AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei, Jeg er gravid og ikke langt på vei, 6+2. Jeg er vant til å jogge og løpe 5-6 ganger i uken, og har fortsatt med det. Men i går og i dag har jeg opplevd veldig ubehag/ømhet nederst i magen når jeg løper. I dag måtte jeg ta en gåpause... Er dette normalt? Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: c5842...11f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Ja det er ligamentsmerter. Skikkelig kjipt! Slet også med det så tidlic Anonymkode: 9a59e...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Det er jo tidlig ennå og forhåpentligvis er det forbigående, men det blir dessverre litt sånn fremover at kroppen sier fra på nye måter, og at man da bare må lytte til kroppen. Med første var jeg heldig og kunne være normalt aktiv på mange måter gjennom hele svangerskapet, selv om jeg også kjente det hvis jeg strakk meg for langt. Men med andremann har kroppen ikke spilt på lag og jeg fikk ligamentsmerter, ryggsmerter og kraftig bekkenløsning tidlig, som bare ble verre fordi jeg pushet meg for langt. Det var jeg ikke forberedt på, og det var vanskelig å takle for meg. Utrolig demotiverende når man er vant til å bevege seg mye, men både fysio, kiro, lege og jordmor har ikke annet råd enn å ta det med ro og hvile, og så starte opptrening etter fødselen. Jeg krysser fingrene for at det du opplever er forbigående 🤞, men det er også lurt å omstille seg på at nå er kroppen din først og fremst en rugemaskin og at det faktisk er lurt å lytte til kroppen, selv om det er kjedelig. Ikke push deg for mye! Hvis du tar det litt rolig når kroppen sier fra nå kan det hende du slipper verre plager Jeg anbefaler forøvrig svømming, super aktivitet som gravid! Anonymkode: c00ce...aed 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo tidlig ennå og forhåpentligvis er det forbigående, men det blir dessverre litt sånn fremover at kroppen sier fra på nye måter, og at man da bare må lytte til kroppen. Med første var jeg heldig og kunne være normalt aktiv på mange måter gjennom hele svangerskapet, selv om jeg også kjente det hvis jeg strakk meg for langt. Men med andremann har kroppen ikke spilt på lag og jeg fikk ligamentsmerter, ryggsmerter og kraftig bekkenløsning tidlig, som bare ble verre fordi jeg pushet meg for langt. Det var jeg ikke forberedt på, og det var vanskelig å takle for meg. Utrolig demotiverende når man er vant til å bevege seg mye, men både fysio, kiro, lege og jordmor har ikke annet råd enn å ta det med ro og hvile, og så starte opptrening etter fødselen. Jeg krysser fingrene for at det du opplever er forbigående 🤞, men det er også lurt å omstille seg på at nå er kroppen din først og fremst en rugemaskin og at det faktisk er lurt å lytte til kroppen, selv om det er kjedelig. Ikke push deg for mye! Hvis du tar det litt rolig når kroppen sier fra nå kan det hende du slipper verre plager Jeg anbefaler forøvrig svømming, super aktivitet som gravid! Anonymkode: c00ce...aed Tusen takk for langt og fint svar:) Jeg skal prøve å roe ned farten litt og se om løpingen går bedre da Anonymkode: 187cb...d2c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tusen takk for langt og fint svar:) Jeg skal prøve å roe ned farten litt og se om løpingen går bedre da Anonymkode: 187cb...d2c Jeg opplevde at ligamentsmertene ga seg etter uke 8, men kom tilbake igjen senere, så prøv deg frem! ❤️ Anonymkode: 9a59e...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå