AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Jeg synes denne tanken er deprimerende. I bibelen står det at det skal skapes en ny himmel og en ny jord, og man kan tyde det til at alle døde hviler til den dagen. Det vil ikke føles lenge , fordi man sover og for Gud er en dag som tusen år. Jeg ønsker at mine kjære avdøde er i himmelen nå, og ikke ligger å hviler og at alle kommer dit samlet. Er det noen steder i bibelen som tyder på at man kommer til himmelen når man dør uten å vente på en felles opprykkelse? Anonymkode: 9848a...c97
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Hva da med nær døden opplevelser? De sier jo de har møtt Jesus. Ja jeg er troende. Jeg ønsker ikke noen motbevis på selve kristendommen, det er ikke trådens budskap. Anonymkode: 9848a...c97
Den Sagnomsuste Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 2. Korinterbrev: (Sitat) For vi vet at om det rives ned, dette teltet som er vårt jordiske hus, så har vi i himmelen en bygning som er fra Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender. 2 Mens vi er her, sukker og lengter vi etter å bli ikledd og omsluttet av vår himmelske bolig. 3 For når vi slik er blitt kledd, blir vi ikke stående nakne. 4 Så lenge vi bor i vårt jordiske telt, er vi nedtrykt og sukker. For vi ønsker ikke å bli avkledd, men påkledd, så dette dødelige kan bli oppslukt av livet. 5 Den som har gjort oss i stand til nettopp dette, er Gud, som har gitt oss Ånden som pant. 6 Derfor er vi alltid ved godt mot, selv om vi vet at så lenge vi er hjemme i kroppen, er vi borte fra Herren. 7 For vi vandrer i tro, uten å se. 8 Men vi er ved godt mot, og helst vil vi flytte bort fra kroppen og hjem til Herren. 9 Derfor setter vi vår ære i å være til glede for ham, enten vi er hjemme eller borte. 10 For vi må alle fram for Kristi domstol, for at hver og en kan få lønn for det han har gjort gjennom sitt liv i kroppen, enten godt eller ondt. (Sitat slutt). Kirker tror og lærer forskjellig i dette spørsmålet, men vi har helt fra Paulus trodd på en tilværelse hos Gud. Vi har trodd at menneskesjelen vil finne hvile hos Gud når mennesket dør. Denne tilstanden er svært god, men ikke fullkommen. Mennesket består av ånd, sjel og legeme. Uten legemet/ kroppen er vi ikke hele mennesker. Det er denne harmonien som skal gjennopprettes ved tidens slutt da Kristus (lovpris Hans Hellige navn!) skal komme igjen for å vekke våre døde kropper til live. Da skal vi igjen være mennesker med ånd, sjel og kropp. I mellomtiden vil vi være hos Herren og la meg tilføye at hos Herren finnes det kun glede og fred. Dine kjære avdøde har det derfor fantastisk hos Gud. Jeg går her utfra at de trodde på Kristus. Den som tror har ingenting å frykte. Sjelesøvn er forøvrig noe Calvin fant opp under reformasjonen. Det har aldri vært kristen lære. Jeg håper noe av det jeg har skrevet oppleves nyttig for deg. Guds fred kjære søster i Kristus vår Herre ♥️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå