AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei! Jeg har lenge slitt med øyne som klør og er irriterte. Det er verst om morgenen, da er de hovne og nærmest gjenklistret pga. verk. I tillegg er jeg ofte litt tett i nesen, og har en anelse irritasjon i halsen som aldri går helt over (må kremte ganske ofte). Jeg har til nå tenkt at det skyldtes pollen, men denne helgen dro vi på hytta og da var jeg helt plutselig helt fin. Dette får meg til å tro at plagene skyldes noe med inneklimaet hjemme. Jeg har tre teorier: 1. Svevestøv fra en motorvei som ligger i nærheten. Er nødt til å ha vinduet åpent nå i varmen, og jeg er redd for at det kommer inn en del forurensning fra veien. 2. Husstøvmidd. Kan stemme med at problemet er verst om morgenen. Det er godt mulig at jeg ikke har vært flink til å støvsuge soverommet og bytte sengetøy så ofte som jeg burde🙈 3. Mugg på soverommet. (Håper virkelig ikke det er det!) Er det noen som har erfaring med noe av dette, og som vet hva slags plager hver av dem kan gi? Anonymkode: d2916...3ed
nurse07 Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Gå til lege og ta blodprøver, så får du svar på hva du er allergisk mot! Kan godt være pollen, ofte finnes ikke det på fjellet (hytta). Eller husstøvmidd. Uansett enkelt å få testet, så får du evt en blå resept på allergitabletter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå