Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om dette? Venninne som alltid henger som en klegg på mann..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

For noen helger siden var vi noen vennepar som møttes til en liten sammenkomst. Jeg gikk hjem tidligere enn de andre, og har bare blitt fortalt hva som skjedde da jeg var gått. 
Vi har en venninne som alltid klenger på mannen min, hun har gjort det siden første gang hun traff han (for over 10 år siden). 
Da jeg gikk, hadde hun fort tatt plassen jeg hadde hatt ved siden av han, og satt seg tett inntil. Selv om det var ledig flere plasser. Hennes mann var også med på festen forresten, og det var ledig på siden av han.
Hun satt som sagt inntil han helt til de forflyttet seg til en annen plass. Da havnet hun på fanget hans. I perioder satt hun med hodet godt lent inntil skulderen hans. Han holdt armene langs rumpe og lår, slik man gjør når noen sitter på fanget. 
Jeg syns dette er skikkelig vondt :( Og jeg skjønner ikke helt reaksjonen min, for jeg er egentlig ikke en sjalu person. Jeg hadde ikke reagert om noen av mine andre venninner hadde satt seg på fanget hans, for dem stoler jeg på. 
Jeg stoler jo egentlig også veldig på mannen min, og han har aldri vært utro (som jeg vet 🤪), men jeg er skikkelig skuffet over at han ikke fikk henne bort..jeg blir flau over dem begge. Og syns det går over våre grenser når dette gjentar seg gang etter gang. Hun må liksom alltid klenge seg på han! Og han gjør ingenting for å få henne bort.

Dette er som nevnt ikke første gang hun klenger seg på han når jeg ikke er tilstede. Hun venter til jeg går, før hun nærmer seg han. Jeg mener ikke å legge skylden over på henne, men mine venninner sier at han oppfører seg 100% skikkelig, og aldri har lagt opp til kontakt med henne når de er på samme fest. Men han skyver henne heller ikke bort..jeg blir bare så skuffet. Hvorfor har jeg denne rare magefølelsen når det kommer til akkurat henne? 

Men overreager jeg? 

Anonymkode: 0b340...6a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde reagert mer på mannen som godtar dette.. Er dere ikke enige om grenser ?

Anonymkode: 68c07...554

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke særlig sjalu, men det der hadde jeg reagert på. For utenforstående ser de jo ut som et par hvis han i tillegg sitter å holder rundt rumpa på henne? 

Anonymkode: e034f...bbe

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta med mannen din.

Anonymkode: 0569b...604

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er heller ikke særlig sjalu, men det der hadde jeg reagert på. For utenforstående ser de jo ut som et par hvis han i tillegg sitter å holder rundt rumpa på henne? 

Anonymkode: e034f...bbe

Ja, og det er nok litt det jeg kjenner på. Jeg vil ikke si noe i hovedinnlegget, for jeg ønsker ikke å fremstå som noe selvgod eller høy på pæra, men jeg har alltid følt at hun ser på det som status når hun kan «ta noe som er mitt»..jeg føler hun noen ganger har vært sjalu på meg av en eller annen grunn, og derfor alltid har lagt seg etter han. 
Så ja, jeg syns det er skikkelig sårende. Spesielt siden mannen min ikke skyver henne bort (det er fullt mulig å ta en dopause, og sette seg en annen plass etterpå, eller rett og slett si at dette ikke er greit). 
Han var skikkelig skuffet over seg selv også, og skremt over hvor full han ble, og ikke var tydeligere på grenser. 
Jeg har sagt at om dette gjentar seg, er vår familie ferdig..jeg ønsker ikke å fremstå som en tulling og idiot for andre. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette må du ta med mannen din.

Anonymkode: 0569b...604

Det har jeg gjort. Jeg ønsker å høre hva andre mener om kvinnens oppførsel i denne situasjonen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å høre hva andre mener om kvinnens oppførsel i denne situasjonen.

Jeg tror ingen oppegående kvinne vil mene noe om en slik dame, de vil mene noe om mannen din, og dermed, om deg.

Så det du i praksis gjør når du spør hva kvinner mener om henne, er å henvende deg kun til de som vil bekrefte dine tanker om at det er mulig å plassere skylden hos henne og slippe unna selv.

Du kan jo alltids prøve. Legg skylden på henne og spring så raskt du klarer. Jeg spår du kommer max to-tre meter, før du får det hele i hodet. 

Anonymkode: f40ce...71a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ingen oppegående kvinne vil mene noe om en slik dame, de vil mene noe om mannen din, og dermed, om deg.

Så det du i praksis gjør når du spør hva kvinner mener om henne, er å henvende deg kun til de som vil bekrefte dine tanker om at det er mulig å plassere skylden hos henne og slippe unna selv.

Du kan jo alltids prøve. Legg skylden på henne og spring så raskt du klarer. Jeg spår du kommer max to-tre meter, før du får det hele i hodet. 

Du mener det er min feil at hun klenger på han?

Som sagt, jeg har allerede tatt situasjonen opp med mannen i huset, og gitt et ultimatum ifht denne situasjonen. 
Men jeg ønsker å høre hva andre mener om kvinnens oppførsel. Jeg har allerede sagt hva jeg mener om mannens oppførsel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du mener hun gjør dette med overlegg, ville jeg gitt henne klar beskjed. Evt at mannen din ber henne slutte. Skjønner det er vanskelig for han dersom det er slik det er fremstilt her, virker det bare som han prøver å ikke være kjip. 

Anonymkode: 8c97f...e75

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt, jeg har allerede tatt situasjonen opp med mannen i huset, og gitt et ultimatum ifht denne situasjonen. 
Men jeg ønsker å høre hva andre mener om kvinnens oppførsel. Jeg har allerede sagt hva jeg mener om mannens oppførsel.

Hvis en mann begynner å beføle deg, og du lar ham gjøre det, hvem tror du mannen din blir sur på?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er uskyldig i dette. Det er to parter som har driti seg ut. Han og henne. Her bør du forvente at han er tydelig mot henne på at nærkontakt av noen slag er uaktuelt. Og i tillegg må han være tydelig i sin avvisning. Så ugreit med «venninner» som oppfører seg slik. Har hatt er par av de. Men jævlig irriterende med en mann som ikke sier ifra heller!

Anonymkode: d3240...b94

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har jeg gjort. Jeg ønsker å høre hva andre mener om kvinnens oppførsel i denne situasjonen.

Denne såkalte venninnen din er en dårlig venninne og du bør virkelig sette henne på plass! 

Anonymkode: de179...b97

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Nuith skrev (4 minutter siden):

Hvis en mann begynner å beføle deg, og du lar ham gjøre det, hvem tror du mannen din blir sur på?

Hehe, ja den er jeg enig i. Men brukeren jeg siterte mente det var min feil at denne venninnen klenger på mannen min.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ikke greit! Hadde følt meg så dum, når det tydeligvis var så påfallende at andre følte behov for å fortelle deg om dette. Føler med deg, og hadde kjent på samme følelser som deg. Gi mannen en sjanse, men godt du sa klart i fra! Men om dette er en nær venninne, så hadde hun jammen meg også fått høre, gjerne med mannen hennes tilstede. slik oppfører man seg ikke, og jeg tenker at mannen hennes også tenker det samme og er flau! 

Endret av Snabeltann
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Denne såkalte venninnen din er en dårlig venninne og du bør virkelig sette henne på plass! 

Anonymkode: de179...b97

Enig ! Upassende oppførsel fra "venninnen". Har ei venninne som var slik med alle opptatte menn, hvis en av de falt for fristelsen og var utro og ville satse på henne. Da mistet hun interressen, spennende å "stjele" mannen, så var det ikke spennende lenger når jakten var over.

Men syns at du bør sette henne på plass om ikke mannen din gjør det skikkelig 

Anonymkode: d7f3b...b8e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er uskyldig i dette. Det er to parter som har driti seg ut. Han og henne. Her bør du forvente at han er tydelig mot henne på at nærkontakt av noen slag er uaktuelt. Og i tillegg må han være tydelig i sin avvisning. Så ugreit med «venninner» som oppfører seg slik. Har hatt er par av de. Men jævlig irriterende med en mann som ikke sier ifra heller!

Anonymkode: d3240...b94

Ja 🤬🤬 Jeg har vært jævlig tydelig på hva jeg mener om hans oppførsel, og hva mine forventninger for fremtiden er. Jeg har gitt beskjed om at han enten setter tydelig grense og får henne bort neste gang, eller så går jeg. Jeg finner meg ikke i å fremstå som et godtroende fjols når jeg forlater en fest. Jeg ønsker heller ikke å ende opp som et nervevrak som tygger negler og er nervøs hver gang han er ute. Jeg tenker ikke å gå på akkord med de grensene og verdiene vi har for vårt forhold. 
Han skammer seg som sagt, og har bedt om unnskyldning 100 ganger..for min del betyr ikke unnskyldningen noe som helst, om ikke handlinger i fremtiden tilsier at han mener han selv dreit seg ut. Så, mitt krav til han er å slutte å være så forbanna snill og vennlig, og sette henne på plass. 
For meg er dette skikkelig trashy og harry oppførsel - av dem begge. Jeg lurte bare på om andre ville ha reagert, og om noen har kjennskap til slike venninner selv.

• Liker 11
Skrevet

Snakk med henne, gi tydelig beskjed at sånn klenging på mannen din ikke er greit. Blir hun sur, så whatever. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke din feil at hun klenger.

Ikke din feil at han lar henne klenge.

Din feil at du blir værende i et forhold med en som lar damer klenge.

Dette kan du selvfølgelig mene hva du vil om, men det er strengt tatt bare deg selv det går ut over. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor står det?

Antar at du har gitt et ultimatum nå, at det ikke er noe du har gitt tidligere og deretter ikke levd opp til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor står det?

Antar at du har gitt et ultimatum nå, at det ikke er noe du har gitt tidligere og deretter ikke levd opp til. 

Det står i flere innlegg i tråden :) 

Nei, jeg har ikke gitt ultimatum tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...