Gå til innhold

Innvendig ultralyd og endring av hvor langt man er på vei

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på innvendig ultralyd hos gynekolog i dag. Formålet var å bekrefte graviditet og hvor langt jeg er på vei, og bli henvist til fosterdiagnostikk om noen ukers tid.

Før jeg dro dit, var jeg ganske sikker på at jeg var 7 uker på vei, basert siste mens og at jeg i tillegg brukte eggløsningstester.

Men, gynekologen målte og sa at han mente jeg er 8 uker på vei. Får ikke dette til å stemme. Hvor mye kan man stole på tidlig, innvendig ultralyd når det gjelder lengde på graviditeten?

Skal ha fosterdiagnostikk i det som vil være uke 12, men er det da vanlig at det kan justeres tilbake, at innvendig ultralyd ofte er feil? Erfaringer?

Anonymkode: 1327e...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+0 og 8+0? :) Du nevner ingenting om dager i regnestykket ditt... 7+4 og 8+0 er jo nesten det samme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pudderrosa skrev (17 minutter siden):

7+0 og 8+0? :) Du nevner ingenting om dager i regnestykket ditt... 7+4 og 8+0 er jo nesten det samme

Jeg trodde jeg var 7 uker på vei, eller nesten 7, feks 6+6 dager. Gynekologen sa 7+6 dager, og sa han skrev inn 8 uker i henvisning til fosterdiagnostikk.

Anonymkode: 1327e...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble først flyttet  5 dager, så 1 eller 2 dager til på neste ultralyd. Etter eggløsningstesten skulle termin vært rundt 29. April, men ble født den 23.. Ultralyd stemte mer enn eggløsningstesten i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 35cae...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde stabil syklus og brukte EL-test da jeg ble gravid. På TUL fikk jeg termin 5 dager før mine egne beregninger. På OUL fikk jeg termin én dag etter mine egne beregninger. Babyen kom forøvrig godt på overtid. 

Anonymkode: 18faf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke legg så mye vekt på disse tidlige målingene, helt vanlig å bli flyttet litt frem og tilbake. Jeg har alltid blitt målt til å være lenger på vei på tidlig ultralyd, og justert igjen på rutineultralyden i uke 19. Det er ikke så viktig egentlig. Det er bare for å regne termin og termin er uansett et ganske stort vindu på 4-5 uker :)

Anonymkode: 190bb...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...