Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løser dere det når dere er i full jobb, men søker andre jobber og går på intervju? Jeg er ikke åpen om at jeg søker ny jobb der jeg er nå og jeg jobber med mennesker så det er ikke sånn at jeg nødvendigvis kan flexe...

Anonymkode: 53f7c...0f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lyve og si at du er syk eller at du må til tannlegen/legen. 

Anonymkode: 0e13b...ff9

• Liker 4
Skrevet

Mange tilbyr intervju etter ordinær arbeidstid da de skjønner problemet med å få fri.

Evt. ta en "legetime". Så sant det ikke blir hver uke så må det være innafor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for å ta en slik unnskyldning, så vil de gjennomskue at jeg gikk på intervju den dagen, og det må da slå uheldig ut? Ellers så har jeg aldri fått noen som vil ta etter ordinær arbeidstid, og jeg har hatt flere intervju den siste tida. Mm. Vanskelig.

Anonymkode: 38ed0...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare avspasere? Trenger vel ikke forklare hvorfor. 

Anonymkode: 04609...578

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulønnet perm pga ettellerannet 

Anonymkode: 0d8b9...96c

• Liker 1
Skrevet

Si du har en privat avtale og må avspasere et par timer? 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Vi får sjeldent avspasering pga få på jobb nå og slikt. Vet en kollega fikk avslag på det her om dagen. Å måtte forklare er jo heller ikke sjakktrekk. Hos oss er det sur stemning om de tror noen er på veg ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi får sjeldent avspasering pga få på jobb nå og slikt. Vet en kollega fikk avslag på det her om dagen. Å måtte forklare er jo heller ikke sjakktrekk. Hos oss er det sur stemning om de tror noen er på veg ut.

Kan du ta det per zoom? Si du har en viktig avtale med lege, skole, barn, spes.helsetjeneste. 

Anonymkode: 0d8b9...96c

AnonymBruker
Skrevet

Så alle bare lyver? Hva om man søker innenfor samme kommune og det kommer frem at man er på intervju når man skulle ha vært på jobb? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så alle bare lyver? Hva om man søker innenfor samme kommune og det kommer frem at man er på intervju når man skulle ha vært på jobb? 

Nei, er redelig nok til å ta fri. Sier ifra i god tid at jeg gjør noe privat som krever at jeg må ta noen timer fri i tiden som kommer, og ordner avspasering så fort jeg vet når intervjuet blir.

Anonymkode: 47c08...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har fleksitid. Så jobber selvfølgelig inn igjen tiden jeg er borte fra jobb. Hos oss er det ikke uvanlig å ta frisørtime midt på arbeidsdagen, så ingen reagerer om noen er borte 1-2 timer. 

Anonymkode: d1489...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var rett og slett åpen med sjefen min om at jeg var på jobbjakt, så det løste mye😊

Satt ute i bilen på dette ene intervjuet da det var så lite lydtette vegger inne 😜

Anonymkode: 08866...a86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...