AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Del Skrevet 7. juni 2021 Var på innvendig ultralyd hos gynekolog i dag. Formålet var å bekrefte graviditet og hvor langt jeg er på vei, og bli henvist til fosterdiagnostikk om noen ukers tid. Før jeg dro dit, var jeg ganske sikker på at jeg var 7 uker på vei, basert siste mens og at jeg i tillegg brukte eggløsningstester. Men, gynekologen målte og sa at han mente jeg er 8 uker på vei. Får ikke dette til å stemme. Hvor mye kan man stole på tidlig, innvendig ultralyd når det gjelder lengde på graviditeten? Skal ha fosterdiagnostikk i det som vil være uke 12, men er det da vanlig at det kan justeres tilbake, at innvendig ultralyd ofte er feil? Erfaringer? Anonymkode: 1327e...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pudderrosa Skrevet 7. juni 2021 #2 Del Skrevet 7. juni 2021 7+0 og 8+0? Du nevner ingenting om dager i regnestykket ditt... 7+4 og 8+0 er jo nesten det samme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Del Skrevet 7. juni 2021 Pudderrosa skrev (17 minutter siden): 7+0 og 8+0? Du nevner ingenting om dager i regnestykket ditt... 7+4 og 8+0 er jo nesten det samme Jeg trodde jeg var 7 uker på vei, eller nesten 7, feks 6+6 dager. Gynekologen sa 7+6 dager, og sa han skrev inn 8 uker i henvisning til fosterdiagnostikk. Anonymkode: 1327e...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Del Skrevet 7. juni 2021 Jeg ble først flyttet 5 dager, så 1 eller 2 dager til på neste ultralyd. Etter eggløsningstesten skulle termin vært rundt 29. April, men ble født den 23.. Ultralyd stemte mer enn eggløsningstesten i mitt tilfelle. Anonymkode: 35cae...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Del Skrevet 7. juni 2021 Jeg hadde stabil syklus og brukte EL-test da jeg ble gravid. På TUL fikk jeg termin 5 dager før mine egne beregninger. På OUL fikk jeg termin én dag etter mine egne beregninger. Babyen kom forøvrig godt på overtid. Anonymkode: 18faf...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Del Skrevet 7. juni 2021 Ikke legg så mye vekt på disse tidlige målingene, helt vanlig å bli flyttet litt frem og tilbake. Jeg har alltid blitt målt til å være lenger på vei på tidlig ultralyd, og justert igjen på rutineultralyden i uke 19. Det er ikke så viktig egentlig. Det er bare for å regne termin og termin er uansett et ganske stort vindu på 4-5 uker Anonymkode: 190bb...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå