Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor mykje interesse viser familien deres? Og får dere noken form for "økonomisk støtte" fra dei? Tenker då på f.eks. at dei hadde kjøpt en vippestol eller noen bodyer før barnet er født.

Føler alle rundt meg har kommande besteforeldre som nesten kjøper alt dei treng til babyen, men sånn er det ikkje i min familie. Føler derfor litt at det bare er meg og sambo åleine om ditta.🤔

Korleis følte eller var det for dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Laffatus
Skrevet (endret)

Mamma hjelper sin sønn med  klær men han er alene far ei og har tre son bor hos sin mor men veit hun hjelper de med klær .

Endret av Laffatus
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk vogn i gave av svigers og foreldrene mine kjøpe den sengen vi hadde tenkt til å kjøpe. Veldig hyggelig det, men ikke noe vi hadde forventet. Hadde satt av penger til disse innkjøpene selv.

Anonymkode: 6dea4...11c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg har forventning om litt hjelp. Mine foreldre har gitt mye til min søsters barn. Det er ikke slik at nå jeg forventer nøyaktig det samme, men om jeg ikke får tilbud om et bar bodyer en gang så vil jeg synes at det er litt rart. Særlig fordi de vet at alt kommer godt med.

Anonymkode: 5bccd...f93

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi forventet ingenting men fikk barnevogn og seng til førstemann. Ikke noe stort til nummer to.

Endret av NymeriaRhoynar
Skrevet

Da jeg fikk mine barn så fikk vi mye støtte av mine foreldre. Det gikk nesten ikke en uke uten at de kjøpte ett eller annet til barna. De kjøpte vogn, seng, voksipose og en haug av klær.

Nå er jeg bestemor selv og synes det er gøy å kunne bidra med å kjøpe ting og tang til barnabarn.

Skrevet

Jeg fikk mye støtte i ting til baby. Kunne nærmest tagge oldemor i ting på Facebook og hun kjøpte det 🤣 Hun hadde nok kjøpt hele verden om hun kunne. Nå er jeg dog heldig som har en ung oldemor til barnet som virkelig ønsket å være tilgjengelig.  

Derimot så er ikke resten av familien noe særlig der, verken økonomisk, men ei heller ikke noe særlig til stedet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sk020719 skrev (34 minutter siden):

Kor mykje interesse viser familien deres? Og får dere noken form for "økonomisk støtte" fra dei? Tenker då på f.eks. at dei hadde kjøpt en vippestol eller noen bodyer før barnet er født.

Føler alle rundt meg har kommande besteforeldre som nesten kjøper alt dei treng til babyen, men sånn er det ikkje i min familie. Føler derfor litt at det bare er meg og sambo åleine om ditta.🤔

Svigerforeldre har kjøpt mye og dyre ting, min familie (som har råd) har ikke kjøpt noe enda. Men får nok noe, men lite....ikke at det er deres ansvar, men hadde satt pris på Hjelp med bilsete f.eks 

Anonymkode: 10bc4...ca8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min familie har kjøpt mye, kommer omtrent innom en i uken med noe til lille. Får fra mine foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og søsken. Utrolig takknemlig for det, mye av det vi har fått hadde jeg ikke visst om selv heller, men de har hatt erfaring med tingene og tenkte det var lurt. 

Fra min samboer sin familie har vi knapt fått noe, de har råd, men de engasjerer seg ikke så voldsomt. Får en liten oppmerksomhet til jul, bursdag og gjerne 17.mai, påske og barnehagestart. 

Nå har min familie kanskje tatt litt av, hadde ikke regnet med å få så mye. De verker også etter å få passe lille, nå er han bare rett over året, så blir ikke så mye pass, men kjekt å vite at vi har folk som ønsker å stille opp om vi får behov. Samboers familie har ikke ytret ønske om å få være noe særlig med barnet ennå. 

Anonymkode: 0a211...096

AnonymBruker
Skrevet

Fikk noen få ting. Ellers måtte jeg ordne det meste selv.

Anonymkode: d2775...297

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ingenting. Søstera til mannen min fikk alt, og svigers mente vi måtte låne det de hdde kjøpt til henne hvis vi skulle ha noe hjelp av dem.. vi lånte vogn og sprinkelseng. Angrer på det nå da søstera skal ha det tilbake for de skal ha ny baby, og vi er ikke ferdig med å bruke de enda (barnet vårt er 1,5 år). 
min mor har strikket en del klær. 

Anonymkode: fc2c1...518

AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo forsåvidt alene om barnet, det er dere som har valgt å få barn. 

Vi har fått mye fra mine foreldre, men ingenting av hans. Mine foreldre har god råd, men det har ille hans, så er vel derfor det har blitt slik. 

Anonymkode: b0140...8c1

Skrevet

Jeg hadde planer om å kjøpe alt på egenhånd, og jeg hadde så vidt rukket å kjøpe vogn før min mor spurte meg om hun kunne være så snill å kjøpe litt "babygreier" til oss. Endte opp med at hun kjøpte ALT vi trengte, utenom klær og flasker og pumpe. Hun kjøpte til og med en vogn til. Jeg er så utrolig takknemlig for den hjelpen vi fikk, og jeg hadde absolutt ikke forventet det. Hun kjøpte til og med alt brukt på finn, akkurat som jeg hadde gjort.

Veldig kjekt å få hjelp fra noen som hadde gjort dette før, og visste hva vi ville trenge, men vi hadde funnet ut av det selv hvis vi hadde fått muligheten. Jeg føler meg utrolig heldig som har en mamma som hjalp meg så mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fått mye av både mine og hans foreldre. Skulle bare mangle, de har god økonomi. 

Anonymkode: 79819...4ac

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen kommer fra trauste arbeiderfamilier, men de har helt ok økonomi og de ønsker å bidra og hjelpe til, uten at det blir overdådig. De har bidratt økonomisk med førstemann for de store tingene, som bilstol og vogn, som vi kunne bruke videre på nr 2. I tillegg har både mamma og svigermor strikket MYE og de har tatt vare på ting fra da vi var babyer som vi har arvet. Svigermor er også veldig glad i å finne kupp på finn.no. Til dåp/bursdager har de pleid de å kjøpe nyttige ting som barnemøbler og servise.

Jeg føler at vår familie er heldig for foreldrene våre har såpass stabil økonomi at de kan hjelpe med det de ønsker, men samtidig er det ingen som blir veldig bortskjemt eller får masse unødvendig. De har heller ikke ubegrenset med tid, men stiller gjerne opp som barnevakt ved behov eller tar med barna på hyttetur ol

Hvis ikke foreldrene mine hadde hatt en god økonomi og helse hadde jeg ikke forventet mye hjelp, men en barselsgave, dåpsgave ol og besøk syntes jeg man bør forvente i det minste, med mindre man ikke har noe godt forhold til de. 

Anonymkode: a6312...57b

Skrevet
Sk020719 skrev (1 time siden):

Det er vanlig at foreldre hjelper til. Hvis de ikke gjør det så kan det hende at barnebarnet vokser opp uten å bli kjent med besteforeldrene.

Lykke til. Nå kan du og mannen oppdra et barn med masse kjærlighet. Da vil de passe på dere. Hvis ikke besteforeldrene til barnet stiller opp nå så behøver ikke dere føle noe press på å hjelpe de når de blir gamle

Skrevet

Min mor hadde spart på alt fra meg og mine søsken, så trengte nesten kun å kjøpe nye smokker til flasker.

AnonymBruker
Skrevet

Vi forventet ingenting og har god råd til å håndtere utgiftene selv. Ble derfor veldig positivt overrasket da svigers ga oss penger til den vogna vi skulle kjøpe (kjøpte brukt, så ikke enorme summer altså) og når foreldrene mine plutselig betalte for sprinkelsenga vi lurte på om pappa kunne hjelpe oss å hente. I tillegg kjøpte begge sett en barnestol til bilen sin (6mnd til 4år) slik at vi skulle slippe å dra på det når vi kom hjem på besøk.

Nå begynner litjen å bli stor, og vi ser at engasjementet er like stort som når han var i magen. Nå brukes pengene på det han ønsker seg da, så jeg går og snubler i tråtraktor og tipi etter bursdagen hans, og kjenner på hvor utrolig høyt elsket han og vi er. Vi føler oss så priviligerte! ❤❤❤❤

Anonymkode: c8656...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Vår barn var første barnebarn på begge sider.

Fra min side fikk vi "alt" min mor hadde tatt vare på fra da jeg og søsknene mine var små, det dreide seg om en haug med klær (mye slitt, flekkete, eller utrolig umoderne - men også skikkelige skatter, som masse hjemmestrikkede plagg) og noen gamle vognposer som ikke holdt dagens standard, pluss masse leker og et par tutekopper. Min mor har også strikket mye til barna mine oppigjennom årene, og kommer stadig med små og store ting hun har kjøpt som en overraskelse til dem.

Fra min manns side fikk vi en kjole i gave fra hans tante. Han har begge foreldre i live, samt flere søsken - men de gir absolutt ingenting. Ingenting arvet, ingen gaver ved fødsel, ingen gaver ved bursdager og jul. Kommer vi på besøk må vi kjøpe inn alt fra godteri til ekstra dopapir selv. (De har god råd også.)

Så det kan variere VELDIG mye. 

Anonymkode: cb732...24a

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det bare moren min som er aktuell da, men fikk Stokke-stol av henne. Vogn, bilstol og sånne ting kjøpte vi selv. 

Anonymkode: 5993e...364

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...