AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Eller er du en av de særingene som ikke vil ha bøker hjemme. Kanskje ikke i stuen, men hva med et eget rom eller kanskje kjelleren? Anonymkode: 59008...ec3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Nå har vi bare 10-12 hyllemeter med bøker. Det er kraftig nedskalert fra mer enn det tredobbelte etter at vi fjernet alt av bøker som vi ikke kom til å lese flere ganger. I hyllene har vi alt fra gamle klassikere, via kriminalromaner, til kokebøker og hobbybøker. Men hvorfor mener du at de som ikke vil ha bøker hjemme er særinger? Det betyr jo ikke at de ikke leser, men at de ikke prioriterer plass til oppbevaring av bøker. Hvorfor samle på ting som bare står og samler støv? De fleste jeg kjenner som ikke har bokhyller hjemme er flittige brukere av biblioteket og/eller "kindle". Anonymkode: d29b2...a5f
Million Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 (endret) Jeg har bokskap, for å forhindre så mye støvete hyller. To bokskap. Vet ikke hvor mange meter det blir. De siste par årene har jeg to ganger ryddet og fjernet bøker jeg vet jeg ikke kommer til å lese igjen. Prøver å nedskalere. Sist kastet jeg 75-100 bøker. Men har fremdeles mange igjen.... Ser man i dagens boligannonser for leiligheter, er det ingen plass avsatt i stuene (allrom med kjøkken/stue i ett) til bokhyller lenger. Det er ikke beregnet at folk har bokhyller, rett og slett. Ikke plass noe sted. Har man enebolig er det jo straks litt mer plass å finne, ev et eget rom til bøker om man vil. Eller en kjellerstue med bøker. Men i mange moderne leiligheter er det ikke plass lenger, nei. Men i min leilighet fra 60-tallet er det plass. Jeg elsker bøker, og liker lukten av dem og å bla i papirbøker. Blir ikke det samme med Kindle. Endret 8. juni 2021 av Million 2
Millimani Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Jeg skulle ønske jeg hadde plass til flere enn de to bokskapene jeg har på soverommet, og de to som er plassert i et kott. Men sånn er det med liten leilighet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Vi har ikke bokhyller, og ikke plass til bokhyller, bortsett fra barnerom, der er det to små bokhyller med barnebøker. Anonymkode: 19337...8ef
-venter- Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Vi har ca 15 hyllemeter pluss ungene har ca to meter hver. Vi prøver å ikke samle for mange bøker og bruker biblioteket flittig i stede. Bor i gammelt hus med store vinduer i stuen så har ikke allverdens med plass til bokhyller. I kjellerstuen derimot🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå