Gå til innhold

Er så lei av at folk sier hunden min ikke er en ordentlig hund, eller rotte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan trøste deg med at de fleste som tøffer seg med sånne kommentarer ikke er ordentlige hundefolk, men folk uten peiling. Et hundemenneske som bruker hunden aktivt til noe (f.eks lydighet, gjeting, jakt) vil stort sett selv velge en rase som passer dette formålet, men vil også se at som familiehund har man like mye hund om det er en chihuahua eller labrador. Mange raser er avlet så langt vekk fra det de opprinnelig brukes som (i hvert fall en god del av dem), at det som blir ansett som "skikkelige hunder" av enkelte folk i praksis er store selskapshunder. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 20.57):

Synes de fleste lap-dogs er patetiske. Det er ingenting igjen av det som en gang var et dyr som greide seg selv. Ingen instinkter igjen utenom å spise og sove.

Anonymkode: 0c9b9...74f

går de ikke på do?

Anonymkode: c9b1d...322

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg ts og det er helt idiotisk at det skal være slik. Jeg har selv en liten hund nå som får samme opplæring som brukshundene jeg har hatt før. 
Når jeg møter folk med slike holdninger er det kjempegøy å ha den hunden som er mest lydig og mestrer mest, og der deres «liksom-ordentlige» hund såvidt gidder å komme når den blir ropt på eller klarer å sitte på kommando😂

Anonymkode: b8028...49b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig med deg ts og det er helt idiotisk at det skal være slik. Jeg har selv en liten hund nå som får samme opplæring som brukshundene jeg har hatt før. 
Når jeg møter folk med slike holdninger er det kjempegøy å ha den hunden som er mest lydig og mestrer mest, og der deres «liksom-ordentlige» hund såvidt gidder å komme når den blir ropt på eller klarer å sitte på kommando😂

Det er en chihuahua forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at enkelte raser blir kalt rotter. De er skremmende like. Tenker da på chihuahua, papillon, pomeranian. Generelt en del stygge små bikkjer.

Anonymkode: 1fc36...56e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 15.33):

De har jo rotte-dna.

Men unødvendig, ja. Men folk er glad i rottene  sine også.

Anonymkode: 3d128...797

Har hunder rotte DNA?   Har du en link?

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (10 timer siden):

Utrolig uhøvla og unødvendig.

Jeg red shetlandsponni før, og én dag var det noen som stoppet bilen, dro ned vinduet og hoiet, "Er det en hund du rir på?". Og jeg husker jeg tenkte "Er du helt idiot i hodet eller? Når sist ble det normalt å dra på ridetur med hund?", men jeg sa selvsagt ingenting.

:balltre:

Beklager altså, men denne fikk meg til å le høyt😂😂😂 Det ble så absurd, at jeg klarte ikke å la være😁 Men selvsagt er det frekt av folk. 

Gikk tur med en venninnes Toypuddel. Da stoppet det opp en mann som lurte på om "det" jeg hadde i bånd gikk på batteri. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...