Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grunnet pandemien har jeg hatt hjemmestudier hele året. Har ikke noe nettverk i form av grupper eller kontakt med andre studenter da jeg er sjenert og ikke tør ta kontakt. Bor fortsatt hjemme, og har prøvd diskutere fag med mine foreldre. Har som oftest endt i krangling, fordi de ikke forstår fagene. Har jeg vært urimelig som har prøvd å få hjelp fra foreldre mine? At dette er noe jeg burde fikse selv? Har bestemt meg for å flytte ut til neste skoleår av ulike grunner, men vil ikke krangle med foreldre og føler meg som en taper som bor hjemme.. Jobbet mange år før jeg nå som 29 begynte på høyere utdanning. Flyttet hjem for 2 år siden pga permittering i jobben og det ble slutt med kjæresten.

Noen i samme situasjon? Er jeg en taper som har bedt om hjelp fra foreldrene mine? Har aldri bedt de skrive oppgavene eller noe kun prøvd diskutere fagene. Føler nå at foreldrene mine er lei av meg 

Anonymkode: 73751...ebe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnet pandemien har jeg hatt hjemmestudier hele året. Har ikke noe nettverk i form av grupper eller kontakt med andre studenter da jeg er sjenert og ikke tør ta kontakt. Bor fortsatt hjemme, og har prøvd diskutere fag med mine foreldre. Har som oftest endt i krangling, fordi de ikke forstår fagene. Har jeg vært urimelig som har prøvd å få hjelp fra foreldre mine? At dette er noe jeg burde fikse selv? Har bestemt meg for å flytte ut til neste skoleår av ulike grunner, men vil ikke krangle med foreldre og føler meg som en taper som bor hjemme.. Jobbet mange år før jeg nå som 29 begynte på høyere utdanning. Flyttet hjem for 2 år siden pga permittering i jobben og det ble slutt med kjæresten.

Noen i samme situasjon? Er jeg en taper som har bedt om hjelp fra foreldrene mine? Har aldri bedt de skrive oppgavene eller noe kun prøvd diskutere fagene. Føler nå at foreldrene mine er lei av meg 

Du bør flytte ut. Du er 29 år. Tenker at man kan bo hos foreldre til man finner ny plass å bo, du har nok overstayed your visit. For å si det pent...

Så må du utfordre deg selv, fra høsten er det vel muligens fysisk undervisning - man kan ikke gjemme seg bort hele livet, man lærer også mer av å diskutere med likesinnede. Jeg var ekstremt sjenert selv. Universitetet gjorde at jeg måtte ut av skallet mitt. Det er utfordrende, det er vanskelig... men plutselig blir det bedre og enklere for deg. 

Regner med dere bruker zoom eller teams? Der bør du finne noen som kan fagene og arbeider med det samme som deg. Føler du foreldrene dine er lei, så er de nok også det. Krangle diskusjoner er ikke gode faglige diskusjoner. 

Anonymkode: 0bd1a...5fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tenker du at dette er en gyldig årsak? Å være redd noe er ikke en grunn for et voksent menneske til å unngå å gjøre det. Redsel er ikke farlig - bare ubehagelig. Og dersom du ikke tåler endel ubehag på daglig basis blir ikke livet ditt noe moro.

Så si til deg selv at du starter med å gjøre en ubehagelig ting per dag. Og så øker du det derfra, sånn at du er i stand til å ta fatt på 3-5 ubehagelige oppgaver før du er ferdig studert. Det er nemlig innholdet i en helt normal arbeidsdag.

Anonymkode: 0760d...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...