Gå til innhold

jeg ble en "gammel gris" sist helg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann 57 år...
Det var herlig varmt vær i helgen så jeg tok en tur innom en av de lokale strendene, satte meg ned og nøt godværet.
Etter en liten stund, er det to damer i alderen 25-30 som slår seg ned på gresset like ved der jeg sitter.
Det er jo helt greit ikke noe problem med det, de hadde forberedt seg litt og under lette sommerkjoler hadde de bikini, så det var enkelt for dem å starte solingen.
De fant frem solkrem og hjalp hverandre litt, med å få smurt hele kroppen.

Dermed begynte tankene mine å vandre tilbake til den gang min kone og jeg var i samme alder, vi var ofte på stranda, og fast rutine var at jeg kunne hjelpe henne med solkremen 🙂 
Jeg satt der og smilte for meg selv over disse minnene, herlig å tenke tilbake på..
Det jeg ikke tenkte over, var at mens jeg lot tanken strømme år bakover i tiden, var blikket fortsatt rettet mot de to unge damene like ved...
Dagdrømmen min blir avbrutt når de oppdager at jeg sitter å ser i deres retning, og en av dem sier halvhøyt til den andre, "det sitter en gammel gubbe å glor på oss..."
Pokker heller, det var jo ikke slik ment, og veldig dumt at de følte det slik...
Jeg syntes det ville bli for dumt å kleint, å skulle forsøke å bortforklare at blikket var rettet deres vei, jeg hørte inne i mitt eget hode at det ville lyde som en veldig dårlig unnskyldning,, minner du liksom....
Jeg valgte å reise meg opp å gå derifra, så de to fikk være i fred og ikke skulle føle seg beglodd.

Så jeg forstå jeg ble oppfattet som den gamle grisen som satt å glodde på unge damer, men det var et "tomt" blikk fordi jeg dagdrømte og ikke tenkte over hvor jeg hadde blikket. Fort gjort å bli stemplet, men er jo da ikke alltid det er så vondt ment eller så stygge tanker bak.

PS: før noen kommenterer det, jeg satt ikke å siklet eller stirret, hadde heller ikke noen "bul" på shortsen (skal mer til får å lage det).
Og poster det på seksualitets forumet, for det er her det ofte snakkes om de gamle gubbene som stirrer på unge damer...

Anonymkode: 34bdc...1a7

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, godt du fikk skrevet det av deg.

• Liker 20
Skrevet

Ok.

AnonymBruker
Skrevet

Hva som ligger bak stirringen betyr ingenting for de som blir stirret på. At det bar et "tomt blikk" betyr ingenting for dem. Det er like ubehagelig å bli stirret på uansett hva du tenker mens du glor. 

Anonymkode: c2f5b...cb4

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så jeg forstå jeg ble oppfattet som den gamle grisen som satt å glodde på unge damer, men det var et "tomt" blikk fordi jeg dagdrømte og ikke tenkte over hvor jeg hadde blikket.

Så du kunne like gjerne ha hatt blikket på en fyr på din egen alder. Synd du ikke gjorde det. Det er ikke så sikkert at en mann på din egen alder opplever så mye oppmerksomhet på stranda. Neste gang får du heller gjøre det.

Anonymkode: 24e54...c62

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er relativt ung og har en trent kropp. Jeg har ingenting imot at menn ser på meg fordi de liker det de ser når jeg er på stranden, om det gjør dem happy så bare se. Problemet for oss kvinner er at vi kan aldri vite hva som ligger bak blikket. Derfor Jan vi bli redde og usikre. Fordi seeingen i seg selv er ikke problemet, men tidligere erfaring og frykt for hva som følger etter et slikt blikk. Vi kan ikke vite om du har tenkt p følge etter oss til parkeringsplassen etterpå osv. eller om du bare nyter det du ser

Anonymkode: 04327...6c9

• Liker 11
Skrevet

Tenker at man kan se på andre folk uten å bli kalt gammel gris:) 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å tenke på. Du gjorde en "feil", og fikk et litt ufortjent stempel. Men du vet jo at det stemmer ikke. Det er det som er det viktigste her. Så ikke tenk på det. Samtidig virker det jo som om at du forstår reaksjonene, ettersom du innser at det å stirre tomt kunne oppfattes som feil. 

En misforståelse altså. Sånn skjer. 

Anonymkode: 663c4...ace

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så du kunne like gjerne ha hatt blikket på en fyr på din egen alder. Synd du ikke gjorde det. Det er ikke så sikkert at en mann på din egen alder opplever så mye oppmerksomhet på stranda. Neste gang får du heller gjøre det.

Anonymkode: 24e54...c62

Et godt poeng, eller ikke....
En fyr på min egen alder hadde neppe trigget de minne som dukket opp ;-)
Men kunne jo latt være å se i retting av de to damene i første omgang selvfølgelig.

Etter hvert blir det litt sånn, hvor har man lov å se, må slå blikket ned bestandig da...
Når jeg beveger meg rundt på en slik strand, gjør jeg mitt beste for alltid å møte blikket til dem jeg passerer, føler det er mer rett en å "måle" kroppen deres opp og ned med blikket :D

TS

Anonymkode: 34bdc...1a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det kan bli litt hysterisk iblant, og jeg er i tjueårene selv og kvinne. At menn liker å se på damer er vel ikke helt sjokkerende nyheter? Det er jo oppførselen som avgjør. Hvor skal man se da hvis det er lettkledde damer på alle kanter? Ikke alltid man har lyst å glane i mobilen eller en bok mens man nyter en is på stranda for eksempel. Blikking har blitt et slags nyord, nå kan man provosere hverandre med blikket tydeligvis. 

Anonymkode: 6cafc...e15

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (58 minutter siden):

Tenker at man kan se på andre folk uten å bli kalt gammel gris:) 

Enig, alle kan glemme seg bort. Hadde nok latt deg vite med blikket/kroppsspråk at jeg merket at du stirret, men på din reaksjon hadde jeg også skjønt at du ble flau og hadde glemt deg ut. Hadde jeg vært de jentene og du gikk etter kommentaren så hadde jeg følt jeg kunne spart meg den kommentaren.

Anonymkode: 1be54...f7b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De som bare "Ok." i denne tråden er Karens alle sammen...

Gamle mann, det hele var en misforståelse. :) Du mente ikke vondt med det, og du gjorde det rette ved å unngå en klein situasjon og bare flytte deg. Jeg tror de bare hadde blitt redde om du skulle forklare deg.

Men det er jo ikke noe å skamme seg over. Hva forventer disse damene at menn har blikket når de er halvnakne? Jeg sier ikke at det er greit at menn skal se på kvinner hvis de synes det er ubehagelig, men noe må man tåle når man bevisst går halvnaken på en strand. 

Anonymkode: ce583...9b0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette gjør deg til en gammel gris, selv om jeg forstår de to i bikini også. Det kan være ubehaglig å bli stirret på. Men det kan samtidig skje alle at man glemmer hvor man har blikket når man drømmer seg litt vekk fra omgivelsene (uten at dette trenger å ha å gjøre med de man har blikket festet på). Dette har skjedd meg også.

Men jeg synes likevel det er fint å ikke stirre på andre hvis man kan unngå det, ikke gjøre det bevisst, siden det jo kan føles littt ubehagelig. 

Anonymkode: ed4f9...b91

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gamle mann, det hele var en misforståelse. :) Du mente ikke vondt med det, og du gjorde det rette ved å unngå en klein situasjon og bare flytte deg. Jeg tror de bare hadde blitt redde om du skulle forklare deg.

Men det er jo ikke noe å skamme seg over. Hva forventer disse damene at menn har blikket når de er halvnakne? Jeg sier ikke at det er greit at menn skal se på kvinner hvis de synes det er ubehagelig, men noe må man tåle når man bevisst går halvnaken på en strand. 

Jeg er enig i en del av innlegget ditt, men ikke siste del. Hva man har på seg av klær har ingenting å gjøre med hva man bør tåle. Kanskje det er større sjanse for å bli kikket på dersom man går i bikini, men det blir ikke mer greit enn ellers bare fordi de går i bikini. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje ikke burkini er så dumt. 

Anonymkode: 9a288...4dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig i en del av innlegget ditt, men ikke siste del. Hva man har på seg av klær har ingenting å gjøre med hva man bør tåle. Kanskje det er større sjanse for å bli kikket på dersom man går i bikini, men det blir ikke mer greit enn ellers bare fordi de går i bikini. 

"Jeg sier ikke at det er greit at menn skal se på kvinner hvis de synes det er ubehagelig" skrev jeg. Det er selvsagt ikke greit, men poenget mitt er at man ikke må være så hårsår for at andre velger å gjøre det, når man bokstavelig talt går halvnaken rundt, og har en attraktiv kropp. Synes jeg det er greit at menn seksualiserer damers kropp? Nei. Men skjer det? Ja. Derfor må damene som går halvnaken rundt være klar over det, og til dels tåle det hvis de skal gå rundt halvnakne. Hvis de skulle forbudt mennene i å gjøre dette, er det bare å ta på seg en burkini. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke burkini er så dumt. 

Anonymkode: 9a288...4dd

Hvis man vil unngå å bli glodd på, ja :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg sier ikke at det er greit at menn skal se på kvinner hvis de synes det er ubehagelig" skrev jeg. Det er selvsagt ikke greit, men poenget mitt er at man ikke må være så hårsår for at andre velger å gjøre det, når man bokstavelig talt går halvnaken rundt, og har en attraktiv kropp. Synes jeg det er greit at menn seksualiserer damers kropp? Nei. Men skjer det? Ja. Derfor må damene som går halvnaken rundt være klar over det, og til dels tåle det hvis de skal gå rundt halvnakne. Hvis de skulle forbudt mennene i å gjøre dette, er det bare å ta på seg en burkini. 

Hvis man vil unngå å bli glodd på, ja :) 

Da er vi enige at det ikke er greit uansett. Men at de må tåle det til dels hvis de går i bikini er jeg ikke enig i. Å si at man må tåle det, blir i mitt hode nesten som å si at det er ok. Det å være forberedt på at det kan skje er jeg enig i at er lurt. Men fortsatt ikke er det noe man må tåle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tl;dr

fatt deg i korthet neste gang, plox

Anonymkode: 969ee...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Da er vi enige at det ikke er greit uansett. Men at de må tåle det til dels hvis de går i bikini er jeg ikke enig i. Å si at man må tåle det, blir i mitt hode nesten som å si at det er ok. Det å være forberedt på at det kan skje er jeg enig i at er lurt. Men fortsatt ikke er det noe man må tåle. 

Da får vi være uenige i akkurat det da,

AnonymBruker
Skrevet

Bra du gikk, men du kunne gått litt tidligere fremfor å bli sittende der og glo. Det verste jeg vet er mennesker som glor, enten blikket er tomt eller fylt av kåtskap.

Jeg tror nok at om en eldre mann hadde glodd på deg mens du satt der lettkledd så hadde du ikke likt det noe særlig heller? Dere menn kan relatere til vår situasjon ved å selv tenke hvordan det er å bli befølt av og glodd på av ukjente menn dere ikke syns er attraktive. Dette gjelder dog ikke om du er homofil, for da kan du kanskje finne det titlrekkende. 

Anonymkode: 17861...948

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...