AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hallo, jeg har et litt praktisk spørsmål. Vi har ei jente på fire, og en baby på tre måneder. Pappaen jobber kveld, så jeg er alene med dem på ettermiddag og kveld. Nå har babyen funnet sin rutine og har funnet natten klokken 18. Eldste går i barnehage, og jeg pleier å hente henne rundt tre. Etter dette vil hun gjerne være inne litt, for så å gå ut. Babyen liker ikke å sove i vogn, og heller ikke i bæresele. Han sovner fint, men våkner da etter en halvtimes tid, max time. Han sover best i senga hvor det er stille. Eldste kan ikke være ute alene, da jeg ikke ser henne. Er det rettferdig mot henne at vi skal være inne klokken 18 nå på lyse sommeren de dagene det kun er oss, ca 4 dager i uken? Er det egentlig greit at hun har utetiden sin tidligere på ettermiddagen? Vi har stor veranda, så hun kan jo leke litt der, men det blir slett ikke det samme. Hvordan ville dere gjort det? Her prioriterer jeg babyens søvn. Anonymkode: 16576...58f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Nå har jeg ikke to barn selv men det første jeg tenker er hva med babycall? Slik at du kan ha kontroll på om baby sover og du kan følge med på storesøsteren som leker ute? Ville nok prioritert babyens søvn hvis jeg måtte velge Anonymkode: cac02...c41 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Tid legger hun seg? Er hun kun i hagen? Hadde lagt baby kl 18, og hatt med babycall ut i hagen. Vært ute med storesøster. Evt kveldsmat ute. Anonymkode: 1f85e...ba8 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Vi har også fireåring og baby. Her legger begge seg 19.00, så all utetid er før 18.00 for å rekke kveldsmat og kveldsstell. Anonymkode: 37963...498 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det rettferdig mot henne at vi skal være inne klokken 18 nå på lyse sommeren de dagene det kun er oss, ca 4 dager i uken? Er det egentlig greit at hun har utetiden sin tidligere på ettermiddagen? Vi har stor veranda, så hun kan jo leke litt der, men det blir slett ikke det samme. I alle dager. Blir så forundret av disse trådene. Er ikke du voksen? Jo, da gjør du det som passer best for dere. Barnet bestemmer ikke dette. «Er det egentlig greit hun har utetiden tidligere»? I forhold til HVA? Vår 4-åring legger seg i 18-tiden, så forstår virkelig ikke problemstillingen. Anonymkode: 7df26...89d 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Regner med hun legger seg ca 19? Og de er masse ute i bhg... Ville bare latt henne være på veranda eller i hagen, og tatt med babycall ut. Men det er jo lurt å roe litt ned inne minst en time før sengetid, heller enn å være ute i sola Anonymkode: 98128...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Hun har allerede vært ute en hel dag og dessuten så er en 4åring ganske så liten til å henge ute etter kl.18. Særlig når barnet har lekt ute en hel bhg dag og man har et spedbarn som trenger sin søvn. Dessuten så er det jo absolutt vanlig at en 4åring holder seg inne etter 18 og legger seg senest 19. De trenger jo og lande litt og roe ned også før søvn og da er det jo dumt å løpe ute og herje. Særlig med tanke på at du nå har også en baby og ta hensyn til men også generelt. Anonymkode: 662bf...78c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 16576...58f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Tenker at det er helt greit for en 4 åring og være inne fra 18, og ha det rolig frem til leggetid da. Anonymkode: 5ec4a...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Hvis dere bor i hus hadde jeg brukt babycall og latt storesøster leke ute, mens du satt og passe på. Anonymkode: 046c7...208 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Babycall og nær huset som de andre sier. Men ja, ville også prioritert babyens søvn. Den er kjempeviktig! Om det ikke går, så ja, må være inne fra 18 da. Ikke krise det da Masse tid i bhg og litt tid mellom 15 og 18. 4-åringen lider ingen nød. Gi det to mnd så får babyen en annen rytme igjen. De endrer jo leggetid sånn annenhver uke syns jeg 😛 Anonymkode: 374b8...e41 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå