AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hadde du som forelder støttet henne i det og heiet på at hun fant den "perfekte" eller hadde du oppfordret til at hun også gav andre en sjanse så lenge de var et godt menneske? Anonymkode: 8a93a...da6 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 7. juni 2021 Jeg hadde ikke sagt noen ting... hvorfor skal jeg legge meg opp i det? La de unge få ha sine egne preferanser uten innflytelse fra de eldre Anonymkode: cd652...2df 59
Pappi Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Dette tenker jeg at hun fikk bestemme selv. Det finnes nok av kandidater med høyere utdannelse så jeg har ikke følelsen av at dette ville begrenset alternativene hennes så veldig. Endret 7. juni 2021 av Pappi 24
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Det er vel helt og holdent opp til henne? Anonymkode: d8027...825 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke sagt noen ting... hvorfor skal jeg legge meg opp i det? La de unge få ha sine egne preferanser uten innflytelse fra de eldre Anonymkode: cd652...2df Pappi skrev (2 minutter siden): Dette tenker jeg at hun fikk bestemme selv. Det finnes nok av kandidater med høyere utdannelse så jeg har ikke følelsen av at dette ville begrenset alternativene hennes så veldig. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel helt og holdent opp til henne? Anonymkode: d8027...825 Dere ville ikke sagt noe selv om hun i voksen alder hadde fortsatt å velge de "perfekte" som egentlig ikke ønsker å innlede en seriøs relasjon med henne? Anonymkode: 8a93a...da6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Hadde sagt at da utelukker hun mange bra folk. Men latt det være med det. Det er opp til henne selv. Anonymkode: 51555...b0a 30
Problemløseren Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Jeg ville sagt hva jeg tenkte om saken. Hvis datteren din tror hun er bedre fordi hun har høyere utdanning så har hun et problem. Dette burde du hjelpe henne til å innse 13
Zooey Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Synes det er litt rigid å ikke ville det av prinsipp, men har forståelse for at hun har den preferansen. 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Man er ikke perfekt selv om man har høyere utdannelse. Veldig mange har høyere utdannelse i dag. Anonymkode: 41983...326 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Det å være et godt menneske er hundre ganger viktigere og det har jeg sagt mange ganger til barna. Håper både de og fremtidig partner er snill og god, utdannelsen deres kommer i andre rekke. Jeg ville definitivt sagt min mening om det hvis de hadde kommet med en sånn uttalese. Anonymkode: c830a...b2f 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Jeg ville sagt at det er en feil holdning å ha Anonymkode: 3902d...ba1 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Hun er smart nok til å vite at utdannelse er betydningsløst i relasjoner. Hun vet at det som er viktig er personlighet og at man trives sammen. At man er på noenlunne samme nivå intelligensmessig. At man er grei og raus. Anonymkode: 46ea4...673 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Hennes liv, hennes valg. Anonymkode: f982e...af9 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 Det er da bare normalt at folk med universitetsutdannelse søker andre med tilsvarende utdannelse. Uten å ha gjort det med vilje har det jo seg slik at jeg så vidt har noen venner eller tidligere forhold med noen som ikke har minst en mastergrad, selv har jeg doktorgrad. I tillegg til at man naturlig finner folk med lignende evner og interesser med en selv, er det ikke til å stikke under en stol at de fleste menn med høy økonomisk og kulturell kapital har universitetsutdannelse. Det er en kjensgjerning i samfunnsforskningen at høyt utdannede kvinner sjelden velger en partner med lavere utdanning enn seg selv. Datteren din virker bare selvbevisst nok til å vite at hun ikke ville vært fornøyd med noen uten utdanning. Anonymkode: 9f38d...545 12
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Hadde sagt hun var blitt en skikkelig dustekjerring og at hun fikk skjerpe seg. Anonymkode: 8c289...26e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Hennes valg, men sier alt om holdningen hennes til andre mennesker. Så personlig ville jeg ikke brukt tid på henne som menneske. Anonymkode: 6a787...908 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere ville ikke sagt noe selv om hun i voksen alder hadde fortsatt å velge de "perfekte" som egentlig ikke ønsker å innlede en seriøs relasjon med henne? Anonymkode: 8a93a...da6 Hva er dette her egentlig? Menn som har høyere utdannelse er ikke alle perfekte, og det er selvfølgelig helt greit å ha de preferansene man vil. Det er ufattelig merkelig at du tror du kan tvinge voksne mennesker til å være sammen med noen de ikke ønsker, bare fordi at du vil at de skal velge annerledes. Og selvsagt finnes det en rekke menn med høyere utdannelse som er seriøse. Hvorfor tror du at alle med høyere utdannelse er playere? Se deg rundt omkring, så ser du at det finnes mer enn nok menn med høyere utdannelse i etablerte forhold. Anonymkode: 242f0...755 15
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 "Hvis datteren din med bachelorgrad eller høyere hadde uttalt at hun aldri ville date noen uten høyere utdanning av prinsipp" Hvilket prinsipp? Anonymkode: 6e084...0f1 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Hadde tenkt det var helt ok. Jeg har selv doktorgrad og hadde følt det var rart å date noen uten utdanning. Både fordi utdanning former en som person (ikke nødvendigvis til det bedre, men det er lettere å leve med noen som er lik en selv). Anonymkode: 206a0...c86 14
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dere ville ikke sagt noe selv om hun i voksen alder hadde fortsatt å velge de "perfekte" som egentlig ikke ønsker å innlede en seriøs relasjon med henne? Anonymkode: 8a93a...da6 Hvordan kan du vite det om alle som har god utdannelse 🤣 det blir for generaliserende Anonymkode: cd652...2df 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå