AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 I dag var jeg så usigelig sliten. Har vært kjempeaktiv egentlig - og kan hende det har noe med det å gjøre. Slitsomt å gå rundt småsulten hele tiden også. Ville bare sove i dag og er grinete. Blæh. Er det andre som har det sånn? Jeg har jevnt over et kaloriunderskudd på omtrent 600-700 (i gjennomsnitt). Er bare liyy overvektig og i relativt god form. Så jeg lurer littegrann på om jeg tar i for mye? Trener både hardt med tabata og HIIT-økter, styrke med egen kroppsvekt, fjellturer og vanlige turer + jogging. Blir litt hver dag, noen ganger mye hver dag. Er det vanlig? Eller et det andre ting, som zyrtec og potensiell allergi som gjør meg så innmari zznork. I dag tar jeg det relativt rolig. Men skal forsøke å nå 10 000 skritt i det minste. (Har 7500 nå, så burde la seg gjøre). Anonymkode: 9733b...0d1
Roci Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Får du i deg tilstrekkelig med vitaminer og mineraler i kostholdet ditt? Inntar du tilstrekkelig væske? Jeg tror nok forøvrig at både allergi og Zyrtec kan ha noe med saken å gjøre, selv kan jeg ikke bruke Zyrtec fordi jeg blir så innmari trøtt av det. Hvis du har allergi, kan du få utskrevet Aerius hos legen og prøve den, det er den mest effektive allergimedisinen jeg har prøvd, og jeg har ingen merkbare bivirkninger av den. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Takk for råd. Tar en dag uten piller og ser. Men allergien i seg selv gjør en jo også trøtt. Så hvis det vedvarer kan jeg forsøke aerius 😊 Jeg spiser variert og frukt og grønt (helt normalt) + tar jern, så tror ikke det er mangler i kostholdet. Jeg har lurt litt på om det kan være stoffskiftet, men kroppen min så langt ser ut til å respondere greit på slankingen (jeg går ned i vekt), så jeg tror ikke det er det heller. Kan evt ta det opp med legen når jeg skal dit neste uke. Anonymkode: 9733b...0d1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Det er fullt mulig at kaloriunderskuddet ditt påvirket energinivået også. Det er litt høyere enn anbefalt og de fleste ekspertene mener at anbefalingene på 500 i minus er for høye også. Spesielt hvis du trener hardt så trenger du mer kalorier for å opprettholde energinivået. Anonymkode: ec701...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Det er ikke så rart at du er sliten. Det høres ut som kaloriunderskuddet ditt er litt for høyt. Når du trener i tillegg så må det også inn i regnestykket. Husk å ta hviledager innimellom. Selv trener jeg HIIT 5 dager i uka og er helt avhengig av hviledager for å la kroppen komme seg. Det er faktisk også de dagene jeg ser størst framgang. Anonymkode: 3a1b9...205 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Er dette bare én dag hvor du er så sliten? For det blir alle iblant. Mellom allergi-problemer og vektnedgang så er det ikke rart. Spis litt mer et par dager så kroppen føles litt bedre, er du syk har du litt mindre krefter å ta av. Jeg er selv på vei ned i vekt, men jeg går ikke rundt og er småsulten, så ville ha fikset det. Anonymkode: 4129d...63c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Det må sies at kaloriunderskuddet er medregnet treningen. Jeg spiser som regel mellom 1600-2000 kalorier per dag. Min hvileforbrenning er på 1400. Jeg har gått ned ca 1,5 kilo ila to uker nå. Jeg har en BMI nå på 25,7. Jeg blir motivert av nedgang, men skjønner såpass at jeg ikke kan holde på sånn for evig. Anonymkode: 9733b...0d1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Jeg sluttet med zyrtec, tok en hviledag, og så gikk det over! Nå er jeg back on track. Anonymkode: 9733b...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 Jeg tar multivitaminer fra apoteket når jeg slanker meg, tips om du blir trøtt igjen. Anonymkode: 9eefa...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg sluttet med zyrtec, tok en hviledag, og så gikk det over! Nå er jeg back on track. Anonymkode: 9733b...0d1 Hvis du lever fint uten zyrtec så ville jeg droppe å ta den. Her fungerer jeg ikke uten allergimedisin så det blir litt pest eller kolera, være allergisk eller medisinert og trøtt. Anonymkode: 9eefa...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 Én dag som sliten og du begynner å analysere hele livsstilen din? Anonymkode: 2dd04...a35 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 Nærmer seg menstruasjon? Anonymkode: de5c8...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå