AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei. Jeg og kjæresten flytter sammen i august og jeg har nå blitt gravid. Har allerede signert kontrakt, men jeg er så redd for å bli kastet ut hvis de som bor over oss ikke vil ha baby i leiligheten. Men de har barn selv. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg kontakte huseier og fortelle det eller skal jeg vente til vi har flyttet inn? Kan de kaste oss ut? hilsen fortvilt jente 19 Anonymkode: 84357...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Står det spesifikt i kontrakten at det ikke er lov med barn?? Det er jo enda tidlig. Man vet jo aldri hva som vil skje. Anonymkode: 72704...37e 2
Problemløseren Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Tror de heller blir glad 🙂 Garantert lovlig 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 De har ikke lov til å kaste dere ut på det grunnlaget, slapp helt av og forbered deg på å bli mamma du 😊 Anonymkode: dfc9e...190 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Les over husleie kontrakten, står det ingenting om at leieboere med barn ikke er ønskelig er det bare å flytte inn med god samvittighet. Dere har ikke informasjons plikt til utleier. Leide ut til flere før, og syntes det var positivt med små barn for foreldrene betalte alltid husleien i tide. Prioriterte å ha tak over lille familien 😊 Gratulerer med den lille spiren 🌻 Anonymkode: aa6e2...996 3
Tradegy Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Om de ikke takler baby, hadde dere som ungt par ikke fått overta. Da hadde den gått til enslig eller eldre (spesifisert hva de absolutt ikke ønsket.). Dette skal du ikke plage deg selv med. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 De kan ikke kaste dere ut på det grunnlaget. Om det står i kontrakten at barn ikke er lov, så strider den mot loven og er ikke gyldig. Du har ingen opplysningsplikt overfor huseier. Anonymkode: 8b311...a44 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Okei, tusen takk dere! Anonymkode: 84357...ff8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Gratulerer med graviditeten og snart ny leilighet Kos deg med å gjøre det trivelig i deres nye hjem for den lille familien Utleier syntes sikkert det bare er koselig, og spesielt når de har barn selv så er det nok ingen ulempe Anonymkode: b796b...0f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå