AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Jeg er en singel dame på 25 år som prøver å komme meg inn på boligmarkedet. Har 2,3 millioner til rådighet og vil kjøpe i Oslo og områdene rundt. Problemet er ikke prisantydningene til boligene, men jeg vinner ingen budrunde da de fleste andre enten har samboer eller foreldre som hjelper til og dermed blir leilighetene solgt for langt mer enn prisantydning. Hva ville dere gjort i min situasjon? Spart videre og ikke gitt opp, eller prøvd å se om det var mulig å få jobb andre steder i landet? Lite lyst å flytte bort fra nettverk så vurderer å bare spare videre og heller leie bolig, men vet ikke om det er særlig lønnsomt heller Anonymkode: a4f18...2a5
Rosi Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Når du sier områdene rundt Oslo, hvor langt unna ser du da? Hvor lang tog/busstur er du villig å ta til venner/jobb? Hva er minimumskravene du har til bolig?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Det er vanskelig for oss å svare på om du bør bli i Oslo eller flytte. Det er klart det er billigere å bo andre steder, så dersom det å eie bolig er viktig for deg, er det jo en god idé å flytte på seg. Ønsker du derimot å bli i Oslo, må du spare videre, og kanskje gå ned i størrelseskrav. Husk at boliger ikke koster det som står i annonsen, de koster det markedet er villig til å gi. I lange perioder de siste årene, har det vært 3-500 000 over prinantydning, og da må du ta det med i beregningen når du går på visning. Står det at prisantydningen er 2 millioner, må du regne med at den kanskje koster 2,5. De på leiligheter som er innenfor det du faktisk har råd til, og er ikke de fine/store nok for deg, så må du spare en stund til. Anonymkode: 61459...5d2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Jeg vet ikke hva jeg ville valgt i din situasjon. Om problemet er at leiligheter bare går over prisantydning, ville jeg ikke vært så redd, men forstatt å spare aggressivt. Boligmarkedet vil nok stige, men det fenomenet at "alt" går over prisantydning går i bølger. Har du prøvd deg på alt innenfor budjsettet ditt? "Stygge" leiligheter kan fort bli pene og får ofte mindre budrunder, To alternative idéer: Kjøp noe et annet sted, men som fremdeles er lett å leie ut og prisstigning, og lei det ut. Og så kan du spare både gjennom prisstigning på den leiligheten, nedbetaling av lån og indeksfond. Dette krever at du kan vente lenge med å få eget sted å bo. Kjøp sammen med en venn. Anonymkode: 3a8cd...769 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå