sigrid106 Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Dette var akkurat som fortjent... Det å reise på hytta er ikke en must...idioter som tenker kun på seg selv og ingen andre.. https://e24.no/naeringsliv/i/2dQR64/staten-vant-ankesak-mot-norske-hytteeiere-i-sverige?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 3
mima Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 sigrid106 skrev (11 minutter siden): Dette var akkurat som fortjent... Det å reise på hytta er ikke en must...idioter som tenker kun på seg selv og ingen andre.. https://e24.no/naeringsliv/i/2dQR64/staten-vant-ankesak-mot-norske-hytteeiere-i-sverige?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Ja myndighetene kan nå gjøre hva de vil med unntakslovene sine. Men det betyr ikke at det er riktig.. 11
Ukjent. Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Håper de anker og tar det videre. Helst helt til Strasbourg. Norske rettsinstanser har gjort store feil når det kommer til internasjonal rett tidligere. 7
Gjest Symfonia Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Blant kompetente jurister har tingrettsdommen vært betraktet som en kuriositet. Dette var resultatet de aller fleste ventet. Det ville da også ha vært rimelig sykt om en liten gruppe privilegerte hyttereiere skulle kunne overstyre vedtak fattet av demokratisk valgte insitusjoner med det formål å beskytte befolkningen mot en pandemi. Det er hån mot den europeiske menneskerettighetskonvensjonen å overhodet tenke tanken at dette skulle kunne være et brudd.
Honey Dew Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Ukjent. skrev (56 minutter siden): Håper de anker og tar det videre. Helst helt til Strasbourg. Norske rettsinstanser har gjort store feil når det kommer til internasjonal rett tidligere. Folk må jo klare å følge restriksjonene når vi er midt i en pandemi. Det er ikke livsviktig å dra til hytten. 2
Knirke Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Jeg kjenner jeg blir kvalm av folk som på død og liv skal sitte på sin høye hest og kalle andre for idioter og egoister, fordi de (i dette tilfellet) prøver å gjøre noe så uskyldig som å kreve sin rett til å reise til sin egen eiendom. Hytter trenger vedlikehold og tilsyn, og det er ikke akkurat sånn at de med overlegg utsetter noen andre for fare ved å dra dit. Ikke mer fare enn ved å gå på butikken hjemme eller dra på norgesferie og stå i kø opp til Prekestolen. Nå er snart 2.000.000 nordmenn vaksinerte, og likevel sitter altså folk hjemme bak tastaturet og peker den lange krokete pekefingeren sin på alt fra hytteeiere til Vinmonopolkunder som om de var skyldige i mord ved høylys dag. Lurer på hvor lenge dere klarer å dra pandemi-kortet når dere dømmer andre, og hva deres neste unnskyldning kommer til å bli. 11
mima Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Honey Dew skrev (På 7.6.2021 den 15.56): Folk må jo klare å følge restriksjonene når vi er midt i en pandemi. Det er ikke livsviktig å dra til hytten. «Midt i en pandemi». Ja jeg ser vi er det- 61 innlagte på sykehus, og livredde mennesker som drikker vin og kaffe på utekafeene. 9
Ukjent. Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 mima skrev (2 minutter siden): «Midt i en pandemi». Ja jeg ser vi er det- 61 innlagte på sykehus, og livredde mennesker som drikker vin og kaffe på utekafeene. Haha, ja, det er så sant. Men folk nekter å se gode nyheter. En stor andel har gitt faen lenge, det har vært russefeiring og festing i parkene. Hvor er alle de døde? Hvor er sprengte sykehus? Dette har gått forbi all idioti. Nå holder det. Nå får de innse at tiden for å kontrollere befolkningen er over. Nå må folk få gå tilbake til normalen. 8
MrsPiggyBank Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Nå er det ikke nødvendigvis bare sånn at folk ville ha fri tilgang til egen eiendom (hvilket ikke er helt absurd å be om), men mange har nok hatt interesse av å prøve myndighetenes vedtak fordi man har reagert på hvordan det ble fattet; uten klare smittefarlige vurderinger, minimalt med skriftlige vurderinger generelt, og uten noen ordentlig høring. Å stenge grensene kan høres fornuftig ut, og personlig tenker jeg karantene bør være hovedregelen etter reiser fra områder med høyt smittetrykk. Men jeg støtter ikke ordningen med karantenehotell eller den utstrakte bruken av begrepet «importsmitte» eller det at besteforeldre, forloveder og foreldre fra andre land blir nektet innreise. Når staten vant anken står de også litt friere til å fortsette å ture frem med denne build-a-wall-politikken sin.. 3
Gjest Paramount Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Knirke skrev (20 timer siden): Jeg kjenner jeg blir kvalm av folk som på død og liv skal sitte på sin høye hest og kalle andre for idioter og egoister, fordi de (i dette tilfellet) prøver å gjøre noe så uskyldig som å kreve sin rett til å reise til sin egen eiendom. Hytter trenger vedlikehold og tilsyn, og det er ikke akkurat sånn at de med overlegg utsetter noen andre for fare ved å dra dit. Ikke mer fare enn ved å gå på butikken hjemme eller dra på norgesferie og stå i kø opp til Prekestolen. Nå er snart 2.000.000 nordmenn vaksinerte, og likevel sitter altså folk hjemme bak tastaturet og peker den lange krokete pekefingeren sin på alt fra hytteeiere til Vinmonopolkunder som om de var skyldige i mord ved høylys dag. Lurer på hvor lenge dere klarer å dra pandemi-kortet når dere dømmer andre, og hva deres neste unnskyldning kommer til å bli. Sjelden jeg støtter spyklyser, men denne traff helt riktig. Kjenner jeg blir litt småkvalm jeg også av slike folk. Endret 9. juni 2021 av Paramount
Anbefalte innlegg