Gå til innhold

Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Vet ikke tittelen. Svensk film. Før 2001.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi så denne på ungdomsskolen i 2001 da vi hadde uke da vi lærte om narkotika. Vet ikke om det var en vanlig spillefilm eller en informasjons-film/undervisningsfilm. Men skulle gjerne visst hva filmen heter. 

Den handlet om en jente i gymnasalderen (på vei til å gå ut av gymnaset, tror jeg?). 
Hun hadde et normalt, velfungerende liv helt til hun dro på en fest og traff en kar som drev med rusmidler. De ble sammen, forlovet seg, jenta begynte med rusmidler og hun ble kastet ut av familien da de oppdaget det. Hun flyttet inn med gutten. Mye kjærlighetsdrama og rus. 
Husker dessverre ikke mer av handlingen. 

Jeg vet bare at filmen var svensk og lagd i 2001 eller tidligere. 

Har dere noen aning? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fucking Åmål? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, stan said:

Fucking Åmål? 

Det er det ikke 🙈 det er jo Elin ♥️Agnes

Kunne sikkert vært noe annet av Lukas Moodyson, men ringer ingen umiddelbar bjelle hos meg 🤷

Anonymkode: 325c7...c49

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lilja-4-ever?

Anonymkode: 51afc...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lilja-4-ever?

Den handler mer om menneskehandel og sex trafficking og prostitusjon og sånt, også er den fra 2002.

Anonymkode: 325c7...c49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Englagård, englamark elns..? 

Anonymkode: 8cc18...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Festival ?

Anonymkode: e7f35...a3a

Skrevet
stan skrev (1 time siden):

Fucking Åmål? 

Nei. Det er ikke den. 

Skrevet

Høres litt ut som den norske anti-narkofilmen Himmel og helvete fra 1969. Hele filmen er på youtube:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lilja-4-ever?

Nei. Det er ikke den heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Smalla susie

Anonymkode: f0806...459

• Liker 1
Skrevet (endret)
Charlie Amberson skrev (8 minutter siden):

Høres litt ut som den norske anti-narkofilmen Himmel og helvete fra 1969. Hele filmen er på youtube:

Mener at filmen var svensk og ikke fullt så gammel. 

Hovedtemaet var narkotika og hva som kan hende når en ungdom møter andre som ruser seg på fest, og selv begynner å ruse seg. 
Tror filmen var ganske dyster og har en fornemmelse av at den endte ganske tragisk. 

Endret av Lou-Ling
Skrevet

"Cristiane F" renner meg i hu. Men den var tysk, fra 80-tallet. Gjorde inntrykk på en ung sjel, spesielt avslutningen med soundtrack av David Bowie - Heroes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror vi også så den på noe skolegreier men husker ikke tittelen! Noe med lycklig, kärlek eller noe sånt? 

Anonymkode: 2ac3c...b0c

Skrevet
Charlie Amberson skrev (7 minutter siden):

"Cristiane F" renner meg i hu. Men den var tysk, fra 80-tallet. Gjorde inntrykk på en ung sjel, spesielt avslutningen med soundtrack av David Bowie - Heroes. 

Ikke den heller. 

AnonymBruker
Skrevet
Charlie Amberson skrev (18 minutter siden):

En av verdens fineste låter. 

Anonymkode: eef4b...add

• Liker 4
Skrevet

Kan huske en scene fra filmen (begynnelsen eller ikke langt uti filmen) der familien til tenåringsjenta satt rundt bordet og spiste og diskuterte hennes framtid. 
Hennes far (eller kanskje mor), sa noe slikt som: Det blir bra å få en økonom i familien. 

AnonymBruker
Skrevet
Lou-Ling skrev (10 minutter siden):

Kan huske en scene fra filmen (begynnelsen eller ikke langt uti filmen) der familien til tenåringsjenta satt rundt bordet og spiste og diskuterte hennes framtid. 
Hennes far (eller kanskje mor), sa noe slikt som: Det blir bra å få en økonom i familien. 

Ja, og hun svarer: jag skal bli litteraturvetare. Så blir alle tause, og litt ille berørt... Men husker den ikke... Argh.

Anonymkode: dd545...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...