Gjest prestekrage Skrevet 8. september 2005 #1 Skrevet 8. september 2005 Hmmm. Nå skjønner jeg ikke noe her. Forrige dagen fikk jeg endelig levert søknaden om barnetilsyn. Hadde glemt at man måtte søke hvert år. Prata med trygdekontoret i dag, og da var søknaden innvilget og penger sendt til etterbetaling. Men så begynte jeg å lure litt på om jeg fikk med meg rett. Dama sa nemlig at jeg ville få etterbetalt for august og september. Har heletiden trodd at vi fikk utbet den 20 for den inneværende mnd. Men hvis det nå viser seg at vi får for den påfølgende mnd vil jo det si at jeg fikk for juli- som er betalingsfri i bhg. Ergo 1600 "rett i lomma". Hmm, stemmer dette, eller var det hun på trygd som tulla med meg, at jeg bare skal ha etterbetalt for aug?? Klager overhode ikke om det er jeg som har tatt feil her- betyr dobbels så mye penger som jeg hadde regnet med det!!
Gjest Starya Skrevet 8. september 2005 #2 Skrevet 8. september 2005 Kanskje det vare var en glipp, at hun mente du fikk etterbetalt for august i september.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #3 Skrevet 8. september 2005 Hvordan kan du få etterbetalt for en måned vi fortsatt er i?
Gjest prestekrage Skrevet 11. september 2005 #4 Skrevet 11. september 2005 Jeg fikk i allefall for begge mnd!! Blir interssant å se hva som står i vedtaket når jeg får det i posten. Så sånn jeg da har forstått det er at vi den 20 i mnd får utbetalt for mnd kom kommer. Altså at den 20 aug mottar vi støtten som dekker september mnd. Det som da blir rart er at jeg den 20 juni fikk utbet for juli (og juli er jo betalingsfri mnd...) Men men, bare smiler og er fornøyd jeg; ble nesten 2000 kr mere enn budsjettert!!!
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2005 #5 Skrevet 11. september 2005 Du får ikke barnetilsynsstønad for juli dersom du ikke kan dokumentere at du har barnetilsynsutgifter i juli.
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2005 #6 Skrevet 11. september 2005 For øvrig betales barnetilsynsstønad for hver måned den 20. i samme måned, altså ikke på forskudd slik en skulle tro. Så 20. september utbetales barnetilsynsstønad for september.
Gjest prestekrage Skrevet 12. september 2005 #7 Skrevet 12. september 2005 Men hva har jeg da fått??? Fikk jo siste utbetalingen i juni. Hadde glemt å søke på nytt nå før i sist uke. Så fikk jeg jo etterbetalt over 3500.-!!! Har jeg bare fått en bonus fordi jeg er så søt og snill da? (hihi- skulle funnets en sånn bonus!!) Har ikke fått vedtaket i posten enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå