AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Jeg har tatt selvvalgt abort hele 4 ganger tidligere. Alle av gode grunner og angrer ikke på en eneste - men angrer veldig på at jeg ble gravid alle gangene og at jeg har vært så DUM!!! Jeg vet, jeg vet, helt forkastelig, jeg er ufattelig dust, i know! Men nå er det slik. 😭 Jeg har ett barn fra før og ønsker meg egentlig ett til, gjerne to, men da med en jeg skal dele livet med. Jeg er såpass gammel at jeg ikke har spesielt god tid. Jeg har en kjæreste, men det har skrantet veldig det siste året. Han respekterer meg ikke, og alle følelser for ham er borte. Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt. Samtidig har jeg altså funnet ut at jeg er gravid.😭😭😭 Det er så forferdelig!! Vet ikke om jeg skal ta abort IGJEN(!) ? Vet ikke om jeg bør gjøre det! Eller beholde. Kanskje dette er den ene sjansen jeg har for å få et til barn. Men det var jo ikke sånn her jeg så det for meg. 😖 Rådet er jo å ikke bli gravid i første omgang, jeg lærer tydeligvis aldri. Jeg skjems. Men hva bør jeg gjøre da synes dere? Anonymkode: 52aea...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg hadde nok tatt abort og gjort det slutt. Anonymkode: f442a...c5e 26
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Hadde tatt abort Anonymkode: caf3b...9da 13
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Hadde beholdt om du ønsker et barn til. Anonymkode: e753b...c58 8
Hmmmmmm Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Hvis han blir vanskelig å samarbeide med, så hadde jeg tatt abort 22
Drizzt Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 I bunn og grunn handler det om lite tid og at fabrikken stenger snart? Så hvis du vil ha et barn til, er det usikkert hvor mange flere sjanser du får. Samtidig er det slik at hvis du beholder, så er du bundet denne mannen de neste 18 årene minst. Så - er du fornøyd med 1 barn eller vil du ha flere? Vil du være alenemor til 2? Hvis det er en forutsetning for å få et nytt barn at du skal dele livet med faren, så da er det abort du velger. Du må til syvende og sist bestemme deg for hva som er viktigst. Du må leve med valget ditt og det er bare du som kan ta det. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): men da med en jeg skal dele livet med. Jeg er såpass gammel at jeg ikke har spesielt god tid. Jeg har en kjæreste, men det har skrantet veldig det siste året. Han respekterer meg ikke, og alle følelser for ham er borte. Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt. At du har tatt abort tidligere, synes jeg ikke i seg selv en grunn til å ikke gjøre det igjen. Hvis du får barn med denne idioten, må du jo faktisk forholde deg til han i mange år framover. Du ønsker deg bort fra han. Anonymkode: c899f...695 10
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Har du ikke hørt om prevensjon? https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/ Anonymkode: 83a7a...539 41
Goggen18 Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Hvorfor i all verden har du ubeskyttet sex hvis du ikke vil ha barn? Endret 7. juni 2021 av Goggen18 23
Gjest Robin666 Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Du høres ut som en super mor. Bare å beholde.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Hva sier han? Følelser kan vekkes til live igjen, respekt er litt vanskeligere. Hva slags type idiot er han? Det er ikke umulig å både redde forholdet og bære frem barnet. Merkeligere ting har skjedd før. Anonymkode: 97ce5...eba 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 Dette er gener verden trenger. Kjør på. Anonymkode: bdd08...a5c 19
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 Ikke ta valget basert på hvor mange ganger du har tatt abort tidligere Anonymkode: 9981c...7e7 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 Har du et yrke der du tjener såpass at du klarer å forsørge deg og to barn på? Anonymkode: a143b...903 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Dette er ditt valg. Men dersom du ønsker å beholde, så prøv å ikke la deg presse til at du er nødt til å ta abort. Som noen allerede nevnte må du ta et valg du kan leve med. Tror du at det går fint for deg å ta vare på barnet? Husk at det i teorien fins tre alternativer, der adopsjon også er en mulighet. Tenk rolig og nøye igjennom dette, og ta valget selv. Det er bra å be om råd, men prøv å ikke lytt til det du eventuelt opplever som press. Egentlig er nok ikke internett det beste stedet å spørre heller, da du ikke nødvendigvis vil få forståelse for din vanskelige situasjon her. Kanskje du kan prate med noen du stoler på? Anonymkode: 72ece...9fe 2
Embla82 Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 Hvor mange ganger du har vært gravid før er en grunn til å være ekstra påpasselig med prevensjon, det er ikke en grunn til å ikke ta abort denne gangen. At det kanskje er siste sjanse er heller ikke en god grunn til å beholde. Om du velger å få barn med denne mannen du omtaler som en idiot så velger du å gi barnet en idiot til pappa. Som kanskje ønsker å være pappa og kjempe for sine rettigheter. Personlig ville jeg latt være og heller sørget for stabilitet fremover for barnet du allerede har. Men du må gjøre det som føles riktig for deg. Uten å ta hensyn til skam og andre irrelevante følelser. 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 Har du hørt om noe som heter prevansjon? Anonymkode: e922d...f7d 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 Om du ønsker deg et barn til så ville jeg beholdt dette. Høres ut som du blir lett gravid, men det trenger IKKE fortsette slik. Hva som du finner mannen i ditt liv, og så kan enten ikke han få barn, eller du er utdatert? Da får barnet ditt søsken, fordi du har abortert alle mulighetene. Du trenger IKKE være sammen med kjæresten din selv om du velger å beholde barnet. Anonymkode: 0ccc8...02d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå