Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kun godkjent grunnskole, altså ungdomskolen... gikk på helse og sosial på vgs, fikk 5’ere i alle fag, men strøk i et fag, så ikke godkjent 😕 

er nå ufør

kan jeg si at høyeste «utdanning» er vgs? Eller blir det løgn og jeg må si ungdomsskolen...?

Anonymkode: a30d5...a27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at du ikke har noe høyere utdanning? Hvem er det snakk om her? Når bekjente spør eller i jobbsituasjon?

Anonymkode: eb154...0c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har kun godkjent grunnskole, altså ungdomskolen... gikk på helse og sosial på vgs, fikk 5’ere i alle fag, men strøk i et fag, så ikke godkjent 😕 

er nå ufør

kan jeg si at høyeste «utdanning» er vgs? Eller blir det løgn og jeg må si ungdomsskolen...?

Du kan ta et online kurs i koding for nybegynnere. Deretter kan du si at du har studert koding. Hvis de spør om tittel kan du si at du har fullført navnet på kurset

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville sagt det sånn jeg. At du har videregående, men mangler ett fag for å få godkjent vitnemål. 

Du vil ikke prøve å ta det faget opp igjen da? Så du får et vitnemål?

Anonymkode: 8428f...ee5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fullfør vgs, og så ta et nettstudieårskurs på et universitet. Da har du høyere utdanning. 

Anonymkode: 4fb63...9cb

• Liker 1
Skrevet

Er bare å si at du ikke har en høyere utdanning. Folk vil da bare gå ut ifra at du he fullført videregående og gått ut i jobb etter det. 

Ingen som blir å spør om du har fullført videregående helt ut i det blå. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Livets harde skole ;) 

Anonymkode: 06101...816

• Liker 2
Skrevet

I den grad du trenger det, altså hvis noen spør i en eller annen uformell sammenheng kan svaret være så enkelt som: "Jeg gikk helse og sosial på videregående, men strøk i ett fag." 

Hvis du i formell sammenheng må krysse av for utdannelse, så er det vel nesten alltid høyeste fullførte de spør etter. Da er det ungdomsskolen som er rett svar. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fullført, men ikke bestått videregående opplæring.

Anonymkode: 09181...9f7

• Liker 1
Skrevet (endret)

du kan si at du ikke har tatt høyere  utdanning, og gikk helse og sosial på videregående. ikke behov for å poengtere at du mangler et fag. det kan du jo selv føle på om du ønsker å si ut fra samtalen og situasjonen. hvis du med en gang svarer at du mangler et fag åpnes det jo og for mer spørsmål eller at de gjør feiltolkninger/stempler basert på et fag . du har heller ikke lyvd, men ikke nødvendig å fortelle alt til alle. 

folk flest spør mer for å bruke det som videre samtale, i starten når man skal bli kjent eller som vanlig løsprat/finne noe felles. tenk at  du kan kontrollere hvilken vei samtalen går ut fra dine svar. 

Endret av renchr
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

er nå ufør

Mitt svar ville vært "jeg gikk/tok helse og sosial på videregående". Hadde ikke gått mer inn på det. Spør de om du jobber på sykehjem, i barnehage o.l., kan du heller svare at du nå er ufør. Du trenger ikke gå inn på at du har strøket i et fag.

Anonymkode: f8367...a7e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

I hvilke situasjoner spør folk om hvilken utdanning du har? Det er jo ikke vanlig å bare anta at noen har utdanning?
Om det er i sammenhenger der folk prøver å bli kjent med deg, så ville jeg sagt at jeg gikk helse og sosial på videregående, hadde ikke giddet å sagt at jeg ikke besto ett fag. 

Om de spør hva du jobber med, så ville jeg bare vært ærlig og sagt at jeg var ufør. 

Anonymkode: c501e...e9b

AnonymBruker
Skrevet

Hva er sammenhengen? 
Hvis det er uformelle sammenhenger (noen som vil bli kjent eller lignende) ville jeg bare svart videregående. 
Hvis det er jobbintervju, bør du si at du mangler ett fag på å få vitnemål (stor forskjell på det og ti fag!). 
Er det snakk om spørreskjema og lignende spør de som regel etter høyeste fullførte utdanning, og det er da for deg ungdomsskole. 

Anonymkode: 32245...8df

Skrevet

Si det som du har sagt i det her.

AnonymBruker
Skrevet

Dunst du har gått helse og sosialfag, men er nå ufør.. 

trenger ikke å si du har strøket, det er irrelevant. Folk spør bare for å vise interesse

Anonymkode: ecd1b...203

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...