Gå til innhold

Turbukse i store størrelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger en bukse i stor størrelse som er vind- og vanntett. Må kjøpes i butikk, da den trengs til onsdag😅 Stormberg er prøvd ut, å jeg har for store legger å lår til at jeg får de på uten å se ut som dårlig stappa pølse🙄 

Noen som vet av fysiske butikker i oslo området som kan ha? 

Anonymkode: a3211...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke direkte hjelpe deg, men vet at Bergans og Norrøna er trange i livet, selv med justeringer. Tror jeg ville forsøk G-sport eller XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjellsport har, men de holder til i Sandefjord dessverre. 

Anonymkode: 07d92...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zizzi kanskje? De har også begynt å selge tur- og sportstøy. Det er mulig at det meste er tilgjengelig bare via nettet, men jeg ville uansett spurt i en butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå for en herremodell fra Bergans, de er ikke så trang i livet som damemodellene, og går høyere opp i str. 

Anonymkode: 95a46...9f8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv Bergans Fløyen, den er superelstisk og god å ha på.

Anonymkode: 9c1a5...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvilken størrelse er du? Opptil 46/48 kan Bergans Breheimen kanskje passe. Det samme med Fjellraven curved. Sjekk om Twentyfour har inne noe, de har størrelser. 

Stormberg har litt snodig passform ja. 

Anonymkode: cbfb1...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns Bergans er store i størrelsen. Jeg er egentlig XXL, men kan bruke XL i bukser og L i overdeler fra Bergans. 

Anonymkode: b0c5e...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stappa? Min erfaring med turbukser er at de vider seg ut, så om de er litt trange vet kjøp blir de raskt passe... 

Anonymkode: a75f2...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns Bergans er store i størrelsen. Jeg er egentlig XXL, men kan bruke XL i bukser og L i overdeler fra Bergans. 

Anonymkode: b0c5e...bc4

Enig, Bergans er romslige i str

Anonymkode: a75f2...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med stor størrelse? Fjällräven har curved opp til str 48. 

Sjekk også ut et rimeligere merke hos Turbukse.no

Anonymkode: fb198...428

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 7.26):

Jeg bruker størrelse 46-48 og jeg måtte gå ned i størrelse på wrangler sitt turtøy. Så jeg kan trygt si at disse er store i størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Gammel tråd men ser det ble spurt om "pølseeffekten" på Stormberg. Jeg har testet et par av modellene de har (Veiviser og Holfossen) og har vel stort sett konkludert med at den/de som utarbeidet den størrelsestabellen må ha vært på fylla.

Jeg er en ganske standard str 50/52 i de vanlige kjedebutikkene og med pærefasong. Stormberg sine damebukser i str 4xl som etter egen tabell skal tilsvare 56/58 fikk jeg ikke lenger opp enn til midt på lårene og i leggene føltes som om de var ikledd kompresjonsstrømper. Ironisk nok så hadde nok buksene passet over rumpa men de ville ikke hatt loose fiteffekten jeg var ute etter.

Så... Hvis noen har tips til skallbukse som faktisk ER en str 56'ish (Jeg kan ikke fordra å ha trange klær på tur, liker at turbukser sitter løst) og som har mørk/disket farge så rop ut.

Anonymkode: d0b69...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gammel tråd men ser det ble spurt om "pølseeffekten" på Stormberg. Jeg har testet et par av modellene de har (Veiviser og Holfossen) og har vel stort sett konkludert med at den/de som utarbeidet den størrelsestabellen må ha vært på fylla.

Jeg er en ganske standard str 50/52 i de vanlige kjedebutikkene og med pærefasong. Stormberg sine damebukser i str 4xl som etter egen tabell skal tilsvare 56/58 fikk jeg ikke lenger opp enn til midt på lårene og i leggene føltes som om de var ikledd kompresjonsstrømper. Ironisk nok så hadde nok buksene passet over rumpa men de ville ikke hatt loose fiteffekten jeg var ute etter.

Så... Hvis noen har tips til skallbukse som faktisk ER en str 56'ish (Jeg kan ikke fordra å ha trange klær på tur, liker at turbukser sitter løst) og som har mørk/disket farge så rop ut.

Har en teori om at det kun er i livet og lengden som justeres men de glemmer å ta hensyn til at større mennesker overraskende nok også har større lår. 

Anonymkode: 1d1c6...386

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke enig med deg. Jeg er standard 48 og har null problem med å passe inn i 2XL i buksene til stormberg. Liadalen er en favoritt her, både som hel bukse og capri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har en teori om at det kun er i livet og lengden som justeres men de glemmer å ta hensyn til at større mennesker overraskende nok også har større lår. 

Anonymkode: 1d1c6...386

Det er det dessverre flere produsenter enn de av turklær som ikke tar hensyn til, det samme skjer ofte med leggvidde.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ikke enig med deg. Jeg er standard 48 og har null problem med å passe inn i 2XL i buksene til stormberg. Liadalen er en favoritt her, både som hel bukse og capri. 

Da er du i følge tabellen en 48/50'ish størrelse ? Etter min erfaring kommer ofte problematikken rundt lår og legg når man bikker over 50, ser flere jeg kjenner sliter med det samme. Og når du bruker 2xl, sitter den da løst på deg med oversize fit ?

Jeg kunne fint ha brukt den stormbergbuksa jeg nevnte selv hvis jeg hadde vært ute etter at den satt etter for det er jo det jeg bruker i det daglige. Men når jeg prøver et plagg som i følge produsentens tabell skal være flere størrelser større enn det jeg bruker så forventer jeg faktisk en oversize fit og ikke pølseskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...