AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Sååå, jeg har aldri skrevet et innlegg her, men jeg trenger SÅRT hjelp. Jeg har besluttet å avslutte forholdet med min samboer gjennom 7 år. Men rent praktisk vet jeg virkelig ikke hva jeg skal si/gjøre?! Jeg skjelver bare av tanken på å skulle starte samtalen. Dette bunner nok også ut i at vi rett og slett ikke snakker sammen lenger, så å starte en så ‘alvorlig’ samtale føles helt fjernt.. Jeg er også veldig usikker på hans reaksjon. Blir egentlig litt forfjamset om han ikke kjenner på noe av det samme, men jeg vet jo ikke.. Av og til kjenner jeg et indre press til å bare spy ut ordene, men jeg vil jo gjerne at dette skal være så ryddig som mulig. Er det noen her inne som har gode tips? Problemet er ikke at jeg ikke vil være ærlig med ham, det er rett og slett det å få ordene ut av munnen. Anonymkode: 155eb...e80
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Da jeg gjorde det slutt med min forrige samboer, så jeg at han måtte komme hit, og deretter startet jeg bare samtalen. Følelsene var ikke det samme, det hadde blitt slik og slik, og derfor ønsket jeg at vi gikk fra hverandre. Anonymkode: 12a86...2fd
Almando Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Si til han at du ønsker å avslutte forholdet. Hvordan han reagerer avgjør om det blir en diskusjon eller ikke. For alt du vet er han helt enig og syns at det er det riktige valget. Om han er uenig vil han sikkert uttrykke sine følelser rundt det, men når du har valgt å sette kroken på døra er det ikke så mye annet å gjøre. Det finnes aldri riktig sted eller riktig tid, så du må nesten bare gjøre det en eller annen gang.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Hvis du er helt bestemt på å avslutte forholdet så vær forberedt på at han kan komme til å gråte, be på sine knær om å ikke forlate ham. Da må du være sterk og stå ved din avgjørelse. Anonymkode: eee06...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Almando skrev (6 minutter siden): Si til han at du ønsker å avslutte forholdet. Hvordan han reagerer avgjør om det blir en diskusjon eller ikke. For alt du vet er han helt enig og syns at det er det riktige valget. Om han er uenig vil han sikkert uttrykke sine følelser rundt det, men når du har valgt å sette kroken på døra er det ikke så mye annet å gjøre. Det finnes aldri riktig sted eller riktig tid, så du må nesten bare gjøre det en eller annen gang. NOIA! Skulle ønske det var stuerent for 14+ å sende melding😅 Men ville du startet samtalen så ‘rett på sak’? Anonymkode: 155eb...e80
Almando Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): NOIA! Skulle ønske det var stuerent for 14+ å sende melding😅 Men ville du startet samtalen så ‘rett på sak’? Anonymkode: 155eb...e80 Ja. I de forholdene jeg har vært i så er det jeg som har gjort det slutt, og jeg har alltid startet samtalene slik. Rett på sak, rive av plasteret, så ta samtalen slik den føyer seg videre. Det er vanskelig, men det må gjøres. Endret 7. juni 2021 av Almando
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du er helt bestemt på å avslutte forholdet så vær forberedt på at han kan komme til å gråte, be på sine knær om å ikke forlate ham. Da må du være sterk og stå ved din avgjørelse. Anonymkode: eee06...8c1 Det er ingen tvil i meg, dessverre. Jeg er veldig bestemt, og vet nå ikke om det er en god eller dårlig egenskap🙈 Anonymkode: 155eb...e80
frøkenkoz Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Siden han er et mannfolk, aner han sikkert ikke at noe er "feil" i forholdet. Mener sikkert at alle er fryd og gammen. Ikke for å være frekk, men jeg synes at det er som regel slik..
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Skriv et brev. Du kunne nesten ordrett ha overlevert hovedinnlegget til ham. Anonymkode: ba82f...496
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 frøkenkoz skrev (11 timer siden): Siden han er et mannfolk, aner han sikkert ikke at noe er "feil" i forholdet. Mener sikkert at alle er fryd og gammen. Eller at han setter pris på forholdet sjøl om det og TS ikke er perfekt. Anonymkode: 6d2e4...0c4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Eller at han setter pris på forholdet sjøl om det og TS ikke er perfekt. Anonymkode: 6d2e4...0c4 Jeg gjetter på alt. 3, Som ts sier, går han trolig og kjenner på det samme. Det er to passasjerer i dette forholdet, ingen sjåfør, og begge blir like glade når den andre drar i snora. Anonymkode: ba82f...496
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 Bruk litt tid på å skrive ned hva du vil si så du får tenkt deg om. Sett deg ned sammen med han når det er rolig stemning og bare begynn med noe sånt som "vi må snakke sammen, dette fungerer ikke lenger" og fyll på med det du har skrevet ned Anonymkode: bc4d9...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå