Gjest Gjest_Liten_* Skrevet 8. september 2005 #1 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg innser jeg trenger hjelp. Hjelp før det er for sent. Jeg er tyve år og sliter med selvmordstanker så lenge jeg husker. Jeg ble fysisk mishandlet som barn. Og lever fremdeles med mine foreldre. Enten må jeg bli ellers dreper de meg. Derfor ser jeg på innleggelse som en utvei. Mat, selvbilde, selvhat, depresjoner, vold osv. Jeg sliter. Der kan jeg komme meg bort og samtidig muligens få hjelp. Vær så snill. Hvor går jeg? hvem henviser jeg meg til. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 8. september 2005 #2 Del Skrevet 8. september 2005 Har du fastlege? Du kan ta kontakt med han. Vet dessvere ikke så mye om hvordan slik fungerer, men ta kontakt med noen(helesøster, lege osv). Ellers kan du ringe ditt nærmeste sykehus. Beklager at jeg ikke var til mere hjelp. Lykke til! Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 8. september 2005 #3 Del Skrevet 8. september 2005 Gå til legen din, han henviser deg videre. Men hvis det er slik at foreldrene dine misshandler deg, må du gå til politiet og annmelde dem. Du kan helt sikkert bo på et krisesenter i en overgangsperiode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #4 Del Skrevet 8. september 2005 Nei, det kan jeg ikke. Så enkelt er det ikke. Men min fastlege er uaktuelt. Jeg ser ingen annen utvei lenger. Jeg har levs slik hele mitt liv. Og jeg er redd jeg ikke blir tatt seriøst, fordi jeg tilsynelatende ser ut til å ha alt uder kontroll. Jeg er dyktig på skolen, jobb og sosiale relasjoner. Men nå takler jeg det ikke. Det er blitt for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 8. september 2005 #5 Del Skrevet 8. september 2005 Ta deg en tur på legevakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 8. september 2005 #6 Del Skrevet 8. september 2005 De fleste byer har et psykiatrisk akuttmottak.Det pleier å ligge ved den "vanlige" legevakten.Drar du dit,kan du bli innlagt umiddelbart.Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #7 Del Skrevet 8. september 2005 Tusen hjertelig. I Oslo? Da drar jeg dit i mrg, jeg kan jo ikke forlate hjemmet uten at det virker suspekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 8. september 2005 #8 Del Skrevet 8. september 2005 Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 8. september 2005 #9 Del Skrevet 8. september 2005 Ja, dra dit! Du er kjempeflink som gjør noe for å få det bedre - det fortjener du! Alt godt til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 8. september 2005 #10 Del Skrevet 8. september 2005 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #11 Del Skrevet 8. september 2005 På nettsiden står det at man ikke får oppfølging men kan tilbys medisiner. Det er ikke det jeg ser etter. Men jeg skal ta meg turen i mrg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2005 #12 Del Skrevet 8. september 2005 I Oslo finnes det en psykiatrisk legevakt. Dra dit. Den ligger i storgata 40 - samme sted som legevakta ligger. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 8. september 2005 #13 Del Skrevet 8. september 2005 Får du ringt? Ring krisesenteret de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janoooveh Skrevet 8. september 2005 #14 Del Skrevet 8. september 2005 Legg meg inn på Dieter Meyers institutt! Vil du vere med? Tøft av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. september 2005 #15 Del Skrevet 8. september 2005 og når du kommer dit, på psykiatrisk legevakt, fortell alt! både om misshandling, at du fremdeles bor med misshandlerne uten å kunne komme deg vekk, at du sliter men at du er livredd du ikke vil bli tatt på alvor siden du tilsynelatende klarer deg fint utad. fortell alt! om du utelater eller peker mer på det som går, så er det vanskeligere å få ett oversiktlig bilde over at du faktisk MÅ ha hjelp, at det er din eneste vei ut. lykke til, jeg håper du får hjelp så du kommer deg på beina, vekk fra misshandlerne og finner glede i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. september 2005 #16 Del Skrevet 8. september 2005 Du er sterk som tar fatt i situasjonen og gjør noe med den. Dette er begynnelsen på veien til å få det bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 8. september 2005 #17 Del Skrevet 8. september 2005 Det er faktisk veldig vanskelig å bli innlagt her i landet, og derfor er det viktig at du forteller alt og ikke gir deg. Hvis du gir deg fort, kommer du ikke til å bli innlagt. Jeg slet med alvorlige selvmordstanker, selvskading og spiseforstyrrelser - og ble fortsatt ikke lagt inn. Så det er vanskelig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sadie Skrevet 8. september 2005 #18 Del Skrevet 8. september 2005 Men hvis det er slik at foreldrene dine misshandler deg, må du gå til politiet og annmelde dem. ← Det er nok ikke det viktigste nå. Har du fått hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå