finker hjemme, om ikke levere tilbake. Hun var veldig opptatt med at ja men da måtte jeg ikke bruke den over flere dager osv, da måtte den leveres tilbake så og si ubrukt. Men åpent kjøp er vell egentlig at man kan prøve varen i de dagene åpent kjøp gjelder? Og så lenge den ikke er ødelagt å du er misfornøyd kan den leveres tilbake? 

Luftkjøleren ble levert tilbake dagen etter og byttet med noen vifter 👍🏻😂 

Anonymkode: 98259...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det handler bare om prinsippet, om man spør pm åpent kjøp, får de jo deg til og virke som du skal svindle. 

AnonymBruker
Skrevet

Åpent kjøp gjelder ubrukt vare. 

Anonymkode: 54c48...b5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åpent kjøp gjelder ubrukt vare. 

Anonymkode: 54c48...b5a

Generelt gjelder ikke åpent kjøp ubrukt vare. Power og jula f.eks har åpent kjøp selvom varen er brukt. Elkjøp har åpent kjøp bare på varer som ikke er åpnet. Men det er pga corona. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men åpent kjøp er vell egentlig at man kan prøve varen i de dagene åpent kjøp gjelder?

Du må lese den aktuelle butikkens vilkår. Åpent kjøp er ikke en lovbestemt rettighet, men frivillig tjeneste butikken tilbyr. Det er da opp til butikken å bestemme vilkårene.

Anonymkode: 563e3...d6d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...