Gå til innhold

Mysimba vs Saxenda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har prøvd begge deler? Isåfall, er det noen forskjell på bivirkninger og effekt?

Går på Mysimba nå, men tror kanskje det kan bli vanskelig å huske å ta tabletter 2 ganger i døgnet enn å huske å ta sprøyte 1 gang - som jeg da kan ta på morgenen sammen med de faste medisinene mine 

Hvis man går fra Mysimba til Saxenda, må man få nytt vedtak fra Helfo, eller gjelder vedtaket man fikk på Mysimba også på Saxenda?

Får dere sprøytespissene også på blå resept, eller må dere dekke de selv? 

Anonymkode: 56f05...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men Mysimba skal tas med mat, er det så vanskelig å huske å ta den med frokost og kveldsmat? Jeg er foreløpig på minste dose, men det er ikke vanskelig å huske. Jeg har eska liggende ved brødbomma der jeg alltid lager frokost/kvelds. 

Anonymkode: 65818...c80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men Mysimba skal tas med mat, er det så vanskelig å huske å ta den med frokost og kveldsmat? Jeg er foreløpig på minste dose, men det er ikke vanskelig å huske. Jeg har eska liggende ved brødbomma der jeg alltid lager frokost/kvelds. 

Dette var ikke noe svar på mine spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var ikke noe svar på mine spørsmål. 

Prøvde bare å hjelpe, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må bare kommentere at det er ikke alle som spiser frokost/kvelds, og kanskje ikke til faste tider 😄👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvde bare å hjelpe, sorry.

Det var ikke til hjelp. Hvis du leste HI, og ikke bare det du ville tolke utifra HI, så så du at jeg går på Mysimba nå. Å selvsagt så vet jeg at Mysimba tas med mat. Men som en over her skriver, så er det ikke alle som spiser frokost., kvelds eller til faste tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det var ikke til hjelp. Hvis du leste HI, og ikke bare det du ville tolke utifra HI, så så du at jeg går på Mysimba nå. Å selvsagt så vet jeg at Mysimba tas med mat. Men som en over her skriver, så er det ikke alle som spiser frokost., kvelds eller til faste tider. 

Ja jeg har skjønt det, og beklager så meget at jeg prøvde å være grei.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja jeg har skjønt det, og beklager så meget at jeg prøvde å være grei.

Det går bra :) Å jeg beklager også. Nå går vi videre )

Går du på Mysimba eller Saxenda? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke prøvd saxenda, men ozempic og mysimba 🙂

Anonymkode: 0e482...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd saxenda, men ozempic og mysimba 🙂

Ser enkelte bruker Ozempic, og har googlet meg fram til at det er diabetesmedisin. Brukes dette i kombinasjon med Mysimba? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ser enkelte bruker Ozempic, og har googlet meg fram til at det er diabetesmedisin. Brukes dette i kombinasjon med Mysimba? 

Jeg går ned bra på bare Ozempic. De foreslo ikke at jeg skulle ta noe mer på fedmepoliklinikken.

Jeg lurer på om hun som svarte deg gikk først på Mysimba, så Ozempic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ops2 skrev (14 minutter siden):

Jeg går ned bra på bare Ozempic. De foreslo ikke at jeg skulle ta noe mer på fedmepoliklinikken.

Jeg lurer på om hun som svarte deg gikk først på Mysimba, så Ozempic.

Ok, er bare jeg som blir forvirret da jeg googlet at Ozempic var diabetesmedisin ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha nytt vedtak, sprøytespissene får du på blå resept

Endret av trøndermann38
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg gikk først på Mysimba så gikk jeg over på Ozempic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har opplevd forverret angst under bruk av Mysimba? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som har opplevd forverret angst under bruk av Mysimba? 

Ts

Nå er jeg teit og prøver å hjelpe igjen uten at du har bedt om det, men har du meldt deg inn i Facebook-gruppen som heter Mysimba/Saxenda/Ozempic? Der er det daglige diskusjoner om alt mulig rundt virkning/bivirkning på alle de forskjellige typene. Så vidt jeg kan se er det også mulig å poste anonymt dersom du vil det (selv om navnet ditt selvsagt vil stå i medlemslisten - men ikke vises i profilen din utad da). Bl.a. er det ei som postet at hun har fått angst av Mysimba uten at hun har det fra før. Så den gruppa anbefales veldig, det er en hyggelig stemning der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå er jeg teit og prøver å hjelpe igjen uten at du har bedt om det, men har du meldt deg inn i Facebook-gruppen som heter Mysimba/Saxenda/Ozempic? Der er det daglige diskusjoner om alt mulig rundt virkning/bivirkning på alle de forskjellige typene. Så vidt jeg kan se er det også mulig å poste anonymt dersom du vil det (selv om navnet ditt selvsagt vil stå i medlemslisten - men ikke vises i profilen din utad da). Bl.a. er det ei som postet at hun har fått angst av Mysimba uten at hun har det fra før. Så den gruppa anbefales veldig, det er en hyggelig stemning der :)

Hei igjen, og takk for svar :)

Da har jeg søkt opp den gruppen og meldt meg inn. Får vel snart godkjent.

Du har rett i at de gruppene noen ganger kan være bedre og forholde seg til, og at tonen er litt bedre i sånne grupper :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...