Gå til innhold

Kjenner dere fedre som ikke har kontakt med barna sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt nysgjerrig på slike fedre. De har frivillig valgt å ikke ha kontakt, kjenner ikke egne barn. 

Så til spørsmålet: Tenker de på barna sine, eller har de en "knapp" de har trykket på? 

Anonymkode: 69c4c...4b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tidligere en kollega som hadde lite kontakt med sin voksne sønn. Jeg tror ikke han var sammen med mor da gutten var liten heller. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om han tenkte på sønnen, men jeg tviler på det. Kollegaen min ordnet det slik at kona eide huset alene for at sønnen ikke skulle arve han. Jeg synes det er en merkelig prioritering hvis det var sånn at han i hemmelighet gikk rundt og savnet sønnen.

Nå kan jeg ikke si at det var som å slå av en knapp, mer som at knappen aldri ble slått på.

Anonymkode: abb75...f80

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde tidligere en kollega som hadde lite kontakt med sin voksne sønn. Jeg tror ikke han var sammen med mor da gutten var liten heller. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om han tenkte på sønnen, men jeg tviler på det. Kollegaen min ordnet det slik at kona eide huset alene for at sønnen ikke skulle arve han. Jeg synes det er en merkelig prioritering hvis det var sånn at han i hemmelighet gikk rundt og savnet sønnen.

Nå kan jeg ikke si at det var som å slå av en knapp, mer som at knappen aldri ble slått på.

Anonymkode: abb75...f80

Samme med min eks. Har ikke tatt kontakt med barna på ti år. Giftet seg på nytt og hus++ står på henne så ikke nav innkreving kan ta pant i eiendeler. For ja, han har gjort det han kan for å sno seg unna det økonomiske også. 

Jeg lurer på hva slags damer som blir sammen med slike menn? Han var ikke sånn i ekteskapet, ellers hadde jeg selvfølgelig ikke fått barn med han. Men alle de andre damene han har hatt etter meg har jo visst. 

Anonymkode: 6204b...c93

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kontakt med min far, men det ble like mye bestemt av mamma som han. Han utsatte meg for grov omsorgssvikt som barn, så mamma dro med meg. Han var ikke interessert i å ha kontakt med meg, og mamma ville heller ikke at han skulle ha kontakt med meg. Jeg er svært glad for det når jeg i dag ser hva halvsøskenene mine har gått gjennom.

Anonymkode: 455f1...01e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja naboen. Han har giftet seg på nytt, og driver «inn på tunet» gård med ny kone, og tar imot barn som er i omsorg av barneverntjenesten. Men har null kontakt med barn fra tidligere ekteskap. Har fått to nye barn med ny kone. Hyklersk til tusen.

Anonymkode: 21cf7...7a8

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kontakt med min far, det var alltid sjeldent med samvær da jeg var barn. Han er gift med to barn. 

Min datters far har ikke kontakt med henne. Det er han det står på, selv om han påstår hardnakket til andre at jeg saboterer. 

Anonymkode: a64b4...407

• Liker 7
Skrevet

Min eks valgte å ikke ha kontakt med våre barn. Han ville prøve kjærligheten på nytt og trengte en pause fra barna. Pausen varte i 10 år, da gikk forholdet til helvete og han hadde savnet barna sååååå mye i alle disse årene. Bare bullshit, da han er voksen nok til å bestemme selv, men han lot nye dama bestemme alt.

Etter de ti årene hadde han kontakt med barna, men nå var de blitt voksne og ville snakke om de årene uten far. Det ønsket ikke far for han mente at de nå var voksne og måtte la fortid være fortid. Ente med at ene barnet vært ga han er kald skulder og ikke ønsker kontakt med han lenger. Vår eldste har litt kontakt, men innrømmer gladelig at det er for å utnytte han. 

Sånn foreldre som sriter i egne barn skulle vært fengslet. Satt i gapestokk og blitt gjort kjent over hele landet til spott og spe. Jeg finner ingen sympati for disse rasshølene av foreldre. De er ikke verdt mer en møkka under skosålene mine.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en litt annen sak men Jeg kjenner ett par hvor mannen har ett barn fra før av. Han ble voldtatt og det ble ett barn ut av voldtekten.. bv har vært inne I bilde og advokat. far har ett bra liv nå og er gift og har 4 barn med ny kone de har ingen kontakt med hun som voldtok han.. men han har kontakt med barnet og barnet har kontakt med halvsøskene sine og far og bonusmor..og de har det bra sammen. 

Anonymkode: cd29d...745

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kontakt her. Ba han velge mellom meg og alkoholen når jeg var 14.

Han valgte å kutte meg ut, drikke i skjul og utsette mine søsken for omsorgssvikt.

Noe alle familiemedlemmer på farssiden skjulte. Når jeg fant ut dette troppet jeg opp på døra, og skjelte ut både faren min og stemoren min til de grader. 

Nå har han blitt bestefar og har ingen kontakt med noen av barna sine.

Anonymkode: e6055...129

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun truffet min far 2 ganger i løpet av min oppvekst, enda han bodde 1 time unna. Ikke betalte han barnebidrag heller

Anonymkode: 6a9bb...f67

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

« Når fanden blir gammel går han i kloster» 

Det er et gammel ordtak som stemmer meget godt på desse fedrene . 
De mangler evnen til å føle ansvar og omsorg. 
Jeg har ikke kontakt med min far etter han i årevis har kun brydd seg om sin samboer og hennes barn. 
Han har en flokk med barnebarn , men bryr seg lite om dem. 
Har har også tillatt seg å bli sur for at barnebarna ikke bryr seg tilbake. 
Å ringe beruset til enkelte utvalgte for kvelden for å fortelle hvor skuffet og skamfull  han er , det er noe han også synes er greit.

Det er ikke noe tap for meg. 
Jeg konsentrerer meg om resten av min familie 

Anonymkode: c631e...ced

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Datet en far som ikke hadde kontakt med barna, det var grov samværssabotasje dog. 

Anonymkode: a26b4...0ec

• Liker 2
Skrevet

Min far har ikke kontakt med noen av sine 4 barn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, en kompis av meg hadde i noen år ikke kontakt med barnet sitt. Han var fullstendig på kjøret, og ville skåne barnet for det, i påvente av innleggelse og avrusning. 

De har kontakt nå da, nå som han har vært rusfri i halvannet år. 

Anonymkode: 724b0...4e8

• Liker 9
Skrevet

i oppveksten så var ikke pappa til stede. mamma sa at det var fordi "han ikke var klar for barn." han betalte barnebidrag og sendte innimellom meldinger på julaften

når jeg var 13 møtte jeg han for første gang. jeg lærte at jeg hadde tre søsken, en storesøster og to yngre. det oppsto en situasjon som gjorde at jeg måtte flytte til han fra mamma. det var svært hyggelig hos han, var en litt rar stemning i starten men så ble alt bra; det føltes ut som at vi hadde kjent hverandre hele livet

senere, så har min farmor sagt at dem alle (pappa sin familie) har hatt et ønske om å treffe meg. de viste ikke hva jeg het, bare at jeg eksisterte

jeg er kjempe glad for at jeg har fått mulighet til å treffe faren min

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen sånne menn (i hvert fall ikke som jeg er klar over at har barn) , men jeg kjenner mange (i en del tilfeller nå vokse) barn som ikke har eller har hatt kontakt med far etter hans ønske. Så disse mennene er tydeligvis ikke sjeldne. 

Anonymkode: 3c93d...c90

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, kjetil + hagbart<3 said:

i oppveksten så var ikke pappa til stede. mamma sa at det var fordi "han ikke var klar for barn." han betalte barnebidrag og sendte innimellom meldinger på julaften

når jeg var 13 møtte jeg han for første gang. jeg lærte at jeg hadde tre søsken, en storesøster og to yngre. det oppsto en situasjon som gjorde at jeg måtte flytte til han fra mamma. det var svært hyggelig hos han, var en litt rar stemning i starten men så ble alt bra; det føltes ut som at vi hadde kjent hverandre hele livet

senere, så har min farmor sagt at dem alle (pappa sin familie) har hatt et ønske om å treffe meg. de viste ikke hva jeg het, bare at jeg eksisterte

jeg er kjempe glad for at jeg har fått mulighet til å treffe faren min

Det finnes mange av disse bittre mødrene mange av de lager og dikterer sin egen historie og spiller på offerrollen men så er det de som ofte er den store stygge ulven. Ja det finnes mange idiotiske fedre men det finnes like mange idiotiske bittre mødre..

Anonymkode: cd29d...745

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp, en kompis av meg hadde i noen år ikke kontakt med barnet sitt. Han var fullstendig på kjøret, og ville skåne barnet for det, i påvente av innleggelse og avrusning. 

De har kontakt nå da, nå som han har vært rusfri i halvannet år. 

Anonymkode: 724b0...4e8

Han hadde nå i det minste en grunn og en tanke bak å holde seg unna, enten man er enig med ham eller ikke. 

Anonymkode: 3c93d...c90

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg (vi er ikke venner) har ikke kontakt med sitt barn. Han ønsket ikke barn med kvinnen som ble gravid og har nekter å møte barnet enda han har fire andre barn med forskjellige kvinner. Barnet er 8 år nå og har en stefar som har tatt på seg rollen som far. 

Anonymkode: 81485...906

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...