Gå til innhold

Snart ferdig med 1.klasse!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er 1.klassingene snart ferdige med første skoleåret! Til dere foreldre: Hvordan har første skoleåret blitt for barnet ditt? Gikk det bedre enn forventet? Eller ble du skuffet over skolen? Er det noe dere sitter igjen med dette første skoleåret? Kjenner dere på frustrasjon over klassemiljøet?

Anonymkode: c6d24...dc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk dårlig i starten med strenge smittevernregler der skolen hadde glemt å ta hensyn til barna. Barnehagen hadde jo også strenge regler, men der var fokuset å holde barnas hverdag så trygg som mulig. På skolen derimot var det forventet at barna skulle klare alt selv i garderoben fra dag 1 og de hadde ingen voksne som tok i mot dem om morgenen. Foreldrene fikk ikke bli med inn. Så her var det mange måneder med hyl og gråt i starten, og slik var det med mange barn i klassen. 

Men klassen og læreren virker veldig greie, så etter hvert gikk det bedre 😊

Det har jo ikke vært et normalt år pga korona, så jeg føler ikke klassen er blitt så godt kjent pga avlyste bursdager og sånt, men det tar de nok igjen neste år.

Glad 1. klasse er over snart 😅

Anonymkode: 289cd...682

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med skolen og lærerene. Klassen virker også som en greit sammensatt gruppe. 

for mitt barn sin del hadde jeg gjerne håpet på at hun hadde funnet seg noen gode venninner, men hun har hoppet litt rundt og ikke helt funnet noen å være med jevnlig over tid. Har aldri blitt invitert med hjem til noen, men vi har hatt noen på besøk hos oss. Det har jo vært veldig begrenset med sosial kontakt utenfor skolen (ikke nærskole, så man treffes ikke tilfeldig). Håper det går deg til i løpet av neste år. 
Det er uansett ikke slik at jeg er bekymret. Hun virker glad og fornøyd, og ifølge lærerene og de ansatte på SFO har hun alltid noen å leke med. 

Anonymkode: e0f53...d61

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått fint her. Nærskole og han har lekt med noen omtrent daglig. Han trives godt sosialt, med læreren og klassesammensetningen. De valgte også å dele klassene i tre mindre klasser og det har hjulpet veldig.  Han skulle hatt litt mer tilrettelegging, men det kom til kort dette året med av og på med rødt og gult nivå, karantener osv. Håper på bedring der til neste år, når, forhåpentligvis, ting blir litt mer stabilt. 

Anonymkode: 8b7ab...ee2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har gått fint her. Nærskole og han har lekt med noen omtrent daglig. Han trives godt sosialt, med læreren og klassesammensetningen. De valgte også å dele klassene i tre mindre klasser og det har hjulpet veldig.  Han skulle hatt litt mer tilrettelegging, men det kom til kort dette året med av og på med rødt og gult nivå, karantener osv. Håper på bedring der til neste år, når, forhåpentligvis, ting blir litt mer stabilt. 

Meg over. Har merket at han måtte vokse opp mye fortere og klare seg selv. Vi har aldri fått bli med inn på skolen, og han må ordne alt med klær og gi beskjed om det trengs mer/ting blir borte. Det var vanskelig i starten og en skikkelig overgang fra barnehage, nå går det greiere :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...