AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 På treningssenteret er det en noe eldre mann som konstant stirrer på meg når jeg trener. Spesielt når jeg gjør knebøy og markløft. Jeg går i helt vanlige treningsklær. Tights og vanlig genser. Tightsene er ikke slike som skal løfte og forme rumpa, det er bare helt normale tights. Men jeg har en fin figur og stor rumpe og lår, jeg kan ikke noe for at figuren min er feminin. Har aldri hatt et problem med at noen stirrer og glor på meg. Jeg er ganske observant og merker fort blikk. Dette har gjentatt seg flere ganger og han er som oftest der når jeg er der (jeg trener regelmessig etter faste tider). Han har spurt meg ut på middag noen ganger, men jeg takket høflig nei fordi jeg ikke er interessert. Er ikke interessert i menn i det hele tatt og jeg er ikke på treningssenteret for å date. Har jeg sett kjekke menn der som jeg har gitt et par ekstra blikk? Ja, men det betyr ikke at jeg vil gå ut med dem - og jeg stirrer ikke... Det verste han gjorde en gang var faktisk å beføle rumpa mi i markløft. Han gikk casual forbi mens han strøk meg over baken. Jeg reagerte kjapt å sa at det der er ikke greit. Da blunka han bare til meg.. Etter dette gikk den en stund før jeg så han men så dukka han plutselig opp igjen. Jeg har trent i en god del år og har aldri opplevd lignende. Har aldri opplevd trakassering eller at noen seksualiserer meg på denne måten som han gjør. Blikket hans er helt... Æsj, ja. Dere damer skjønner. Han har også tilbudt seg å spotte meg i knebøy men det har jeg takket nei til, og heller spurt noen andre (Jeg trener alene for meg selv uten trenevenn) I det siste har jeg syntes denne stirringen er vanvittig ubehagelig. Det har også sett ut som han har filmet meg, en gang så jeg på han mens han satt med mobilen vendt mot meg og da "skvatt" han. Men jeg har ingen "bevis" på dette, det er bare noe jeg oppfattet. Jeg vet at de som jobber der sannsynligvis ikke vil gjøre noe med det, jeg orker ikke høre at jeg er innbilsk osv når jeg faktisk ser at mannen stirrer meg ned og han har spurt meg ut to-tre ganger.. Så jeg tok saken i egne hender. Jeg droppet å barbere leggene mine i noen uker. Jeg har blek hud og mørke hår, så hårene blir fort synlige, og jeg er ganske hårete om jeg ikke barberer. Hårene på leggene ble lange og jeg lot også hårene under armene gro. Tok på meg en tights som bare gikk til knærne og en singlet, dette var på fredag. Han var der. Jeg skulle trene armer, og første øvelsen var skulderpress. Jeg satte meg godt til rette på benken, løftet vektene over hodet mens jeg fikk blikkontakt med han og smilte. OG DERE SKULLE SETT BLIKKET HANS!!!!!!!!! Den avskyen! Jeg begynte å le, måtte avbryte øvelsen. Men så fortsatte jeg, og la merke til at han ikke glodde. I løpet av økten glodde han ikke en eneste gang og for første gang på trening følte jeg meg ikke beglodd. Fikk noen blikk på leggene fra damer som jeg la merke til, men det brydde jeg meg ikke om. En dame ga meg faktisk tommel opp, jeg tror hun fikk med seg den skulderpress-seansen, ei jeg har lagt merke til er der ofte med meg. I dag var jeg der igjen, og han var der samtidig. Han så ikke på meg en eneste gang. Da hadde jeg vanlige treningsklær. Så, damer.... Mitt tips: la håret gro en stund. Vis det frem. Mannen vil la deg være i fred. Jeg er så glad nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det kan se ut som han vil la meg være i fred fremover. Anonymkode: 4e684...496 26
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Gadd ikke å lese, men det eneste som hjelper er vel å fjerne alle de som trakkaserer? Anonymkode: 00f6f...09f 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gadd ikke å lese, men det eneste som hjelper er vel å fjerne alle de som trakkaserer? Anonymkode: 00f6f...09f Man kan også gjøre seg selv mindre attraktiv med enkle grep, for eksempel la kroppshåret gro litt. Har du bart kan du droppe å vokse den. Da er du ikke lenger en seksuell og vakker drøm, men plutselig et kvinnemenneske som han ikke vil runke til eller glo på lenger. Anonymkode: 4e684...496 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Han skulle vært utvist. Problem solved. Men bra du fant din løsning da. Anonymkode: adfc0...654 18
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan også gjøre seg selv mindre attraktiv med enkle grep, for eksempel la kroppshåret gro litt. Har du bart kan du droppe å vokse den. Da er du ikke lenger en seksuell og vakker drøm, men plutselig et kvinnemenneske som han ikke vil runke til eller glo på lenger. Anonymkode: 4e684...496 Jeg forlanger faktisk ikke å bli seksuelt trakassert uavhengig av klær og barbering. Anonymkode: adfc0...654 17
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Som det gamle ordtaket sier, Hvis du er full av hår, er det ingen som klår Anonymkode: 87399...98d 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Det er ikke mitt ansvar å ikke bli seksuelt trakasert. Anonymkode: a5e4e...47d 14
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han skulle vært utvist. Problem solved. Men bra du fant din løsning da. Anonymkode: adfc0...654 Sjefen på senteret er mann og alle som er ansatt der er også menn. Regner med de bare hadde sett på meg som en hysterisk #metoo-kjerring, ser jo hvordan menn skriver om dette temaet på internett. Hadde snakket med sjefen om det var en kvinne, for kvinner har som oftest forståelse om at slikt er ekkelt og ubehagelig. Menn har aldri det... Ja, jeg er glad for det. Skal ikke nøle med å gjøre det samme igjen om det skjer. Anonymkode: 4e684...496 10
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg forlanger faktisk ikke å bli seksuelt trakassert uavhengig av klær og barbering. Anonymkode: adfc0...654 Helt greit det, men det bryr ikke menn seg om. Men det de ikke liker, er kroppshår. Da skal det ikke mer enn et par hårete legger til for at de skygger banen, og når et så enkelt og overfladisk tiltak kanskje er løsningen, så er det faen meg verdt det. Anonymkode: 4e684...496 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Tror du at seksuell trakkasering «oppstod» sammen med barberhøvvelen? Det er kun én årsak til trakkasering og det er de som trakkaserer. Anonymkode: 00f6f...09f 13
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Alvorlig talt, han skulle vært utvist. Anonymkode: faf28...f4d 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du at seksuell trakkasering «oppstod» sammen med barberhøvvelen? Det er kun én årsak til trakkasering og det er de som trakkaserer. Anonymkode: 00f6f...09f Kan du forklare logikken bak at han nå plutselig ikke er "tilfeldigvis borti meg", ikke ber meg på middag og ikke glor lenger, etter at han så jeg hadde kroppshår? Anonymkode: 4e684...496 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alvorlig talt, han skulle vært utvist. Anonymkode: faf28...f4d Som sagt, det er kun menn som er sjef og personlige trenere på senteret, så det hadde nok ikke hjulpet at jeg sa ifra. Regnet med jeg bare hatt fått beskjed om å trene i hettegenser og joggebukse, og slutte å tro at verden handlet om meg eller noe i den dur. Anonymkode: 4e684...496 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alvorlig talt, han skulle vært utvist. Anonymkode: faf28...f4d Ja, men man får bare beskjed om at man innbiller seg ting og at man skal tolke det som et kompliment, eller at man blir overfokusert på det. Men det er noe merkelig at denne mannen trodde at hans mening betydde noe ... trodde han at TS er på trening for hans del? Veldig merkelig oppførsel. Har jo erfart menn før i utlandet som blir SJOKKERT over å se kvinner med ‘bart’ ... hey, realitetssjekk. Den dama med barten er ikke til for deg. Anonymkode: ad983...0ea 4
Druid Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, det er kun menn som er sjef og personlige trenere på senteret, så det hadde nok ikke hjulpet at jeg sa ifra. Regnet med jeg bare hatt fått beskjed om å trene i hettegenser og joggebukse, og slutte å tro at verden handlet om meg eller noe i den dur. Anonymkode: 4e684...496 Jeg ville blitt ekstremt overasket om han ikke tok det alvorlig: treningssenter bransjen er konkurranseutsatt og for øyeblikket trenger de hver kunde de kan få. Og denne typen saker skader sentrene enormt, spesielt hvis de ikke oppdager det før det er for sent. 13
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Druid skrev (Akkurat nå): Jeg ville blitt ekstremt overasket om han ikke tok det alvorlig: treningssenter bransjen er konkurranseutsatt og for øyeblikket trenger de hver kunde de kan få. Og denne typen saker skader sentrene enormt, spesielt hvis de ikke oppdager det før det er for sent. Med andre ord handler det kun om penger og ikke hvordan det er for meg å bli trakassert. Nei nå er problemet ute av min verden. Han behandler sikkert andre kvinner sånn også, så får håpe at noen av de klage. Anonymkode: 4e684...496 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som det gamle ordtaket sier, Hvis du er full av hår, er det ingen som klår Anonymkode: 87399...98d gammelt jungelord eller?🤣 Anonymkode: 62281...3c9 3
Helgeline Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Bra du fant en løsning som fungerte da. Jeg trodde at historia skulle ende med at du kløp (hardt!) tilbake eller mer håndfaste virkemidler (har selv god erfaring med det) men dette var jo en fin og «ikke-voldelig» strategi 😀 Men usikker på om det fungerer på alle menn. Finnes de som liker kroppshår på damer, eller ikke bryr seg. 2
Druid Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du forklare logikken bak at han nå plutselig ikke er "tilfeldigvis borti meg", ikke ber meg på middag og ikke glor lenger, etter at han så jeg hadde kroppshår? Anonymkode: 4e684...496 Fordi HAN ( en spesifikk dude) synes kroppshår er avtennende. Neste uke dukker det opp ett eller annet kryp som synes naturlig ell busk er sexy og da har du det gående. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå